Yöneticiler İçin Başarı Stratejileri 4
CCL’in (Center for Creative Leadership) “başarılı yöneticiler” ve “inişe geçen yöneticilerle” yaptığı araştırmaya devam ediyoruz.
“İnişe geçen” yöneticilerde dört temel özellik ortaya çıkıyor:
- İnsanlarla ilişkilerinde problem yaşıyorlar
- Yetenekli insanları ekiplerinde toplayamıyorlar ve ekiplerini iyi yönetemiyorlar
- İş hedeflerine ulaşmada başarılı olamıyorlar
- Değişemiyorlar veya değişime uyum sağlayamıyorlar ya da bunu istemiyorlar
Ekibi Oluşturmak ve Yönetmek
Geçen hafta ilişkilerin yönetimi söz konusu olduğunda uygulanabilecek stratejilerin ve taktiklerin üzerinde durmuştuk. Bugün iyi iş çıkaran bir ekibi oluşturmada ve yönetmede gerekli olan beceriler üzerinde duracağız.
Başarılı yöneticiler iyi iş çıkaran bir ekibi oluşturmada ve yönetmede ustalaşıyorlar. Onlar için söylenenler özetle şöyle:
- Ekiple iyi iletişim kuruyorlar
- Motive ediyorlar
- İşleri ekibe dağıtıyorlar
- Birlikte iyi iş çıkaracak insanları bir araya getiriyorlar
- Net ve açık hedefler ve performansla ilgili somut beklentileri belirliyorlar
“İnişe geçen yöneticiler” için söylenenlerse şöyle:
- Çatışmadan kaçıyorlar
- İnsanları motive edemiyorlar
- Başarıları ekip üyeleriyle paylaşamıyorlar
- İşleri ekip üyelerine dağıtma eğiliminde olmuyorlar
Daha önce de söylemiştik: Durumun farkına varmak çok önemli. Bu nedenle çalışma arkadaşlarınızdan, yöneticinizden, çalışma arkadaşlarınızdan veya müşterilerden gelen yorumları, uyarıları, geri bildirimleri kulak ardı etmemek gerekiyor:
- Sizi ekibinize doğru insanları seçebilen
- İnsanları çok iyi motive edebilen
- Yönetimi paylaşabilen
- Sorumlulukları ekibe dağıtamayan biri olarak mı görüyorlar?
Aşağıdaki stratejiler gerekli becerileri geliştirmenize yardımcı olabilir
Altınızda çalışanları neyin motive ettiğini belirleyin
İnsanları tetikleyen, harekete geçiren, istekle işlerine odaklanmalarını sağlayan şeyler çok farklı olabilir. Bazıları birlikte, paylaşarak çalışmaktan keyif alır. Bazıları ise bağımsız çalışmaktan. Çalışanlarınızın çok iyi iş çıkardıkları zamanlara bakın. Onları neyin motive ettiğini sorun. Bağlı oldukları değerleri öğrenin, sonra da bu değerleri gerçekleştirecekleri fırsatları yaratın.
Dikkat:
- Verebileceğinizden fazlasının sözünü vermeyin. Krediniz zarar görebilir.
- Parasal değeri olmayan ödülleri ihmal etmeyin. Zor bir iş başarıldığında herkesin bundan haberinin olması güçlü bir motivasyon kaynağı olabilir.
Grubunuza değişik biçimlerde katkı sağlayacak kişileri işe alın
Farklı kişiliklerden ve farklı becerilere sahip kişilerden oluşan bir ekibi hedeflemek gerekir. Dengeli ve birbirini tamamlayan bir ekibi oluşturmaya çalışın. Ekibin hedeflerini iyi analiz edin ve bu hedeflere ulaşmak için ne tür beceri, bilgi ve yetkinliklerin gerekli olduğunu belirleyin. Bu açıdan tüm ekip üyelerini değerlendirin.
Dikkat:
- Yalnızca kendinize benzeyen kişileri ekibinizde toplamaya çalışmayın. Ekiplerini yönetmekte zorlanan yöneticilerin sıklıkla bu hataya düştüğü görülüyor.
- Ekibinizin katkısını ihmal etmeyin. Ekip üyelerinin tavsiyelerini talep edin onları kararlara ortak edin. Özellikle işe alınacaklar konusunda.
Problem yaratan çalışanlara doğrudan ve zamanında müdahale edin
Çalışanların performanslarıyla ilgili problemlerin kolay bir çözümü yoktur ve kendi kendine de nadiren düzelir. Eğer çalışanın davranışları ya da beceri eksikliği sorun yaratıyorsa, bu çalışana bir an önce yardımcı olmak gerekir. Gerekirse İK Departmanına başvurun.
Dikkat:
- Eğer somut veriler yoksa çalışana yüklenmeyin.
- Çalışanın performansını arttırmak için bir çalışma yapmadan işten ayrılmasını istemeyin.
Ekibinizin gelişmesini sağlayın ve otoritenizi paylaşın
Çalışanlarınızın üstesinden gelebilecekleri projelerde çalışmalarını sağlayın. İşlerin zorluk derecesini, ancak başarılı olacaklarını düşündüğünüzde arttırın. Onları gerektiğinde yönlendirin ve destek olun. Ekibin performansının nasıl arttırılabileceğine dair düşüncelerini alın.
Dikkat:
- Ekip üyelerinin değişik roller almalarını sağlayın. Eğer ekip üyeleri değişik açılımları denemezlerse, ekibe olan bağlılıkları zamanla azalır. Bu da performansı düşürür.
- Ekibin başarılarının herkes tarafından duyulmasını sağlayın.
Önümüzdeki hafta, iş hedeflerine ulaşmada uygulanacak stratejiler üzerinde duracağız.
25.06.2006
Benzer İçerikler :
Var olan müşterileri korumanın ve dahası, onların yeni müşteriler getirmelerini sağlamanın yolu nedir? Önümüzdeki haftalarda, müşterilerinizi sadık ve kazançlı ...
1900 yılında Amerika’da ilk 100 içinde yer alan firmadan bugün yalnızca 16’sı hayatta. İlk 500 firmanın da yalnızca 29’u listede. Son 15...
Hatırlayalım, temel sorumuz şöyleydi: Kurduğumuz ya da kuracağımız ilişkinin geleceği ile ilgili doğru bir tahminde bulunmak mümkün müdür? İşaretleri iyi ...
Bugünkü yazımızda, iletişim kuramı perspektifinden hipnozu konuşacağız. Hipnoz, birçoğumuzun merak ettiği, ancak pek az bildiği ya da anlayabildiği bir olgu. ...
İlginizi Çekebilir :
Aralık'ın ortasında bu köşede “Mutluluk Satın Alınabilir mi” başlıklı yazıda, ekonomik refahla mutluluk arasındaki ilişkiyi irdelemiştim. ...
Geçen hafta, fiziksel alanda mutlu olabilmek için beslenmenin ve egzersizin öneminden söz ettik. Beslenme alışkanlıklarımız ve yaptığımız egzersizin yalnızca ...
Bir zaman önce Gallup’un çalışan bağlılığı ile ilgili yaptığı araştırmaları özetlemiştik. Gallup “çalışan memnuniyeti” ve “çalışa...
Geçen hafta, belirsizlik durumunda, etraftaki benzerlerimizin yaptıklarını taklit etme eğilimimizden söz etmiştik. Bu hafta da yine aynı tema üzerinden, ikna ...