Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

ÇALIŞANLARINIZIN DİJİTAL DÖNÜŞÜME UYUM SAĞLAMASINI NASIL KOLAYLAŞTIRABİLİRSİNİZ?

Değişime uyum sağlamak hayatın her alanında zorlayıcı olabilir. Konu bir şirketin iş süreçlerini değiştirmek olduğunda ise hem liderleri hem çalışanları zorlayabilecek birçok sorun ortaya çıkabilir. Ancak değişim ve dönüşüm, içinde bulunduğumuz sistemin kaçınılmaz bir parçasıdır. Özellikle günümüzün rekabet ortamında ayakta kalabilmek için gelişen teknolojileri takip etmek ve dijital dönüşüme ayak uydurmak gerekmektedir. Özellikle işverenler ve liderler için değişime hem uyum sağlayabilmek hem de değişimi yönetebilmek çok önemlidir. Çünkü çalışanların değişime uyum sağlayabilmesi, değişimi başarıyla yöneten liderlerinin sorumluluğundadır.

İletişimin Gücü

Sağlıklı iletişim olmadan hiçbir dönüşüm başarıyla sağlanamaz. Çalışanlar değişim zor geldiğinde değişime karşı direnç gösterme eğiliminde olabilirler. Bunu da göz önünde bulundurarak onlarla doğru şekilde iletişim kurmaya çalışmalısınız. Dijitalleşmenin getirdiği avantajlardan, olası risk faktörlerinden açıkça bahsetmelisiniz ve onların da fikirlerini almalısınız. Değişimin öncüsü olabilmek için her şeyden önce diğerlerine örnek olacak şekilde değişime uyum sağlayabilmeniz gerekiyor. Bu yüzden dijitalleşmeyle birlikte değişen iş koşullarından bahsederken hem yaşadığınız zorlukları hem de elde ettiğiniz avantajları açık bir şekilde anlatabilirsiniz.

Eğitime Yatırımın Önemi

Çalışanların her şeyden önce dijital dönüşümün neden gerçekleştiğini anlamaları gerekir. Bu yüzden yönetici olarak sizler de çalışanlarınızın değişimin nedenini anlamalarını ve değişimin etkisiyle elde edebilecekleri avantajları hayal edebilmelerini sağlayın. Bu süreçte çalışanlara kapsamlı eğitim programları sunmak, dijital dönüşümün getireceği doğrudan ve dolaylı değişimleri öğrenebilmeleri için kritik bir önem taşıyor. Hangi seviyede hangi departmanda olurlarsa olsunlar tüm çalışanların değişimi benimseyebilmeleri için kapsamlı eğitim programlarına katılmalarını teşvik etmelisiniz.

Denemeye İzin Verin

Birçok çalışan için dijital dönüşüm konfor alanından çıkmak demektir. Bu dönüşümde iş süreçleri için tercih ettiğiniz teknolojik araçları çalışanlarınızın denemesine izin verin. Hata yapsınlar, hatalarından ders çıkarsınlar. Böylece kullandığınız araçların daha iyi öğrenilmesini ve daha verimli kullanılmasını sağlarsınız.

Öğrenmeyi Eğlenceli Hale Getirin

Çalışanların yeni teknolojiler öğrenme sürecini eğlenceli ve ödüllendirici hale getirerek, dijital dönüşüme uyum sağlayabilmelerini kolaylaştırabilirsiniz. Örneğinçalışanlarınızın kullandığınız teknolojik araçlardan kazanabilecekleri rozetler, oynayabilecekleri oyunlar, küçük yarışmalar hem öğrenmek için pratik yapma şansı verir hem de katılımı artırarak performansı yükseltir.

Çalışanların Değişim Yönetimine Katılmalarını Sağlayın

Değişimi yönetebilmek ve çalışanları bu değişime adapte edebilmek en çok da liderlerin ve yöneticilerin sorumluluğudur. Fakat çalışanlarınızın kendi iş süreçleri için değişimi yönetebilmelerine müsaade etmelisiniz. Sorular sormalarını, değişimi kolaylaştırabilmek için atölye çalışmaları düzenlemelerini, birbirlerine yardımcı olmalarını teşvik etmelisiniz.

İşbirliğini Teşvik Edin

Her yerde her zaman kolayca iletişim kurma imkânı sunan araçları, çalışanlarınızın birbiriyle iletişim kurabilmeleri için bir avantaj haline getirin. Dijital dönüşüm sürecinde çalışanların birbirleriyle iletişim kurmalarını ve iş süreçlerinde birlikte hareket etmelerini sağlamalısınız. Üstelik bu tür araçlar, nesiller arasındaki farklılıkların da ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. Bu avantajlar, çalışanlarınızın normal koşullarda olduğundan daha sağlıklı ve net iletişim kurabilmelerini sağlayabilir.

Katılımı Artırın

Çalışan katılımının artması dijital dönüşümün benimsenmesini kolaylaştıracaktır. Dijital gelişmeler sayesinde çalışanlar müşterilere kolayca ve doğrudan ulaşabilirler ve günümüzün rekabet ortamında bir adım önde olurlar. Genellikle yaşı diğerlerinden büyük çalışanlar dijital dönüşüme karşı direnç gösterebilirler. Ancak içgörüleri ve deneyimleri paha biçilemezdir. Bu süreçte onların katılımını sağladığınız takdirde, diğer çalışanların bağlılığını da artırmış olacaksınız.

 

KAYNAK
Newman D., (27 Ekim 2017) HelpingYourEmployeesAdapttoDigitalTransformation. Future Of Work

Benzer İçerikler :

Empati, Liderlerde Olması Gereken Bir Yetkinliktir

Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diÄŸer kiÅŸinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...

Pedagoji’den Androgoji’ye Yetişkin Eğitimi

Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...

İlginizi Çekebilir :

İş Doyumu

İş doyumu, bireyin yaptığı işi ne kadar çok sevdiği ve işine karşı memnuniyet durumuyla ilgilidir. İşin özellikleri ve iş görenin istekleri arasındaki uyumdur ...

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...

İŞ YERİNDE TERFİ ALMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?

Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...

Eleman Seçimi Konusunda Psikolojik Testlerin Kullanımının Önemi ve Temel Amacı

Eleman seçiminde psikometrik testlerin uygulanmasının temel amacı kurumun beklentilerine, ihtiyaçlarına ve yetkinliklerine en uygun kişilerin objektif...