Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

Åžirketinize baÅŸvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha önce yapılan araÅŸtırmaların gösterdiÄŸi gibi adayların % 69’undan fazlasının negatif iÅŸe alım deneyimleri var. Adaylar için rekabet artmaya devam ettikçe sadece doÄŸru çalışanları çekmek için deÄŸil aynı zamanda ileriki izlenimler için de giriÅŸimciler ve iÅŸe alım uzmanları mülakat sürecine çok kritik bir ÅŸekilde bakmalılar.

Birçok iÅŸveren, mülakatların iyi adayları kötü adaylardan ayırmak için olduÄŸunu düşünür. Aslında gerçek yapılan her mülakatın markanızın önemli bir parçası ve pazardaki algılanış biçiminiz için önemli olduÄŸudur. EÄŸer adaylardan önemli bir miktar zaman ayırmalarını isteyip, aylarca bekletip iletiÅŸiminizi sınırlı tutarsanız bu ağızdan aÄŸza dolaÅŸarak ya da İnternet yorumları ile size kesinlikle geri dönecektir.

Akıllı şirketler görüşme süreçlerine yatırım yapmaları gerektiğini bilirler. Her etaba ön yaptırım koyarlar böylece daha verimli olurlar, daha iyi işe alma kararları alır ve kapıya gelen her adayda pozitif izlenim bırakırlar. Bu yazıda süreci mükemmelleştirmek için 4 ipucu bulunmaktadır.

1- Mülakat Takımınızı Kurun

Adayınızda nasıl özellikler aradığınızı belirleyin. ÖrneÄŸin çalışılacak il, görev tanımı gibi unsurları belirleyin. Mülakat takımınızı kurmak için geriye doÄŸru planlama yapın, aradığınız bilgilere çözüm üretecek kiÅŸileri ve soruları belirleyin. Ben, önemli ipuçları, iÅŸe alım aÅŸamalarını ve nasıl takım kurulacağını anlatan  "Who: The A Method for Hiring" in hayranıyım.

Mülakat takımınızı kurarken dikkat etmeniz gereken bir diÄŸer ÅŸey ise çeÅŸitliliktir. Åžirketin farklı parçalarından gelen ve birlikte bütün olarak bir resmi oluÅŸturan kiÅŸileri seçtiÄŸinizden emin olun. Bunu yapmak adaylara ÅŸirketiniz hakkında daha derin bir anlayış kazandıracak, onların daha doÄŸru karar vermelerini saÄŸlayacaktır.

Takımınıza tek bir perspektif getirirken aynı zamanda da mülakat sürecine denge getirecektir. Bu da adayın şirket için uygun olup olmadığı ile ilgili takımınızın etkili ve adil kararlar vermesini sağlayacaktır.

2- Paradan Açıkça Konuşun

İş ilanının bir parçası olarak ya da adaylarla yaptığınız ön görüşmelerde para hakkında konuşmaktan çekinmeyin. Birçok şirket bu duruma alışık olmasa da, başında maaş hakkında konuşmak iki tarafı da uzun süreli görüşmeler yapmaktan kurtarır. Gerçekte, maaş hakkındaki şeffaflık görüşme sürecinin başarısı için tartışılabilecek en önemli katkı faktörlerinden biridir. Sonuçta, bir görev için harcanan haftalar sonrasında işlerin maaş beklentisini karşılanmaması sonucu bozulması kimseyi kazançlı çıkarmaz.

Şirketim Hired, kariyer piyasasında olduğumuzu dikkate alarak işe alma sürecinin geleneksel işe alma yöntemlerine göre daha verimli ve şeffaf olmasına odaklanmıştır.

Bizim platformumuzdaki bütün şirketler işe alım yapacakları her görev için ücreti açıkça listelemek zorundadır. Bu da maaşlar hakkında tahmin oyunu oynamayı engeller. Hem adayların hem de şirketin başından itibaren gerçek görüşmeler yapmasını sağlar. Adaylar iş fırsatını bütünüyle görebilir ve sonuçları ile ilgili başından itibaren daha bilgili ve pozitif deneyimleri olur.

En başından ücret bilgisini açıkça paylaşmak bazı şirketleri endişelendirse de, iş arayan çoğu kimse yeni beceriler öğrenme, büyük sorumluluklar alma ya da evden çalışma fırsatı için düşük maaşlı işleri kabul edebiliyor. Eğer erkenden adayın istediği maaşın sizin sunacağınızdan fazla olduğunu öğrenirseniz konuşmanızı, öğrenme potansiyeli, esnek iş saatleri gibi finansal olmayan faktörler üzerinde odaklayarak devam edin.

3- İletişim Kritiktir

Unutulmamalıdır ki mülakatlar adaylar için saatlerce Ã§alışma ve hazırlık demektir. Bu yüzden saygılı, açık ve sık iletiÅŸimde olun. Genel kurala göre görüşme sürecinde adayla iletiÅŸim 24 saat içinde gerçekleÅŸmelidir. Bu durum, ilk telefon görüşmesinden baÅŸlayarak beceri deÄŸerlendirmesinin sonucunda gerçekleÅŸen son teklife kadar ki süreyi içerir.

Mülakat sırasında beklenenler ile ilgili açıkça paylaşımda bulunan ÅŸirketler daha iyi bir izlenim bırakır. İK yöneticinizin da ya iÅŸe alım uzmanınızın adayın kiminle görüşeceÄŸi, görüşme programının nasıl olacağı, ofise nasıl ulaÅŸabileceÄŸi ve ÅŸirketin giyim kuralları hakkında açıkça bilgi verdiÄŸinden emin olun.

Eğer biraz daha ileri gitmek istiyorsanız, adaya nasıl bir mülakat olacağı, nasıl sorular sorulacağı ve nasıl değerlendirileceği ile ilgili bilgi verin. Adaylara hazırlanmak için ihtiyaçları olan bilgileri vererek onları güçlendirmek, onların elinden geleni yapmasını ve işe alım kısmının verimli geçmesini sağlar.

4- Geribildirimleri Sayın

İşverenin mülakatlardan sorumlu olmadığı ile ilgili büyüyen bir algı var ve veriler bunu destekliyor. Adayların sadece % 27’si iÅŸverenlerin neden iÅŸe almadıkları ile ilgili açıklama yaptıklarını söylüyor. İyi haber; adaylara geribildirim vermek için ayrılan zaman ile diÄŸer ÅŸirketlerden ayrılmak mümkün. Bu, markanızın hacmini ve iÅŸlerin iyi bir ÅŸekilde biteceÄŸini söylüyor. Ayrıca, gelecekte uygun bir pozisyon oluÅŸtuÄŸu zaman adaylarla iletiÅŸimde olmak için kapıları açabiliyor.

Doğru kişiyi işe alma şirketlerin karşılaştığı en büyük zorluklardan biri, bu yüzden de tek taraflı konuşmalar, adayları askıda bırakmalar ve zamanı boşa harcamalar gerçekleşiyor. Mülakat sürecinde düzenlemeler yaparak daha aday odaklı hala getirmek işveren markasını desteklemek ve çekici hala getirmek için en iyi yollardan biridir. Eğer bir şüphe varsa her zaman altın kuralı izlerim, adaylara size davranılmasını istediğiniz gibi davranın. Bu kural beni neredeyse hiç şaşırtmamıştır.

Matt Mickiewicz

Kaynak: https://www.entrepreneur.com/article/277546

Benzer İçerikler :

Çalışan Memnuniyetini ve Bağlılığını Artırmak için 5 Adım

Gallup tarafından yapılan bir araÅŸtırmanın sonuçlarına göre çalışanların iÅŸten ayrılmaları ABD’ye yılda 550 milyar dolara mal oluyor. Günümüzde...

Kontrol Odağı Kuramı

Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...

Pasif Agresiflere Karşı Sabırlı, Açık ve Net Olun

Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

İlginizi Çekebilir :

İŞ DÜNYASINDA OTANTİK LİDERLİĞİN FAYDALARI NELERDİR?

Otantik liderlik en temelde, etik kurallara dayalı dürüst ekip ilişkileri kurarak, bağlılığa ve ortak değerlere önem vererek olumlu sonuçlar almayı hedefleyen ...

Zaman Yönetimi

Zaman yönetimi insan hayatında her zaman olması gereken önemli bir konu ve disiplindir. Depolayamadığımız, istediğimiz zaman geri dönemediğimiz bir olgu olarak ...

Bir Şirket için Çıkış Mülakatları Neden Önemlidir?

Kurum kültürüne, günlük organizasyonel süreçlere, yönetim sorunlarına ve çözüm yollarına, çalışanların moral ve motivasyonuna daha derin bir bakış imkânı...

İş'te Stres Kaynakları

İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...