Kurumsal Gelişim Merkezi

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ile ilişkilerinde bu yöntemleri aksatmadan uygulaması gerekir. 

Bir kurumun kimliği, imajı, kim olduğu, ne yaptığı ve nasıl yaptığı kurumun içerisinde yaşattığı kültür ve çalışanlarına olan yaklaşımına da yansır. Gözle görülmeyen ancak kurumun içine girdiğinizde hissedebileceğiniz kurum kültürünü güven temeline oturtmak zor ancak bir o kadar da önemlidir. Görülmeyen ve yazılı olmayan kurallar kurumlarda davranışlar ile kendini gösterir. Bu yazıda özellikle kurum kültüründe güveni ön plana alan şirketler ve onların yöneticileri üzerinde duracağız.

Pek çok kurum, çalışanları için adaleti sağlamanın eşit imkânlar sunmaktan geçtiğini düşünür ve uygulamalarını buna göre düzenler. Oysa adalet, yalnızca herkes için aynı aracı, yolu veya yöntemi sunduğunuzda sağlanmış olmaz. Özellikle de yöneticiler tüm çalışanlarına eşit davrandığını kimse için bir ayrıcalık yapmadığını savunur. Acaba tam olarak yapılması gereken bu mudur?

Bu açıdan bakıldığında günümüzde kurumlar ve yöneticiler herkes için aynı ve benzer uygulamaları yapmaktansa kişisel dokunuşu olan, çalışanı yakından tanıdığını gösteren ve ona kendisini değerli hissettirecek uygulamaların peşinden koşmaktadır.

İster kuşak farklılıklarından ister modern zamanın beklentileri yükseltmesinden olsun, şu bir gerçek ki hemen herkes kendini özel hissetmek istiyor. Farklılıklarının anlaşılmasını, ayırt edici özelliklerinin görünür olmasını ve bunların kabul görmesini fazlasıyla önemsiyor.

Bir yönetici, çalışanını motive eden faktörleri bilir ve buna uygun şekilde davranırsa, sadece çalışanı mutlu etmekle kalmaz, kuruma olan bağlılığını da pozitif etkiler. Bu da güven kültürünü pekiştirir. Çalışanlarını önemseyen, iş dışında kişisel olarak da onlarla ilgilenen, güven ilişkisi kuran yöneticiler hem ekip yönetiminde hem de şirket yönetiminde başarıyı yakalayacaklardır.

Herkesin eşit ve aynı olmadığından yola çıkarak çalışanların birbirinden farklı yetenek, beklenti ve hatta öğrenme biçimlerine sahip olduğunu da göz ardı etmeden güven kültürünü iş yerinde de sağlamak mümkündür. Örneğin; herkesin öğrenme biçimlerinin birbiri ile aynı olmadığını düşünürsek bazı eğitimleri online, bazılarını sınıf içi, bazılarını ise oyunlaştırılmış metotlarla şekillendirmemiz gerekebilir. Bu da çalışanları yeterince tanımaktan, anlamaktan ve dinlemekten geçer.

Güven veren bir iş yerinde çalışmak çalışanların gözünde çok önemli ve değerlidir.

Kurum kültürünü güven temelinde inşa eden kurumlarda çalışanın yaşına, cinsiyetine, cinsel yönelimine veya milliyetine bakılmaksızın herkese adil davranılır. Bu kurumlarda yöneticiler, terfiden günlük iş yaşamındaki davranışlarına kadar tüm çalışanlara tarafsız ve adil bir biçimde yaklaşır. Herkesin söz hakkı vardır. Fikir geliştirebilen kurumlarda da inovasyon artar. Bunun sonucunda da uzun vadede şirketin ekonomik performansı artar.

Burada en büyük görev yöneticilere düşmektedir. Sistemler hayatı kolaylaştırır ancak yöneticiler, güven veren davranış ve yaklaşımları ile bunları çalışanlar için doğru ve etkin bir iletişim ile uygulamaktan sorumludur.

Burcu Pekgüzel -  DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

Benzer İçerikler :

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

İş Yaşamı Rotasyonunda Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Öncelikle diğer uygulamalarla fazlaca karıştırılan “iş rotasyonu” kavramının tanımını yapmamız gerekir. İş rotasyonu; örgütlerde üst, orta ve alt ...

Mobbing

Mobbing kelimesi Latince’de psikolojik ve duygusal şiddet, baskı, kuşatma, taciz etmek, rahatsızlık ve sıkıntı vermek anlamına gelir. İş yerinde bazen ...

İş'te Stres Kaynakları

İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...

İlginizi Çekebilir :

En İyi Aday için Rekabeti Kazanmanın 4 Akıllı Yolu

Şirketinize başvuran adayların deneyimlerinden memnun olma olasılığı ile ilgili ne düşünüyorsunuz? Cevap büyük ihtimalle neredeyse umutsuz olacaktır. Daha ...

DBE Kurumsal Sohbetler #1- Koçluk

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü’nü kısaca tanıtıp, koçluk alanındaki faaliyetinizden bahseder misiniz? 35 yılı aşkın deneyimi ve çözüm...

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak ...

ÇALIŞANLARINIZIN DİJİTAL DÖNÜŞÜME UYUM SAĞLAMASINI NASIL KOLAYLAŞTIRABİLİRSİNİZ?

Değişime uyum sağlamak hayatın her alanında zorlayıcı olabilir. Konu bir şirketin iş süreçlerini değiştirmek olduğunda ise hem liderleri hem çalışanları ...