İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü
İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'de paylaşılan bir çalışma da bu görüşü desteklemekte ve çalışanların yüzde 72'sinin, yöneticilerinin düzeltici geribildirim sağlaması halinde performanslarının iyileşeceğini düşündüğünü göstermektedir. Aslında, çalışanlar, “Benden ne bekleniyor? Mevcut performansım ne durumda? Nasıl daha iyi olabilirim? Neyi değiştirebilir veya geliştirebilirim?” sorularına yanıt aramaktadır.
360 Derece Geribildirim, sergilenen performansın farklı kaynaklar tarafından nasıl algılandığının ölçülmesine yardımcı olan ve kişiye ayna tutulmasını sağlayan bir gelişim aracıdır. 360 derece değerlendirme yapılabilmesi için kaynak olarak üstlerden, eş düzeylerden, astlardan veya müşterilerden yararlanılmaktadır. Geribildirimler, çalışanların kendileri hakkındaki ‘kendi’ ve ‘diğer kaynakların’ düşünceleri arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olmaktadır. 360 Derece Geribildirim süreci, çalışanların güçlü ve zayıf yönleriyle birlikte geliştirmeleri beklenen genel davranışları hakkında ihtiyaç duyulan bilgiler edinilmesini sağlamaktadır. Örneğin, kimi zaman potansiyelde sahip olduğumuz kadar iyi performans göstermediğimizi fark etmeyebiliriz ya da belki performansımızın yeterli olmadığının farkındayızdır ancak nasıl düzelteceğimiz hakkında fikrimiz yoktur. İşte tam da bu noktada, her gün birlikte çalıştığımız yöneticimizden, arkadaşlarımızdan ya da astlarımızdan geri bildirim almak, kişisel farkındalık kazanmamıza ve işlerimizi daha iyi yapmak için neleri değiştirebileceğimizi görmemize yardımcı olabilir. 360 Derece Geribildirim, ekip ortamında iletişim düzeyini ve kalitesini yükseltebilir; çalışan gelişimini teşvik edebilir; ekip performansını, üretkenliği ve verimliliği artırabilir. 360 Derece Geribildirimin temel amaçlarından biri de, kör noktaların güvenli bir şekilde ortaya çıkarılmasını sağlamaktır; bilinmeyen güçlerin ortaya çıkarılması performansı iyileştirmek açısından oldukça önemlidir. Bu yaklaşım, insanların kişisel farkındalıklarının artmasına yardımcı olur. Bireysel güçlü ve zayıf yönlerin öz farkındalığı, davranışlarda ve performansta iyileşmelere yol açarak genel takım performansına katkıda bulunabilir. Geribildirim süreci, şirketin genel verimliliğine yarar sağlamanın yanında çalışanlar için de yol gösterici bir ışık görevi görebilir.
McKinsey'den bir araştırma, çalışanlar arasındaki şeffaf iletişimin, verimliliği yüzde 25'e kadar artırmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir. Geribildirim kültürü oluşturarak kurumsal hedeflerinizi daha net bir şekilde özetleyebilir, çalışanlarınızın performansını artırabilir, değerli hissetmelerini sağlayabilirsiniz.
Duygu YENİGÖKGÖZ - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
Hiç tanımadığınız insanların bulunduğu ve kimsenin de sizi tanımadığı bir ortamda yalnız başına bulunmak her zaman zordur. Yeni bir işe başlayan biri, hiç...
İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...
Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını sağlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...
Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın ...
İlginizi Çekebilir :
Zekaya olan ilgi, geçtiğimiz yüzyıl boyunca kimi zaman artan kimi zaman azalan bir çizgi izlese de bilim adamlarının yanıt aradıkları sorular aşağı yukarı hep ...
Soru: İş Ortamında Kaygı Yaşıyorsunuz ve Bunun Performansınızı Etkilediğini Düşünüyorsunuz. Kaygıya Ne Sebep Olur, Nasıl Sebep Olur? Cevap: Kaygı ...
Geribildirimleri dinlemek, esnek ve başarılı olmanızı sağlayarak kişisel bir strateji geliştirmenize yardımcı olur. Güçlü ve zayıf yönlerinizi bilmek, ...
Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...








