Kurumsal Gelişim Merkezi

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan şirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'de paylaşılan bir çalışma da bu görüşü desteklemekte ve çalışanların yüzde 72'sinin, yöneticilerinin düzeltici geribildirim sağlaması halinde performanslarının iyileşeceğini düşündüğünü göstermektedir. Aslında, çalışanlar, “Benden ne bekleniyor? Mevcut performansım ne durumda? Nasıl daha iyi olabilirim? Neyi değiştirebilir veya geliştirebilirim?” sorularına yanıt aramaktadır.

360 Derece Geribildirim, sergilenen performansın farklı kaynaklar tarafından nasıl algılandığının ölçülmesine yardımcı olan ve kişiye ayna tutulmasını sağlayan bir gelişim aracıdır. 360 derece değerlendirme yapılabilmesi için kaynak olarak üstlerden, eş düzeylerden, astlardan veya müşterilerden yararlanılmaktadır. Geribildirimler, çalışanların kendileri hakkındaki ‘kendi’ ve ‘diğer kaynakların’ düşünceleri arasındaki boşluğu kapatmaya yardımcı olmaktadır. 360 Derece Geribildirim süreci, çalışanların güçlü ve zayıf yönleriyle birlikte geliştirmeleri beklenen genel davranışları hakkında ihtiyaç duyulan bilgiler edinilmesini sağlamaktadır. Örneğin, kimi zaman potansiyelde sahip olduğumuz kadar iyi performans göstermediğimizi fark etmeyebiliriz ya da belki performansımızın yeterli olmadığının farkındayızdır ancak nasıl düzelteceğimiz hakkında fikrimiz yoktur. İşte tam da bu noktada, her gün birlikte çalıştığımız yöneticimizden, arkadaşlarımızdan ya da astlarımızdan geri bildirim almak, kişisel farkındalık kazanmamıza ve işlerimizi daha iyi yapmak için neleri değiştirebileceğimizi görmemize yardımcı olabilir. 360 Derece Geribildirim, ekip ortamında iletişim düzeyini ve kalitesini yükseltebilir; çalışan gelişimini teşvik edebilir; ekip performansını, üretkenliği ve verimliliği artırabilir. 360 Derece Geribildirimin temel amaçlarından biri de, kör noktaların güvenli bir şekilde ortaya çıkarılmasını sağlamaktır; bilinmeyen güçlerin ortaya çıkarılması performansı iyileştirmek açısından oldukça önemlidir. Bu yaklaşım, insanların kişisel farkındalıklarının artmasına yardımcı olur. Bireysel güçlü ve zayıf yönlerin öz farkındalığı, davranışlarda ve performansta iyileşmelere yol açarak genel takım performansına katkıda bulunabilir. Geribildirim süreci, şirketin genel verimliliğine yarar sağlamanın yanında çalışanlar için de yol gösterici bir ışık görevi görebilir.

McKinsey'den bir araştırma, çalışanlar arasındaki şeffaf iletişimin, verimliliği yüzde 25'e kadar artırmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir. Geribildirim kültürü oluşturarak kurumsal hedeflerinizi daha net bir şekilde özetleyebilir, çalışanlarınızın performansını artırabilir, değerli hissetmelerini sağlayabilirsiniz.

Duygu YENİGÖKGÖZ - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi

Benzer İçerikler :

Korona’dan Dijitale

Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz. Peki ya hayatlarımızı...

İŞ YAŞAMINDA EQ EMOTIONAL QUOTIENT/DUYGUSAL ZEKÂ’NIN ÖNEMİ VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ

“Artık şirketler de işe alımlarda ve terfi süreçlerinde duygusal zekâyı hesaba katarak çalışmalar yapıyor. Etrafındaki kişilerin isteklerini...

STRESE DAİR

İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatara...

İş Yerinde Kavga ve Tartışma

Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...

İlginizi Çekebilir :

İŞYERİNDE TÜKENMİŞLİK SENDROMU: TÜKENMİŞLİĞİN BEŞ AŞAMASI

Tükenmişlik, iş ve özel yaşamda sağlığı ve üretkenliği olumsuz yönde etkiler. Peki gerçekten tükenmişlik noktasına geldiğinizi ve bunun hangi sebeplerle...

Yetkinlikler ve Önemi

"Yetkinlik" en iyi performansa sahip kişileri ayırt etmeye yarayan bilgi, beceri, tutum ve kişilik özelliklerinin davranış boyutunda ifade ...

GÜVEN VEREN ŞİRKETLER KAZANIR

Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...

ÖĞRENME STİLLERİ NELERDİR? ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİ NE İŞE YARAR?

Öğrenme denildiğinde akla gelen ilk şeylerden biri, sınıfında ders veren bir öğretmen ve onu dinleyen öğrencileridir. Öğrenme işi burada başlar ve belki birçok ...