İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü
İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan ÅŸirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'de paylaşılan bir çalışma da bu görüşü desteklemekte ve çalışanların yüzde 72'sinin, yöneticilerinin düzeltici geribildirim saÄŸlaması halinde performanslarının iyileÅŸeceÄŸini düşündüğünü göstermektedir. Aslında, çalışanlar, “Benden ne bekleniyor? Mevcut performansım ne durumda? Nasıl daha iyi olabilirim? Neyi deÄŸiÅŸtirebilir veya geliÅŸtirebilirim?” sorularına yanıt aramaktadır.
360 Derece Geribildirim, sergilenen performansın farklı kaynaklar tarafından nasıl algılandığının ölçülmesine yardımcı olan ve kiÅŸiye ayna tutulmasını saÄŸlayan bir geliÅŸim aracıdır. 360 derece deÄŸerlendirme yapılabilmesi için kaynak olarak üstlerden, eÅŸ düzeylerden, astlardan veya müşterilerden yararlanılmaktadır. Geribildirimler, çalışanların kendileri hakkındaki ‘kendi’ ve ‘diÄŸer kaynakların’ düşünceleri arasındaki boÅŸluÄŸu kapatmaya yardımcı olmaktadır. 360 Derece Geribildirim süreci, çalışanların güçlü ve zayıf yönleriyle birlikte geliÅŸtirmeleri beklenen genel davranışları hakkında ihtiyaç duyulan bilgiler edinilmesini saÄŸlamaktadır. ÖrneÄŸin, kimi zaman potansiyelde sahip olduÄŸumuz kadar iyi performans göstermediÄŸimizi fark etmeyebiliriz ya da belki performansımızın yeterli olmadığının farkındayızdır ancak nasıl düzelteceÄŸimiz hakkında fikrimiz yoktur. İşte tam da bu noktada, her gün birlikte çalıştığımız yöneticimizden, arkadaÅŸlarımızdan ya da astlarımızdan geri bildirim almak, kiÅŸisel farkındalık kazanmamıza ve iÅŸlerimizi daha iyi yapmak için neleri deÄŸiÅŸtirebileceÄŸimizi görmemize yardımcı olabilir. 360 Derece Geribildirim, ekip ortamında iletiÅŸim düzeyini ve kalitesini yükseltebilir; çalışan geliÅŸimini teÅŸvik edebilir; ekip performansını, üretkenliÄŸi ve verimliliÄŸi artırabilir. 360 Derece Geribildirimin temel amaçlarından biri de, kör noktaların güvenli bir ÅŸekilde ortaya çıkarılmasını saÄŸlamaktır; bilinmeyen güçlerin ortaya çıkarılması performansı iyileÅŸtirmek açısından oldukça önemlidir. Bu yaklaşım, insanların kiÅŸisel farkındalıklarının artmasına yardımcı olur. Bireysel güçlü ve zayıf yönlerin öz farkındalığı, davranışlarda ve performansta iyileÅŸmelere yol açarak genel takım performansına katkıda bulunabilir. Geribildirim süreci, ÅŸirketin genel verimliliÄŸine yarar saÄŸlamanın yanında çalışanlar için de yol gösterici bir ışık görevi görebilir.
McKinsey'den bir araştırma, çalışanlar arasındaki şeffaf iletişimin, verimliliği yüzde 25'e kadar artırmaya yardımcı olabileceğini göstermektedir. Geribildirim kültürü oluşturarak kurumsal hedeflerinizi daha net bir şekilde özetleyebilir, çalışanlarınızın performansını artırabilir, değerli hissetmelerini sağlayabilirsiniz.
Duygu YENİGÖKGÖZ - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...
“DoÄŸuÅŸtan lider” ifadesini mutlaka duymuÅŸsunuzdur. Bu ifadeye göre lider olmak doÄŸuÅŸtan gelen bir özelliktir ve bu özelliÄŸin sonradan...
Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...
Beynimizin gerek psikolojik, gerekse beden sağlığımızı korumak için elinden geleni yaptığını ve daha pek çok işlevi ne denli muhteşem bir orkestrasyon...
İlginizi Çekebilir :
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları; işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi ve terfi kararlarının alınması ile ilgili eğitim, gelişi...
Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...






