Koçvari Liderler
Koç denildiğinde akla ilk gelen güvenilir, sağlam ve kendinden emin bir duruştur; Koçvari Lider de yönetim becerilerini koçluk becerileriyle birlikte kullanan lider olarak betimlenebilir. İş yaşamında, liderlik becerilerini etkin bir şekilde sergilemek için koçluk metodunu kullanma gereğinin her geçen gün daha da önem kazanmakta olduğunu görüyoruz. Bu kapsamda yöneticilerin, hem kendi hem de ekibindeki çalışanların potansiyelini en yüksek seviyede ortaya çıkarmak için Koçvari Lider olması gerekmektedir.
Geçmişi, bugünü ve geleceği bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirebilen bir yöneticinin, problemli süreçlerde esnek davranması ve yenilikçi aksiyon planları geliştirmesi beklenmektedir. Bundan yaklaşık yirmi sene öncesinde, sorgulamadan itaat etme hâkimdi ve liderlik kavramı bugünkü anlamından epey uzaktı diyebiliriz. Ancak, değişen koşullarla birlikte beklentiler farklılaştı ve artık şirketine katma değer sağlayan yöneticiler aranır hale geldi. Bu kapsamda, ekibindeki çalışanlara ilham vermek ve çalışanların kendi yöntemlerini geliştirmelerine olanak sağlamak da bir liderin belirleyici özellikleri arasında yerini aldı. Yılların getirdiği tecrübeye sahip olmak ve işi başarılı bir şekilde yönetmek tek başına yeterli olmayabiliyor maalesef; bu noktada yapılan çalışmalar doğrultusunda koçluk yaparak bir ekibi yönetmenin pozitif etkilerini net bir şekilde gözlemleyebiliyoruz.
Koçvari Lider’in sergilemesi beklenen özelliklerden bahsetmek gerekirse; duygusal zekâsı gelişmiş, empatik bakış açısıyla hareket edebilen, önyargılardan ve kişiselleştirmeden uzak değerlendirmeler yapabilen kişilerin liderlik rolünü daha rahat üstlenebildikleri söylenebilir. Koçvari Lider, çalışanının yeteneklerine güvenen, sahip olduğu potansiyeli ortaya çıkarabilmesi için yürüdüğü kariyer yolunda çalışanına şahitlik eden bir yaklaşımla hareket edebilir; liderlik tarzıyla performansın yükseltilmesine katkıda bulunabilir.
Ekibindeki çalışanlara rol model olan ve koçluk becerilerini kullanabilen liderler, bulundukları kurumlarda motivasyonel anlamda fark yaratmakta ve kariyer planlamaları doğrultusunda kuruma inancı artan çalışanların da motivasyonlarının artmasını sağlamaktadır. Koçvari Liderler, çalışanlarının düşünce ve önerilerini sunmaları için açık bir ortam yaratarak, çalışanlarla işbirliği içinde bir ortaklık kurabilmektedir. Yöneticilerin, farklı kuşaklarla birlikte çalışırken karşılaştıkları dinamiklere adapte olabilmeleri gerekmekte; çalışanlarının bireysel gelişim alanlarını belirlemesi ve ihtiyaçları doğru bir şekilde tespit edebilmesi için koçluk metodu önemini her geçen gün yükseltmektedir.
ICF Uluslararası Koçluk Federasyonu tarafından resmen tanınan, koçluk becerilerinin güçlü bir iletişim aracı olarak kullanılması, liderlik yeteneklerini geliştirmesi amacıyla tasarlanan DBE-FORTON Koçluk Eğitimleri hizmetinden yararlanmak için egitim@dbe.com.tr adresinden bilgi edinebilirsiniz.
Duygu YENİGÖKGÖZ Proje Danışmanı - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
Günün büyük kısmını geçirdiğiniz iş yerindeki çalışma ortamının önemi ortada. İş arkadaşlarınızla iletişim kurmanın, teknolojinin nimetleri sağ olsun, artık ...
Wellbeing; “refah”, “sağlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok şey ...
Yapılan araştırmalara göre iş dünyasında cinsiyet ayrımcılığı, yılda yaklaşık 2,8 milyon dolarlık üretkenlik kaybına yol açıyor. Toplumsal cinsiyet eşitliği, ...
Mavi Yakalı çalışanların olduğu üretim yapılan fabrikalarda yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen bir ...
İlginizi Çekebilir :
Genellikle gençlere "Eşini üniversitede bul, bulamazsan sonra uygun birini bulmak daha zor. Aynı üniversiteye gidiyorsan ortak yönlerin çoktur...
Yaşamımızda meydana gelen olumlu ve olumsuz deneyimlerden, kimin, ne kadar etkilendiğini belirleyen faktör, psikolojik potansiyel olarak tanımlanabilir....
Kurumunuzda Çalışan Bağlılığı oluşturmak için ne yapıyorsunuz? Eminim birçok firma yaptıkları Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı araştırmalarından ...
“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış ...