KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS
Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), korona virüs salgınının iş dünyası ve istihdam üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre, virüsün işgücü piyasasına geniş kapsamlı etkilerinin olacağı öngörülüyor. Bu nedenle şirketlerin performans süreçlerini yeniden ele alması çok büyük önem taşıyor. Bu yazıda profesyonel uygulamalar için göz önünde bulundurulması gereken değerlendirme kriterlerini incelemeye çalıştık.
- Mevcut performans verileriyle yetinmeyin:Pek çok kurum, kriz dönemlerinde mevcut performans verilerinin yeterli olmadığının çok geç farkına varır. Çoğunlukla gelişime yönelik ve hedef odaklı olan performans kriterlerine ek olarak:
Yeni beceriler kazanmaya istekli olmak / belirsizliÄŸe tolerans deÄŸiÅŸimi fırsata çevirme gibi faktörler de deÄŸerlendirilmeye alınmalıdır. - YaÅŸ ile tecrübe arasında doÄŸru iliÅŸki kurun: Verilerin eksik olduÄŸu durumlarda, belirleyici kriterlerden biri de tecrübedir. ÇoÄŸu kez tecrübe çalışanın yaşıyla paralel olarak kabul edilir. “Daha ileri yaÅŸ daha çok tecrübe” diye nitelendirilir. Oysa yaÅŸ ya da o iÅŸte geçirilen sürenin uzunluÄŸu yetkinliÄŸin ya da katma deÄŸerin iÅŸareti olmayabilir.
- Eşit yükümlülük doğru değildir: Yöneticiler, kriz dönemlerinde kısıntıları çoğunlukla tüm bölümlere eşit dağıtırlar. Şirketin her bölümünün kârlılığa katkısının eşit olmadığı gerçeği göz ardı edilir.
-
Doğru zamanı belirleyin: Kurumlar çoğunlukla mali göstergeler son noktaya geldiğinde harekete geçerler. Kriz yönetiminde alınan kararlar çarşamba günü gündeme gelir, yapılacaklar listesi bir sonraki güne hazırlanır ve cuma günü söylenir. Yönetim, kısa bir bilgilendirmenin ardından, pazartesi günü her şeyin eskisi gibi devam edeceğini düşünür. Bu yanlış uygulama yerine elindeki kaynaklarla kısa ve uzun vadeli projeler oluşturulup yetenekleri doğru alanlarda potansiyellerine göre konumlandırmak gerekir.
Kriz dönemlerinde performans yönetiminde yetkililerin üzerine düşen en önemli sorumluluk; iş adaletinin korunması, başka deyişle, işin sürdürülmesini sağlayan insani ve ahlaki koşulların devam ettirilmesidir. Bu nedenle, iki temel konu önem kazanır:
Şirketin ayakta kalmasını sağlamak,
Kişisel ve duygusal nedenler yerine, gerçek nedenlere odaklanmak
İnsan kaynakları, kriz dönemi boyunca, şirket yönteminin tercihlerinin sonuçlarını anlatmak ve farkındalık yaratmak zorundadır. Bu da insan kaynaklarının, yönetimin stratejik ortağı olduğunun kabulüyle gerçekleşir.
İsmail Tanilli Kimverdi
DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın Eğitmenlerimiz
Benzer İçerikler :
Özel şirketlere iş başvurusunda bulunmak için iyi bir üniversiteden mezun olmak ve güçlü bir referans bulmak yeterli değil. Hatta herhangi bir fabrikaya işçi ...
Duygusal zeka, hem kişinin kendi duygularının farkında olması, duygularını ifade ve kontrol edebilme kapasitesidir hem de kişilerarası ilişkileri ustaca ve ...
“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluÅŸan bir iÅŸ gücünü oluÅŸturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...
Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...
İlginizi Çekebilir :
“Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...
Hiç tanımadığınız insanların bulunduğu ve kimsenin de sizi tanımadığı bir ortamda yalnız başına bulunmak her zaman zordur. Yeni bir işe başlayan biri, hiç...
“Özellikle iÅŸ dünyasında; çalışanların iÅŸ tatmini, iÅŸ performansı ve kurumların baÅŸarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araÅŸtırmalar, duygusal ...
EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...