Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS

KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), korona virüs salgınının iş dünyası ve istihdam üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre, virüsün işgücü piyasasına geniş kapsamlı etkilerinin olacağı öngörülüyor. Bu nedenle şirketlerin performans süreçlerini yeniden ele alması çok büyük önem taşıyor. Bu yazıda profesyonel uygulamalar için göz önünde bulundurulması gereken değerlendirme kriterlerini incelemeye çalıştık.

  • Mevcut performans verileriyle yetinmeyin:Pek çok kurum, kriz dönemlerinde mevcut performans verilerinin yeterli olmadığının çok geç farkına varır. ÇoÄŸunlukla geliÅŸime yönelik ve hedef odaklı olan performans kriterlerine ek olarak:
    Yeni beceriler kazanmaya istekli olmak / belirsizliÄŸe tolerans  deÄŸiÅŸimi fırsata çevirme gibi faktörler de deÄŸerlendirilmeye alınmalıdır.
  • YaÅŸ ile tecrübe arasında doÄŸru iliÅŸki kurun: Verilerin eksik olduÄŸu durumlarda, belirleyici kriterlerden biri de tecrübedir. ÇoÄŸu kez tecrübe çalışanın yaşıyla paralel olarak kabul edilir. “Daha ileri yaÅŸ daha çok tecrübe” diye nitelendirilir. Oysa yaÅŸ ya da o iÅŸte geçirilen sürenin uzunluÄŸu yetkinliÄŸin ya da katma deÄŸerin iÅŸareti olmayabilir.
  • EÅŸit yükümlülük doÄŸru deÄŸildir: Yöneticiler, kriz dönemlerinde kısıntıları çoÄŸunlukla tüm bölümlere eÅŸit dağıtırlar. Åžirketin her bölümünün kârlılığa katkısının eÅŸit olmadığı gerçeÄŸi göz ardı edilir.
  •  DoÄŸru zamanı belirleyin: Kurumlar çoÄŸunlukla mali göstergeler son noktaya geldiÄŸinde harekete geçerler. Kriz yönetiminde alınan kararlar çarÅŸamba günü gündeme gelir, yapılacaklar listesi bir sonraki güne hazırlanır ve cuma günü söylenir. Yönetim, kısa bir bilgilendirmenin ardından, pazartesi günü her ÅŸeyin eskisi gibi devam edeceÄŸini düşünür. Bu yanlış uygulama yerine elindeki kaynaklarla kısa ve uzun vadeli projeler oluÅŸturulup yetenekleri doÄŸru alanlarda potansiyellerine göre konumlandırmak gerekir.

Kriz dönemlerinde performans yönetiminde yetkililerin üzerine düşen en önemli sorumluluk; iÅŸ adaletinin korunması, baÅŸka deyiÅŸle, iÅŸin sürdürülmesini saÄŸlayan insani ve ahlaki koÅŸulların devam ettirilmesidir. Bu nedenle, iki temel konu önem kazanır:

 Åžirketin ayakta kalmasını saÄŸlamak,
 KiÅŸisel ve duygusal nedenler yerine, gerçek nedenlere odaklanmak

İnsan kaynakları, kriz dönemi boyunca, şirket yönteminin tercihlerinin sonuçlarını anlatmak ve farkındalık yaratmak zorundadır. Bu da insan kaynaklarının, yönetimin stratejik ortağı olduğunun kabulüyle gerçekleşir.

İsmail Tanilli Kimverdi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Özel Şirketlere İş Başvuru Testlerinde Başarılı Olmak İçin Tüyolar

Özel şirketlere iş başvurusunda bulunmak için iyi bir üniversiteden mezun olmak ve güçlü bir referans bulmak yeterli değil. Hatta herhangi bir fabrikaya işçi ...

Duygusal Zeka Neden Önemlidir ?

Duygusal zeka, hem kişinin kendi duygularının farkında olması, duygularını ifade ve kontrol edebilme kapasitesidir hem de kişilerarası ilişkileri ustaca ve ...

Doğru İşe Doğru Adam: Eleman Seçimi Sürecinde Psikometrik Testler

“Verimli, güvenilir ve dürüst çalışanlardan oluÅŸan bir iÅŸ gücünü oluÅŸturmanın en hızlı, en ucuz ve en kolay yolu nedir?” En iyi düzeyde...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...

İlginizi Çekebilir :

İŞ YERİNE GERİ DÖNÜŞÜ YÖNETMEK

 “Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...

İş Bulmak Zor, İşe Başlamak Ondan da Zor

Hiç tanımadığınız insanların bulunduğu ve kimsenin de sizi tanımadığı bir ortamda yalnız başına bulunmak her zaman zordur. Yeni bir işe başlayan biri, hiç...

Yönetsel Duygusal Zeka: Duygusal Zekaya Kurumsal Bir Bakış

“Özellikle iÅŸ dünyasında; çalışanların iÅŸ tatmini, iÅŸ performansı ve kurumların baÅŸarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araÅŸtırmalar, duygusal ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...