Kurumsal Gelişim Merkezi

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç; müşteri talepleri ve müşteri davranışlarıdır. Hatta bu iki güç ortaya çıktıkları coğrafya ve demografiden bağımsızlaşarak kısa sürede küresel ölçekte bir davranış biçimine dönüşmüştür.

Günümüzde perakende sektöründe faaliyet gösteren firmalar, müşterinin talep ve davranışları ile ilgili oldukça benzer sorunlarla mücadele ediyor. Dünya genelinde sektörün önündeki temel sorun, müşteri davranışlarının ve yolculuğunun değişmiş olması. İletişim kanallarında gelinen noktada müşteriler, birçok kanalı kullanarak her türlü bilgiye ve her türlü alışveriş olanağına ulaşabiliyorlar. Diğer yandan teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte tüketici verileri çok büyük miktarlara ulaşmış durumda. Bu veriler, teknolojinin desteğiyle tüketiciye en doğru ürün ve hizmetin sunulabilmesi için büyük önem taşıyor. Verilerle beslenen dijitalleşme adımları, müşteri hizmetindeki başarı ve yaratılan müşteri memnuniyetinin büyüklüğü ciroları da doğrudan etkiliyor.

Perakende sektörünün daha inovatif çözümler bulmaya çalıştığı bir diğer ortak konu başlığı ise yetenek yönetimi. Tüm dünyada yetenek yönetimi ile ilgili stratejilerin, karlılık üzerinde etkisi bilinen bir gerçek. Müşterilerin artık iyi hizmetle yetinmediği, kişiye özel hizmet talep ettiği günümüzde, çalışan sadakati ve yetenek geliştirme programları büyük önem taşıyor. Bu durum, özellikle müşteri ile birebir temasta bulunan, markanın bilinirliği ve güvenirliği konusunda ilk izlenimi veren mağaza çalışanlarının, doğru işe alım stratejileriyle kuruma kazandırılmasını da gerekli görüyor.

Davranış Bilimleri Enstitüsü ( DBE) olarak bu alanda “Mağaza ve Perakendecilik Uyum ve Satış (MUSE) Envanteri”  ile pek çok perakende sektörünün işe alım stratejilerinde yer alıyoruz. DBE Mağazacılık Uyum Satış Envanteri, mağazacılık sektöründe satış yapan personelin iş yeri uyumunu belirlemek üzere geliştirilmiştir. Mağazalarda satış yapan, özellikle müşteriler ile birebir yüz yüze temas kuran, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışan, gerektiğinde para alışverişinde bulunan, mağazadaki malların güvenliğini ve düzenini sağlamakla görevli, kritik sorumluluklar gerektiren işlerdeki pozisyonlar için kullanılmaktadır. 97 sorudan oluşan MUSE Envanteri; iş yeri kurallarına uyum, iş yeri memnuniyeti, otokontrol, diğer çalışanlara karşı tutum, dürüstlük, takım çalışması, iletişim, dayanıklılık ve içsel motivasyon boyutlarını değerlendirerek kurum kültür, değer ve profiline en uygun adayın kuruma kazandırılmasında büyük rol oynamaktadır.

Sonuç olarak; yeniliğe ve hızlı dönüşüme öncülük eden perakendeciler, yeteneği doğru araç ve uygulamalarla kuruma kazandıran, doğru yöneten, verilerini doğru analiz eden ve teknolojik yatırımlar konusunda herkesten önce davrananlar olacaktır. Müşterisini anlayan, çalışanın rolünün farkında olan, tedarik zincirini doğru yöneten ve geleceği görebilen perakendeciler, başarılı perakende modelleriyle büyümeyi sürdürecektir.

Benzer İçerikler :

İşe Alımda Çoklu Zeka Kuramı

“Aslında herkes dâhidir. Ama siz kalkıp bir balığı ağaca tırmanma yeteneğine göre yargılarsanız, o balık  tüm hayatını aptal olduğuna inanarak...

Depresyondan kurtulmanıza Yardımcı Olacak 10 Küçük Fiziksel Aktivite

Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

İlginizi Çekebilir :

İŞİ İŞTE BIRAKMAK

Doğası gereği bazı işlerin daha net sınırları vardır, ancak bazı işlerdeyse bu sınırlar çok belli olmayabilir. Bu sınırlar belli olmadığında da iş dışındaki ...

İş Doyumu

İş doyumu, bireyin yaptığı işi ne kadar çok sevdiği ve işine karşı memnuniyet durumuyla ilgilidir. İşin özellikleri ve iş görenin istekleri arasındaki uyumdur ...

İŞ YERİNE GERİ DÖNÜŞÜ YÖNETMEK

 “Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...

Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları

Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...