Kurumsal Gelişim Merkezi

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç; müşteri talepleri ve müşteri davranışlarıdır. Hatta bu iki güç ortaya çıktıkları coğrafya ve demografiden bağımsızlaşarak kısa sürede küresel ölçekte bir davranış biçimine dönüşmüştür.

Günümüzde perakende sektöründe faaliyet gösteren firmalar, müşterinin talep ve davranışları ile ilgili oldukça benzer sorunlarla mücadele ediyor. Dünya genelinde sektörün önündeki temel sorun, müşteri davranışlarının ve yolculuğunun değişmiş olması. İletişim kanallarında gelinen noktada müşteriler, birçok kanalı kullanarak her türlü bilgiye ve her türlü alışveriş olanağına ulaşabiliyorlar. Diğer yandan teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte tüketici verileri çok büyük miktarlara ulaşmış durumda. Bu veriler, teknolojinin desteğiyle tüketiciye en doğru ürün ve hizmetin sunulabilmesi için büyük önem taşıyor. Verilerle beslenen dijitalleşme adımları, müşteri hizmetindeki başarı ve yaratılan müşteri memnuniyetinin büyüklüğü ciroları da doğrudan etkiliyor.

Perakende sektörünün daha inovatif çözümler bulmaya çalıştığı bir diğer ortak konu başlığı ise yetenek yönetimi. Tüm dünyada yetenek yönetimi ile ilgili stratejilerin, karlılık üzerinde etkisi bilinen bir gerçek. Müşterilerin artık iyi hizmetle yetinmediği, kişiye özel hizmet talep ettiği günümüzde, çalışan sadakati ve yetenek geliştirme programları büyük önem taşıyor. Bu durum, özellikle müşteri ile birebir temasta bulunan, markanın bilinirliği ve güvenirliği konusunda ilk izlenimi veren mağaza çalışanlarının, doğru işe alım stratejileriyle kuruma kazandırılmasını da gerekli görüyor.

Davranış Bilimleri Enstitüsü ( DBE) olarak bu alanda “Mağaza ve Perakendecilik Uyum ve Satış (MUSE) Envanteri”  ile pek çok perakende sektörünün işe alım stratejilerinde yer alıyoruz. DBE Mağazacılık Uyum Satış Envanteri, mağazacılık sektöründe satış yapan personelin iş yeri uyumunu belirlemek üzere geliştirilmiştir. Mağazalarda satış yapan, özellikle müşteriler ile birebir yüz yüze temas kuran, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışan, gerektiğinde para alışverişinde bulunan, mağazadaki malların güvenliğini ve düzenini sağlamakla görevli, kritik sorumluluklar gerektiren işlerdeki pozisyonlar için kullanılmaktadır. 97 sorudan oluşan MUSE Envanteri; iş yeri kurallarına uyum, iş yeri memnuniyeti, otokontrol, diğer çalışanlara karşı tutum, dürüstlük, takım çalışması, iletişim, dayanıklılık ve içsel motivasyon boyutlarını değerlendirerek kurum kültür, değer ve profiline en uygun adayın kuruma kazandırılmasında büyük rol oynamaktadır.

Sonuç olarak; yeniliğe ve hızlı dönüşüme öncülük eden perakendeciler, yeteneği doğru araç ve uygulamalarla kuruma kazandıran, doğru yöneten, verilerini doğru analiz eden ve teknolojik yatırımlar konusunda herkesten önce davrananlar olacaktır. Müşterisini anlayan, çalışanın rolünün farkında olan, tedarik zincirini doğru yöneten ve geleceği görebilen perakendeciler, başarılı perakende modelleriyle büyümeyi sürdürecektir.

Benzer İçerikler :

Yaratıcı Sınıfı Kazanmak İçin...

İnsan yaratıcılığını öne çıkaran ve ciddi şekilde kullanan ekonomik ve sosyal sistemlerin geliştirildiği bir dönemde yaşıyoruz. Global ekonomide rekabet ...

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

Özel Şirketlere İş Başvuru Testlerinde Başarılı Olmak İçin Tüyolar

Özel şirketlere iş başvurusunda bulunmak için iyi bir üniversiteden mezun olmak ve güçlü bir referans bulmak yeterli değil. Hatta herhangi bir fabrikaya işçi ...

Sorunlar ve Çözümler

Ne zaman bir sorundan söz etsek, ister istemez o sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığı ve nasıl çözüleceği ile ilgili görüşler de dile getiririz. Birincisi ...

İlginizi Çekebilir :

KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), korona virüs salgınının iş dünyası ve istihdam üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre, virüsün işgücü piyasasına geniş ...

İŞ VE ÖZEL HAYAT İÇİN VERİMLİ ZAMAN YÖNETİMİ

“Başarıyı inşa etmenin en önemli adımlarından biri zamanı iyi yönetmek ve değerlendirebilmektir. Zaman, satın alamayacağımız ve geri getiremeyeceğimiz ...

Test Seçiminde Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Bir testi kurumunuzda kullanmaya karar vermeden önce aşağıda size verilen sorulara tatmin edici cevaplar aramanız gerekir.   1. Test, Yurt Dışı...

Ekip Uyumunu Sağlamak için İş Dünyasında Kişilik Testleri Kullanımı

Kişilik testi, kurum kültürünü geliştirmek isteyen yöneticiler için çok değerli bir araç olabilir. Şirketiniz için doğru kişilik testini seçmek, birbirini ...