Kurumsal Gelişim Merkezi

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç; müşteri talepleri ve müşteri davranışlarıdır. Hatta bu iki güç ortaya çıktıkları coğrafya ve demografiden bağımsızlaşarak kısa sürede küresel ölçekte bir davranış biçimine dönüşmüştür.

Günümüzde perakende sektöründe faaliyet gösteren firmalar, müşterinin talep ve davranışları ile ilgili oldukça benzer sorunlarla mücadele ediyor. Dünya genelinde sektörün önündeki temel sorun, müşteri davranışlarının ve yolculuğunun değişmiş olması. İletişim kanallarında gelinen noktada müşteriler, birçok kanalı kullanarak her türlü bilgiye ve her türlü alışveriş olanağına ulaşabiliyorlar. Diğer yandan teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte tüketici verileri çok büyük miktarlara ulaşmış durumda. Bu veriler, teknolojinin desteğiyle tüketiciye en doğru ürün ve hizmetin sunulabilmesi için büyük önem taşıyor. Verilerle beslenen dijitalleşme adımları, müşteri hizmetindeki başarı ve yaratılan müşteri memnuniyetinin büyüklüğü ciroları da doğrudan etkiliyor.

Perakende sektörünün daha inovatif çözümler bulmaya çalıştığı bir diğer ortak konu başlığı ise yetenek yönetimi. Tüm dünyada yetenek yönetimi ile ilgili stratejilerin, karlılık üzerinde etkisi bilinen bir gerçek. Müşterilerin artık iyi hizmetle yetinmediği, kişiye özel hizmet talep ettiği günümüzde, çalışan sadakati ve yetenek geliştirme programları büyük önem taşıyor. Bu durum, özellikle müşteri ile birebir temasta bulunan, markanın bilinirliği ve güvenirliği konusunda ilk izlenimi veren mağaza çalışanlarının, doğru işe alım stratejileriyle kuruma kazandırılmasını da gerekli görüyor.

Davranış Bilimleri Enstitüsü ( DBE) olarak bu alanda “Mağaza ve Perakendecilik Uyum ve Satış (MUSE) Envanteri”  ile pek çok perakende sektörünün işe alım stratejilerinde yer alıyoruz. DBE Mağazacılık Uyum Satış Envanteri, mağazacılık sektöründe satış yapan personelin iş yeri uyumunu belirlemek üzere geliştirilmiştir. Mağazalarda satış yapan, özellikle müşteriler ile birebir yüz yüze temas kuran, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışan, gerektiğinde para alışverişinde bulunan, mağazadaki malların güvenliğini ve düzenini sağlamakla görevli, kritik sorumluluklar gerektiren işlerdeki pozisyonlar için kullanılmaktadır. 97 sorudan oluşan MUSE Envanteri; iş yeri kurallarına uyum, iş yeri memnuniyeti, otokontrol, diğer çalışanlara karşı tutum, dürüstlük, takım çalışması, iletişim, dayanıklılık ve içsel motivasyon boyutlarını değerlendirerek kurum kültür, değer ve profiline en uygun adayın kuruma kazandırılmasında büyük rol oynamaktadır.

Sonuç olarak; yeniliğe ve hızlı dönüşüme öncülük eden perakendeciler, yeteneği doğru araç ve uygulamalarla kuruma kazandıran, doğru yöneten, verilerini doğru analiz eden ve teknolojik yatırımlar konusunda herkesten önce davrananlar olacaktır. Müşterisini anlayan, çalışanın rolünün farkında olan, tedarik zincirini doğru yöneten ve geleceği görebilen perakendeciler, başarılı perakende modelleriyle büyümeyi sürdürecektir.

Benzer İçerikler :

İş Hayatında Stresten Kurtulmanın Yolları

İş Hayatında Stresten Kurtulmanın Yolları İş yaparken yaşanan zaman baskısı, hata yapma korkusu, güvenliğin az olması stresi arttırıyor. Çalışma saatleri, ...

Kadın Liderler

Günümüzde yapılan 360 Derece Değerlendirme ve Geribildirimlere göre kadınlar liderlik yetkinliklerinde çalışanları tarafından en az erkekler kadar yüksek bir ...

Stresle Savaşmayın Anlaşın

İş yerindeki uzun süreli stres, yavaş yavaş sizi içine çeker ve hem ruhsal hem de fiziksel olarak hasta etmeye başlar. Bir süre sonra hayata karşı isteksiz, ...

SON 35 YILDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE YAŞANAN GELİŞMELER

“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doğru bir değişime uğramıştır. İK yönetiminde işgücü...

İlginizi Çekebilir :

Utangaç Liderlerin Başarı Rehberi

Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...

İŞ YAŞAMINDA EQ EMOTIONAL QUOTIENT/DUYGUSAL ZEKÂ’NIN ÖNEMİ VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ

“Artık şirketler de işe alımlarda ve terfi süreçlerinde duygusal zekâyı hesaba katarak çalışmalar yapıyor. Etrafındaki kişilerin isteklerini...

KORONAVİRÜS İLE GELEN EVDEN ÇALIŞMA MODELİ

Hazır olsa da olmasa da birçok kurum salgın sebebiyle evden çalışma düzenine geçmiş durumda. Hem çalışanlar hem de kurum için bu yeni deneyimi daha verimli ...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...