Kurumsal Gelişim Merkezi

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç; müşteri talepleri ve müşteri davranışlarıdır. Hatta bu iki güç ortaya çıktıkları coğrafya ve demografiden bağımsızlaşarak kısa sürede küresel ölçekte bir davranış biçimine dönüşmüştür.

Günümüzde perakende sektöründe faaliyet gösteren firmalar, müşterinin talep ve davranışları ile ilgili oldukça benzer sorunlarla mücadele ediyor. Dünya genelinde sektörün önündeki temel sorun, müşteri davranışlarının ve yolculuğunun değişmiş olması. İletişim kanallarında gelinen noktada müşteriler, birçok kanalı kullanarak her türlü bilgiye ve her türlü alışveriş olanağına ulaşabiliyorlar. Diğer yandan teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte tüketici verileri çok büyük miktarlara ulaşmış durumda. Bu veriler, teknolojinin desteğiyle tüketiciye en doğru ürün ve hizmetin sunulabilmesi için büyük önem taşıyor. Verilerle beslenen dijitalleşme adımları, müşteri hizmetindeki başarı ve yaratılan müşteri memnuniyetinin büyüklüğü ciroları da doğrudan etkiliyor.

Perakende sektörünün daha inovatif çözümler bulmaya çalıştığı bir diğer ortak konu başlığı ise yetenek yönetimi. Tüm dünyada yetenek yönetimi ile ilgili stratejilerin, karlılık üzerinde etkisi bilinen bir gerçek. Müşterilerin artık iyi hizmetle yetinmediği, kişiye özel hizmet talep ettiği günümüzde, çalışan sadakati ve yetenek geliştirme programları büyük önem taşıyor. Bu durum, özellikle müşteri ile birebir temasta bulunan, markanın bilinirliği ve güvenirliği konusunda ilk izlenimi veren mağaza çalışanlarının, doğru işe alım stratejileriyle kuruma kazandırılmasını da gerekli görüyor.

Davranış Bilimleri Enstitüsü ( DBE) olarak bu alanda “Mağaza ve Perakendecilik Uyum ve Satış (MUSE) Envanteri”  ile pek çok perakende sektörünün işe alım stratejilerinde yer alıyoruz. DBE Mağazacılık Uyum Satış Envanteri, mağazacılık sektöründe satış yapan personelin iş yeri uyumunu belirlemek üzere geliştirilmiştir. Mağazalarda satış yapan, özellikle müşteriler ile birebir yüz yüze temas kuran, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya çalışan, gerektiğinde para alışverişinde bulunan, mağazadaki malların güvenliğini ve düzenini sağlamakla görevli, kritik sorumluluklar gerektiren işlerdeki pozisyonlar için kullanılmaktadır. 97 sorudan oluşan MUSE Envanteri; iş yeri kurallarına uyum, iş yeri memnuniyeti, otokontrol, diğer çalışanlara karşı tutum, dürüstlük, takım çalışması, iletişim, dayanıklılık ve içsel motivasyon boyutlarını değerlendirerek kurum kültür, değer ve profiline en uygun adayın kuruma kazandırılmasında büyük rol oynamaktadır.

Sonuç olarak; yeniliğe ve hızlı dönüşüme öncülük eden perakendeciler, yeteneği doğru araç ve uygulamalarla kuruma kazandıran, doğru yöneten, verilerini doğru analiz eden ve teknolojik yatırımlar konusunda herkesten önce davrananlar olacaktır. Müşterisini anlayan, çalışanın rolünün farkında olan, tedarik zincirini doğru yöneten ve geleceği görebilen perakendeciler, başarılı perakende modelleriyle büyümeyi sürdürecektir.

Benzer İçerikler :

Duygusal Dayanıklılık

Duygusal Dayanıklılık Duygusal dayanıklılık, kişinin değişime ve karışıklığa ayak uydurabilme kapasitesidir. Duygusal dayanıklılığı yüksek olan çalışanlar, ...

İŞE ALIM TESTLERİ

İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gereke...

Jet Lag

Sirkadiyen ritim, yaklaşık olarak 24 saatlik bir döngüdür ve ışık ile bağlantılı olarak kendi kendine çalışır; karanlık ve ışık döngüsüne bağlı olarak ...

İş Yerinde Kaygıyı Kontrol Altına Almayı Öğrenmek

Soru: İş Ortamında Kaygı Yaşıyorsunuz ve Bunun Performansınızı Etkilediğini Düşünüyorsunuz. Kaygıya Ne Sebep Olur, Nasıl Sebep Olur? Cevap: Kaygı ...

İlginizi Çekebilir :

TÜM BAŞARILI LİDERLERİN SAHİP OLDUĞU 5 ÖZELLİK

“Doğuştan lider” ifadesini mutlaka duymuşsunuzdur. Bu ifadeye göre lider olmak doğuştan gelen bir özelliktir ve bu özelliğin sonradan...

DEĞİŞİMİ YÖNETME SANATI

“Organizasyonlar değişmez. İnsanlar değişir.”    Şirketinizde performansı artırmak, fırsatları değerlendirmek veya önemli sorunları ...

İşlerden Biraz Uzaklaşmak: Tatil

Tüm sene çalıştıktan sonra tatil yapmak bütün çalışanların özlemle beklediği bir şey. Tatil motivasyon unsuru. İşlerden biraz uzaklaşmak, sabahları geç ...

Etkili Liderlik

“GÜÇLÜ OLAN DEĞİL FARKLILAŞAN YAŞAR, FARKLILAŞMAYAN YOK OLUR.” Sosyal nitelikli varlıklar olarak grup halinde yaşamak ve bir gruba ait olmak ...