Kurumsal Gelişim Merkezi

ŞİRKETİNİZİN EĞİTİM İHTİYACI ANALİZİNİ NASIL YAPABİLİRSİNİZ?

Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler alabilmeleridir. İyi bir insan kaynakları profesyoneli, bu süreçte çalışanlara doğru eğitimleri planlayabilmek için eğitim ihtiyaç analizini de doğru yapmalıdır. 

Eğitim ihtiyaç analizi yapılmadığında, çalışanlarınızı, görünürde hiçbir kara parçası olmayan sonsuz bir okyanusun ortasında bir gemiye bırakmış gibi olursunuz. Hangi yöne gideceklerini bilemeyecekler ve sonunda her biri yorulup pes edecektir.  Doğru eğitimler, doğru zamanlarda verildiğinde ise çalışanların performansında, davranışlarında iyileşmeyi mutlaka fark edeceksiniz. Peki, çalışanlarınızın hangi alanlarda eğitime ihtiyaç duyduklarını nasıl analiz edebilirsiniz?

EĞİTİM ANALİZİ YAPMANIN 6 YOLU

1. Hedeflerinizi İyi Belirleyin

Çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz etmeden önce karar vermeniz gereken ilk şey, kurumsal amaçlardır. Şirketinizin nereye ulaşmasını hedefliyorsunuz? Örneğin; daha çok satış yapabilmek için müşteri hizmetlerinizi kuvvetlendirmek istiyor olabilirsiniz ya da daha çok konuşulan reklamlar yayınlamak istiyorsanız çalışanlarınızın daha yaratıcı olmasını hedefliyor olabilirsiniz.

2. Hedeflerinize Ulaşabilmek İçin Gerekli Bilgi, Beceri ve Yetenekleri Belirleyin

Şirketiniz için hedeflediğiniz noktaya, hangi özelliklere ve yeteneklere sahip çalışanlarla ulaşabileceğinizi belirlemelisiniz.

3. Çalışanlarınızın Mevcut Durumunu Analiz Edin

Bu süreçte çalışanlarınızın,

  • Bilgi birikimlerini,
  • Mesleki becerilerini,
  • Yeteneklerini,

Analiz etmelisiniz.

Böylece, eğitim programlarını tasarlamaya başlamadan önce çalışanlarınızın hangi konularda desteğe ihtiyacı olduklarını görme fırsatınız olacaktır. Bu süreçte, bilgi, yetenek ve kişilik envanterlerinden faydalanabilirsiniz. Çalışanlarınızı gözlemleyebilir ve çeşitli anketler yaparak onların fikirlerini de alabilirsiniz.

4. Çalışanların Fikrini Alın

Çalışanlara işlerini daha iyi yapmaları için nelere ihtiyaç duyduklarını sorabilirsiniz? İş yerinde mutlular mı? Eğer değillerse onları neler daha mutlu edebilir? Açık sözlülüğü teşvik etmek için yönetici rolünden sıyrılarak bir mentor gibi onlarla sohbet etmeye çalışın.

5. Topladığınız Verileri Nasıl Değerlendireceğinize Karar Verin

Çalışanları birçok yönden incelediniz, yeteneklerini ve bilgi birikimlerini değerlendirdiniz ve elinizde birçok veri var. Peki, şimdi ne yapacaksınız? Çalışanlarınızın hangi yönüne odaklanmak ve hangi yönlerini geliştirmek istiyorsunuz? Bu süreçte ilk başta belirlediğiniz şirket hedeflerini göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz.

6. Hangi Eğitimlerin Hangi İhtiyaçlarınızı Karşılayacağını Analiz Edin

Şirketinizin en öncelikli hedeflerine karar verdiniz, çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz ettiniz. Şimdi sırada eğitimler var… Çalışanlarınıza aldırmak istediğiniz eğitimlerin onların ihtiyaçlarını karşılayıp karşılayamayacağından emin olmalısınız. Eğitim verecek kişilerle görüşerek verilen eğitimi, ihtiyaçlarınıza göre düzenleyebilirsiniz.

 

KAYNAK
Hansen M., (12 Temmuz 2019). How toIdentify Training Needs Of Employees: 8 Waysto Start. eLearningIndustry
Bleich C.,How toConduct A Training Need Analysis. EdgePointLearning.

Benzer İçerikler :

YENİ BİR İŞE GİRDİĞİNİZDE NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...

Profesyonel Yaşamda İş Stresi ve Tükenmişlikten Kurtulmanın Yolları

Günümüz iş hayatında, sadece Türkiye’de değil bütün dünyada, ekonomik koşulların ağırlaşması, rekabet şartlarının artması sonucu, çalışanlardan ...

Depresyondan kurtulmanıza Yardımcı Olacak 10 Küçük Fiziksel Aktivite

Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...

İŞYERİNDE “KARAR AĞACI” YÖNTEMİNİ KULLANMANIN FAYDALARI

Karar ağacı, tüm karar alternatiflerini ve verilecek kararların olası sonuçlarını görmeyi kolaylaştıran akış şemaları veya diyagramlardır. İş süreçlerinde,...

İlginizi Çekebilir :

İŞ DÜNYASINDA MESLEKİ BECERİLER Mİ KİŞİLİK YAPISI MI DAHA ÖNEMLİ?

Bir yönetici ve işveren olarak şirketiniz için en uygun, en başarılı kişileri işe almak istiyor olmalısınız. İşe alım sürecinde adayların özgeçmişini taramak, ...

Yetkinlikler ve Önemi

"Yetkinlik" en iyi performansa sahip kişileri ayırt etmeye yarayan bilgi, beceri, tutum ve kişilik özelliklerinin davranış boyutunda ifade ...

DEĞİŞİM YÖNETİMİNE ÇEVİK BİR YAKLAŞIM

İş dünyası tartışmasız son bir yılda son dokuz yıla göre daha fazla değişime uğradı. Sayısız gelişme birbirini izledi ve değişime uyum sağlamak başka birçok ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...