Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

ŞİRKETİNİZİN EĞİTİM İHTİYACI ANALİZİNİ NASIL YAPABİLİRSİNİZ?

Åžirketlerin baÅŸarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların geliÅŸime açık yönleri hakkında eÄŸitimler alabilmeleridir. İyi bir insan kaynakları profesyoneli, bu süreçte çalışanlara doÄŸru eÄŸitimleri planlayabilmek için eÄŸitim ihtiyaç analizini de doÄŸru yapmalıdır. 

EÄŸitim ihtiyaç analizi yapılmadığında, çalışanlarınızı, görünürde hiçbir kara parçası olmayan sonsuz bir okyanusun ortasında bir gemiye bırakmış gibi olursunuz. Hangi yöne gideceklerini bilemeyecekler ve sonunda her biri yorulup pes edecektir.  DoÄŸru eÄŸitimler, doÄŸru zamanlarda verildiÄŸinde ise çalışanların performansında, davranışlarında iyileÅŸmeyi mutlaka fark edeceksiniz. Peki, çalışanlarınızın hangi alanlarda eÄŸitime ihtiyaç duyduklarını nasıl analiz edebilirsiniz?

EĞİTİM ANALİZİ YAPMANIN 6 YOLU

1. Hedeflerinizi İyi Belirleyin

Çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz etmeden önce karar vermeniz gereken ilk şey, kurumsal amaçlardır. Şirketinizin nereye ulaşmasını hedefliyorsunuz? Örneğin; daha çok satış yapabilmek için müşteri hizmetlerinizi kuvvetlendirmek istiyor olabilirsiniz ya da daha çok konuşulan reklamlar yayınlamak istiyorsanız çalışanlarınızın daha yaratıcı olmasını hedefliyor olabilirsiniz.

2. Hedeflerinize Ulaşabilmek İçin Gerekli Bilgi, Beceri ve Yetenekleri Belirleyin

Şirketiniz için hedeflediğiniz noktaya, hangi özelliklere ve yeteneklere sahip çalışanlarla ulaşabileceğinizi belirlemelisiniz.

3. Çalışanlarınızın Mevcut Durumunu Analiz Edin

Bu süreçte çalışanlarınızın,

  • Bilgi birikimlerini,
  • Mesleki becerilerini,
  • Yeteneklerini,

Analiz etmelisiniz.

Böylece, eğitim programlarını tasarlamaya başlamadan önce çalışanlarınızın hangi konularda desteğe ihtiyacı olduklarını görme fırsatınız olacaktır. Bu süreçte, bilgi, yetenek ve kişilik envanterlerinden faydalanabilirsiniz. Çalışanlarınızı gözlemleyebilir ve çeşitli anketler yaparak onların fikirlerini de alabilirsiniz.

4. Çalışanların Fikrini Alın

Çalışanlara işlerini daha iyi yapmaları için nelere ihtiyaç duyduklarını sorabilirsiniz? İş yerinde mutlular mı? Eğer değillerse onları neler daha mutlu edebilir? Açık sözlülüğü teşvik etmek için yönetici rolünden sıyrılarak bir mentor gibi onlarla sohbet etmeye çalışın.

5. Topladığınız Verileri Nasıl Değerlendireceğinize Karar Verin

Çalışanları birçok yönden incelediniz, yeteneklerini ve bilgi birikimlerini değerlendirdiniz ve elinizde birçok veri var. Peki, şimdi ne yapacaksınız? Çalışanlarınızın hangi yönüne odaklanmak ve hangi yönlerini geliştirmek istiyorsunuz? Bu süreçte ilk başta belirlediğiniz şirket hedeflerini göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz.

6. Hangi Eğitimlerin Hangi İhtiyaçlarınızı Karşılayacağını Analiz Edin

Åžirketinizin en öncelikli hedeflerine karar verdiniz, çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz ettiniz. Åžimdi sırada eÄŸitimler var… Çalışanlarınıza aldırmak istediÄŸiniz eÄŸitimlerin onların ihtiyaçlarını karşılayıp karşılayamayacağından emin olmalısınız. EÄŸitim verecek kiÅŸilerle görüşerek verilen eÄŸitimi, ihtiyaçlarınıza göre düzenleyebilirsiniz.

 

KAYNAK
Hansen M., (12 Temmuz 2019). How toIdentify Training Needs Of Employees: 8 Waysto Start. eLearningIndustry
Bleich C.,How toConduct A Training Need Analysis. EdgePointLearning.

Benzer İçerikler :

Kaygıyı Azaltma Yolları

Eğer kaygıdan dolayı sorun yaşayanlardan biriyseniz, gününüzün büyük bir kısmını fiziksel belirtilerle boğuşarak, korku duyarak, veya yaşadığınız kaygı hissini ...

İŞ YERİNDE FAYDALI TARTIŞMA ORTAMI OLUŞTURMA YOLLARI

İş yerinde iş birliğini ve verimi artırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların arasında açık bir iletişim sağlamaktır. Çalışanlar fikirlerini paylaşma...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

LİDERLER İŞ YERİNDEKİ İLETİŞİM SORUNLARINI NASIL ÇÖZEBİLİRLER?

İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek...

İlginizi Çekebilir :

Z Kuşağı İçin Hazır Mısınız?

1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...

SAĞLIK ÇALIŞANLARININ RUH SAĞLIĞI

COVID-19 virüsünün Çin’de Aralık 2019 da görülmesinin ardından insanların yaÅŸamı dünyanın heryerinde altüst oldu. Ancak bu süreçte kendi yaÅŸam ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

YETENEK YÖNETİMİ 2021’de İK Yönetiminin Can Alıcı Noktası

İş dünyasında küçük ya da büyük çaplı tüm şirketlerin yeteneği elde tutabilmeleri uzun zamandır en büyük zorluklardan birisi olmuştur. Alınan maaş ne kadar...