ŞİRKETİNİZİN EĞİTİM İHTİYACI ANALİZİNİ NASIL YAPABİLİRSİNİZ?
Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler alabilmeleridir. İyi bir insan kaynakları profesyoneli, bu süreçte çalışanlara doğru eğitimleri planlayabilmek için eğitim ihtiyaç analizini de doğru yapmalıdır.
Eğitim ihtiyaç analizi yapılmadığında, çalışanlarınızı, görünürde hiçbir kara parçası olmayan sonsuz bir okyanusun ortasında bir gemiye bırakmış gibi olursunuz. Hangi yöne gideceklerini bilemeyecekler ve sonunda her biri yorulup pes edecektir. Doğru eğitimler, doğru zamanlarda verildiğinde ise çalışanların performansında, davranışlarında iyileşmeyi mutlaka fark edeceksiniz. Peki, çalışanlarınızın hangi alanlarda eğitime ihtiyaç duyduklarını nasıl analiz edebilirsiniz?
EĞİTİM ANALİZİ YAPMANIN 6 YOLU
1. Hedeflerinizi İyi Belirleyin
Çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz etmeden önce karar vermeniz gereken ilk şey, kurumsal amaçlardır. Şirketinizin nereye ulaşmasını hedefliyorsunuz? Örneğin; daha çok satış yapabilmek için müşteri hizmetlerinizi kuvvetlendirmek istiyor olabilirsiniz ya da daha çok konuşulan reklamlar yayınlamak istiyorsanız çalışanlarınızın daha yaratıcı olmasını hedefliyor olabilirsiniz.
2. Hedeflerinize Ulaşabilmek İçin Gerekli Bilgi, Beceri ve Yetenekleri Belirleyin
Şirketiniz için hedeflediğiniz noktaya, hangi özelliklere ve yeteneklere sahip çalışanlarla ulaşabileceğinizi belirlemelisiniz.
3. Çalışanlarınızın Mevcut Durumunu Analiz Edin
Bu süreçte çalışanlarınızın,
- Bilgi birikimlerini,
- Mesleki becerilerini,
- Yeteneklerini,
Analiz etmelisiniz.
Böylece, eğitim programlarını tasarlamaya başlamadan önce çalışanlarınızın hangi konularda desteğe ihtiyacı olduklarını görme fırsatınız olacaktır. Bu süreçte, bilgi, yetenek ve kişilik envanterlerinden faydalanabilirsiniz. Çalışanlarınızı gözlemleyebilir ve çeşitli anketler yaparak onların fikirlerini de alabilirsiniz.
4. Çalışanların Fikrini Alın
Çalışanlara işlerini daha iyi yapmaları için nelere ihtiyaç duyduklarını sorabilirsiniz? İş yerinde mutlular mı? Eğer değillerse onları neler daha mutlu edebilir? Açık sözlülüğü teşvik etmek için yönetici rolünden sıyrılarak bir mentor gibi onlarla sohbet etmeye çalışın.
5. Topladığınız Verileri Nasıl Değerlendireceğinize Karar Verin
Çalışanları birçok yönden incelediniz, yeteneklerini ve bilgi birikimlerini değerlendirdiniz ve elinizde birçok veri var. Peki, şimdi ne yapacaksınız? Çalışanlarınızın hangi yönüne odaklanmak ve hangi yönlerini geliştirmek istiyorsunuz? Bu süreçte ilk başta belirlediğiniz şirket hedeflerini göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz.
6. Hangi Eğitimlerin Hangi İhtiyaçlarınızı Karşılayacağını Analiz Edin
Şirketinizin en öncelikli hedeflerine karar verdiniz, çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz ettiniz. Şimdi sırada eğitimler var… Çalışanlarınıza aldırmak istediğiniz eğitimlerin onların ihtiyaçlarını karşılayıp karşılayamayacağından emin olmalısınız. Eğitim verecek kişilerle görüşerek verilen eğitimi, ihtiyaçlarınıza göre düzenleyebilirsiniz.
KAYNAK
Hansen M., (12 Temmuz 2019). How toIdentify Training Needs Of Employees: 8 Waysto Start. eLearningIndustry
Bleich C.,How toConduct A Training Need Analysis. EdgePointLearning.
Benzer İçerikler :
Bir testi kurumunuzda kullanmaya karar vermeden önce aşağıda size verilen sorulara tatmin edici cevaplar aramanız gerekir. 1. Test, Yurt Dışı...
Bir iş hedefi için gerekli olan öğrenme seviyesinin anlaşılması, bir öğretim programının başarı ile planlaması için kritik öneme sahiptir. Her eğitim...
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
Ofis Bitkileri “Mikro-Toparlama” - Beynimize Gün Boyunca Yenilenme Şansı Sağlıyor Her günümüzü ofiste harcadıkça, pek az şey doğanın...
İlginizi Çekebilir :
Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...
İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...
İş başvurusunda bulunan bir adaya tek başına uygulanan ‘Genel Yetenek’ testi, kişinin işe başladıktan sonraki performansının %26’sını, ...
Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri ...








