ŞİRKETİNİZİN EĞİTİM İHTİYACI ANALİZİNİ NASIL YAPABİLİRSİNİZ?
Şirketlerin başarısını ve çalışanların performansını arttırmanın en önemli yollarından biri, çalışanların gelişime açık yönleri hakkında eğitimler alabilmeleridir. İyi bir insan kaynakları profesyoneli, bu süreçte çalışanlara doğru eğitimleri planlayabilmek için eğitim ihtiyaç analizini de doğru yapmalıdır.
Eğitim ihtiyaç analizi yapılmadığında, çalışanlarınızı, görünürde hiçbir kara parçası olmayan sonsuz bir okyanusun ortasında bir gemiye bırakmış gibi olursunuz. Hangi yöne gideceklerini bilemeyecekler ve sonunda her biri yorulup pes edecektir. Doğru eğitimler, doğru zamanlarda verildiğinde ise çalışanların performansında, davranışlarında iyileşmeyi mutlaka fark edeceksiniz. Peki, çalışanlarınızın hangi alanlarda eğitime ihtiyaç duyduklarını nasıl analiz edebilirsiniz?
EĞİTİM ANALİZİ YAPMANIN 6 YOLU
1. Hedeflerinizi İyi Belirleyin
Çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz etmeden önce karar vermeniz gereken ilk şey, kurumsal amaçlardır. Şirketinizin nereye ulaşmasını hedefliyorsunuz? Örneğin; daha çok satış yapabilmek için müşteri hizmetlerinizi kuvvetlendirmek istiyor olabilirsiniz ya da daha çok konuşulan reklamlar yayınlamak istiyorsanız çalışanlarınızın daha yaratıcı olmasını hedefliyor olabilirsiniz.
2. Hedeflerinize Ulaşabilmek İçin Gerekli Bilgi, Beceri ve Yetenekleri Belirleyin
Şirketiniz için hedeflediğiniz noktaya, hangi özelliklere ve yeteneklere sahip çalışanlarla ulaşabileceğinizi belirlemelisiniz.
3. Çalışanlarınızın Mevcut Durumunu Analiz Edin
Bu süreçte çalışanlarınızın,
- Bilgi birikimlerini,
- Mesleki becerilerini,
- Yeteneklerini,
Analiz etmelisiniz.
Böylece, eğitim programlarını tasarlamaya başlamadan önce çalışanlarınızın hangi konularda desteğe ihtiyacı olduklarını görme fırsatınız olacaktır. Bu süreçte, bilgi, yetenek ve kişilik envanterlerinden faydalanabilirsiniz. Çalışanlarınızı gözlemleyebilir ve çeşitli anketler yaparak onların fikirlerini de alabilirsiniz.
4. Çalışanların Fikrini Alın
Çalışanlara işlerini daha iyi yapmaları için nelere ihtiyaç duyduklarını sorabilirsiniz? İş yerinde mutlular mı? Eğer değillerse onları neler daha mutlu edebilir? Açık sözlülüğü teşvik etmek için yönetici rolünden sıyrılarak bir mentor gibi onlarla sohbet etmeye çalışın.
5. Topladığınız Verileri Nasıl Değerlendireceğinize Karar Verin
Çalışanları birçok yönden incelediniz, yeteneklerini ve bilgi birikimlerini değerlendirdiniz ve elinizde birçok veri var. Peki, şimdi ne yapacaksınız? Çalışanlarınızın hangi yönüne odaklanmak ve hangi yönlerini geliştirmek istiyorsunuz? Bu süreçte ilk başta belirlediğiniz şirket hedeflerini göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz.
6. Hangi Eğitimlerin Hangi İhtiyaçlarınızı Karşılayacağını Analiz Edin
Åžirketinizin en öncelikli hedeflerine karar verdiniz, çalışanlarınızın ihtiyaçlarını analiz ettiniz. Åžimdi sırada eÄŸitimler var… Çalışanlarınıza aldırmak istediÄŸiniz eÄŸitimlerin onların ihtiyaçlarını karşılayıp karşılayamayacağından emin olmalısınız. EÄŸitim verecek kiÅŸilerle görüşerek verilen eÄŸitimi, ihtiyaçlarınıza göre düzenleyebilirsiniz.
KAYNAK
Hansen M., (12 Temmuz 2019). How toIdentify Training Needs Of Employees: 8 Waysto Start. eLearningIndustry
Bleich C.,How toConduct A Training Need Analysis. EdgePointLearning.
Benzer İçerikler :
Başarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. ...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
“Organizasyonlar deÄŸiÅŸmez. İnsanlar deÄŸiÅŸir.” Åžirketinizde performansı artırmak, fırsatları deÄŸerlendirmek veya önemli sorunları ...
Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...
İlginizi Çekebilir :
Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...
İşyerinde çalışanların birbirleriyle ve yöneticileriyle aralarındaki iletişim zayıf olduğunda uyumluluğu sağlamak ve diğer işyeri sorunlarıyla baş etmek...
Duygusal Dayanıklılık Duygusal dayanıklılık, kişinin değişime ve karışıklığa ayak uydurabilme kapasitesidir. Duygusal dayanıklılığı yüksek olan çalışanlar, ...
Yaratıcı sınıfın yükselişi değerlerde, normlarda ve tutumlarda güçlü ve önemli bir değişime yol açtı. Bu sınıfın bütün üyeleri ister artist, ister mühendis,...