Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

SOSYAL SORUMLULUK MU, SOSYAL ZORUNLULUK MU?

SOSYAL SORUMLULUK MU, SOSYAL ZORUNLULUK MU?

Sosyal sorumluluÄŸun toplumsal refaha çok büyük katkısı vardır. 

Günümüzde pek çok kurum ürettiği ürün, verdiği hizmet ve sunduğu kalitenin yanı sıra sosyal sorumluluk projeleri ile de anılmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımında toplum, çevre ve tüketici çıkarları ile birlikte değerlendirmelidir.

Kurumların gerek dışarıdan algılanma biçimi gerekse bilinirliÄŸi üzerinde çok etkili olan bu faaliyetlerin doÄŸru kurgulanması gerekir. Kurumun hangi projelerde yer alacağı, vizyonu ve etik deÄŸerleri ile uyumlu olmalıdır. 

Kurumlar nasıl karlılığını düşünüyor, vergilerini ödüyor, çalışanlarının mutlu ve memnun olmalarını önemsiyorlarsa toplumun geri kalanına, tüketicilere ve etki ettikleri tüm paydaÅŸlarına karşı da bir sorumluluk taşıyorlar. Sosyal sorumluluk alanında fark yaratan kurumların mevcut çalışanları burada yürütülen baÅŸarılı projelerden dolayı gurur duyarlar ve bu faaliyetler onları motive eder. Potansiyel çalışanlar ise kurumda çalışmaya baÅŸlamadan önce yaptıkları deÄŸerlendirmelerde bu alanda olumlu faaliyetleri olan iÅŸletmelere daha sıcak bakarlar. Böylesi ÅŸirketlerin bir parçası olmak onlar için gurur kaynağı ve aynı zamanda tercih sebebi olabilir.  

AraÅŸtırmalar özellikle Y kuÅŸağının iÅŸ yerinde daha fazla anlam arayışı içerisinde olduÄŸunu gösteriyor. Böyle bakıldığında kurumlar hem topluma deÄŸer katmak hem de mevcut ve potansiyel çalışanlarının motivasyon ve baÄŸlılığı için bu tür faaliyetlere yer vermek istiyor. Kurumsal bir sosyal sorumluluk projesi olmayan ÅŸirketlerde, çalışanlar kendi aralarında oluÅŸturdukları ortak alanlarda gönüllü olarak desteÄŸe ihtiyacı olan okullar için kırtasiye malzemeleri temin etmek veya giysi toplayıp ihtiyaç sahiplerine ulaÅŸtırmak veya hayvanlara mama almak için birleÅŸiyorlar. Kurumların sosyal sorumluluk projelerinin yalnızca kurumun bir yere yaptığı bağış veya bir etkinliÄŸe sponsor olması ile kalmayıp, çalışanların da sürecin başından olaya dahil edildiÄŸi projeler, çalışanlar tarafından daha çok sahipleniliyor, ilgi görüyor ve bu da kuruma olan aidiyeti artırıyor. 

Üretim yapan bir fabrikanın çevreyi kirletmeden çalışması, doÄŸaya saygılı ve geri dönüşümü destekler bir yapı kurması, yasal zorunluluÄŸa uymaktan çok daha etkilidir. DiÄŸer yandan tüketiciler de doÄŸaya saygılı, çevre dostu, geri dönüşümü destekleyen kurumların ürünlerini satın almaktan büyük mutluluk duyuyor. 

Sosyal, kültürel ve sanatsal bir sosyal sorumluluk faaliyetinin içerisinde bulunarak farklılaÅŸmak artık deÄŸiÅŸen dünyada rekabetin de bir parçası olarak günümüzde nerdeyse bir zorunluluk haline geliyor. 

Burcu PEKGÜZEL - DBE Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Benzer İçerikler :

Mesai Sırasında Molaların Çalışanlar Açısından Önemi

Mola süreleri verimlilik araştırmalarında sıkça üzerinde durulan bir konu olmuştur. Geleneksel anlayışın hakim olduğu dönemde, molalar verimliliği düşüren...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

ADDIE Modelini Kullanarak Öğretim Tasarımı Yapmak

Yetişkin öğrenme teorisi, ölçülebilir öğrenme amaçları ve geniş uygulama fırsatları üzerine kuruludur. Birçok profesyonel Öğretim Tasarımcısı ADDIE modelini ...

UZAKTAN ÇALIŞMA MODELLERİ

Aşağıda belirtilen uzaktan çalışma modellerini göz önünde bulundurarak hangi çalışma modelinin şirketiniz için faydalı olacağına karar ...

İlginizi Çekebilir :

Mutlu ve Verimli Çalışan

Çalışan mutluluğu çalışanın gün içerisinde yaşadığı pozitif duyguların çokluğu, negatif duyguların azlığı ve hayattan alınan haz olarak açıklanmaktadı...

Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış

Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, ...

İleri İletişim Becerileri

İletişim için en az iki birim, transfer edilebilecek duygu, düşünce veya bilgi ve bir iletişim kanalı gereklidir. İki birim olunduğunda ise iletişim kurmamak ...

YÖNETİCİLERİN DE MOTİVASYONA İHTİYAÇLARI VARDIR

Yöneticiler ve liderler, çalışanların motivasyonu, performansı, başarıları ve refahları için büyük çalışmalar yapıyorlar. Geçmiş yıllara oranla, çalışanların ...