Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

STRESE DAİR

STRESE DAİR

İş yaÅŸamında, çalışanların yoÄŸun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatarak saÄŸlık problemlerine yol açabiliyor olması, duygusal tükenmiÅŸliÄŸe neden olabilmesi, hormon bozukluklarına neden olabilmesi gibi durumlar bireysel sonuçlar olarak nitelendirilebilir. Kurumsal sonuçlar ise devamsızlık, düşük performans, yüksek iÅŸgücü devir oranı, iÅŸ kazaları olarak sıralanabilir. 

Yoğun stresin yukarda bahsedilen ciddi sonuçlarından korunmak ya da en azından etkilerini daha hafif düzeylere indirmek için başvurulacak bireysel ve kurumsal çözüm yolları vardır.

Yeni hobiler edinmek, eve iş götürmemek, zihin dinlendirici aktivitelere zaman ayırmak gibi stratejileri uygulamak bireylere stresin zararlı etkileriyle mücadele etmek konusunda yardımcı olacaktır.

Öte yandan iş yaşamında yaşanan yoğun stres ve olası zararları sadece bireyleri etkileyen bir problem değil, kurumsal bir sorundur aynı zamanda. Stresin zararlı etkilerinden korunan çalışanlar zihinsel ve fiziksel olarak daha sağlıklı olacak, dolayısıyla daha verimli bir işgücü oluşturacaklardır. Kurumlar;

  • Çalışanların geliÅŸimini destekleyecek ÅŸirket politikaları oluÅŸturmak,
  • İş tanımlarını ve yetkinlikleri kapsamlı bir ÅŸekilde belirlemek,
  • Esnek bir çalışma düzeni sunmak,
  • Çalışanları yeteneklerine göre pozisyonlara yerleÅŸtirmek,
  • Uygulanabilir hedefler koymak,
  • Çalışanların iÅŸ yaÅŸamı-özel hayat dengesini korumasına yardımcı olmak gibi dokunuÅŸlarla çatıları altındaki çalışanların stresten korunmasına yardımcı olabilirler.

Çalışanların iÅŸ yerinde daha rahat ve stresten arınmış olması demek, kurumsal verimliliÄŸin ve yaratıcılığın da daha üst seviyelere taşınabilmesi demektir. 

Kemal PEHLİVAN - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi Araştırma ve Psikometri Departmanı

Benzer İçerikler :

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve ...

Yüksek Derecede Verimli Bir Beyin için 10 İpucu

Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını saÄŸlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...

Kadın Liderler

Günümüzde yapılan 360 Derece Değerlendirme ve Geribildirimlere göre kadınlar liderlik yetkinliklerinde çalışanları tarafından en az erkekler kadar yüksek bir ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

İlginizi Çekebilir :

YENİ BİR İŞE GİRDİĞİNİZDE NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

İster üniversiteden yeni mezun olun ister 20 yıldır iş dünyasının içinde olun, yeni bir işe başlamak göz korkutucu olabilir. Yeni bir çalışma ortamına...

Depresyondan kurtulmanıza Yardımcı Olacak 10 Küçük Fiziksel Aktivite

Eğer depresyonla mücadele ediyorsanız, herhangi bir egzersiz yapmayı düşünmek bile çok yorucudur. Belki şu anda bir adım atmakla ya da koltuktan kalkmakla bile ...

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliÅŸtirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme ÅŸeklimizi deÄŸiÅŸtiren ve geliÅŸtiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...