Kurumsal Gelişim Merkezi

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Uzaktan çalışanlar nasıl motive edilir?

Pandemi ile birlikte pek çok çalışan evden çalışmaya geçti, şirketlerin büyük bir kısmı pandemi sonrasında da evden çalışmaya sürekli ya da en azından haftanın bir veya iki günü devam etmeyi düşünüyor. Şimdilerde pek çok şirketin gündemindeki konulardan biri de evden çalışanları nasıl motive edecekleri, takım ruhunu nasıl sağlayacakları. Ekip ruhu için online öğle yemekleri düzenleyen şirketler de var, iş konuşmanın yasak olduğu ‘nasılsın toplantıları’ yapanlar da var.
Yeni normalde şirketlerin gündeminde en çok yer alan konulardan biri de uzaktan çalışan ekiplerin nasıl motive edilecekleri.

Pandemi sonrasında da pek çok şirket evden çalışmaya devam edecek. Bazı ekipler sürekli evden, bazıları sürekli ofisten, bazıları da dönüşümlü çalışacak.

Uzaktan çalışamanın getirdiği birtakım avantajlar ve dezavantajlar var. En büyük avantaj işlerin evden de yapılabileceğinin görülmesi ile bu durumun işverene sağladığı maliyet avantajı ve tabii ki trafikte geçirilen zamanın ortadan kalkması. En büyük dezavantajlarından biri ise belirsizlik, uzayan çalışma saatleri ve iletişimsizliğin yarattığı motivasyon kaybı.

Bunun farkında olan pek çok şirket uzaktan çalışan ekiplerin motivasyonunu arttırmak, ekip ruhunu kaybetmemek için neler yapabileceklerini düşünüyor. Uzaktan çalışan ekiplerin motivasyonlarının nasıl sağlanacağını uzmanlara sorduk.

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi Psikolog Ayşegül Horozoğlu, “Evden çalışılan dönemde ekip ruhunu arttırmak için şirketler çeşitli faaliyetlerde bulundu, bulunmaya da devam ediyor. Zoom, teams gibi uygulamalar üzerinden hep beraber görüntülü çalıştık, paylaştık, görüş alışverişi yaptık. Takım çalışmasını hiç bırakmadık. Yapılan uygulamalar, çalışanların bağlılığını ve böylece motivasyonlarını arttırmayı, çalıştıkları şirketlere güven duymalarını sağladı. Ortam zaten bilinmezlik nedeniyle kaygı doluydu, üzerine evlerde yalnız kalmak iyice kaygıyı arttıran ve yalnızlaştıran bir eylem oldu. Dolayısıyla nasıl ki yüz yüze görüşemediğimiz ailelerimiz ve arkadaşlarımızla uzaktan telefon ve bilgisayarlarımızla farklı mecralar üzerinden görüşmeler sağladık aynı şekilde her gün görüştüğümüz, hatta zamanımızın çoğunu birlikte geçirdiğimiz çalışma arkadaşlarımızla görüşmek de çok motive edici, kaygı azaltıcı, ‘hayat devam ediyor’u gösteren aksiyonlar oldu” diyor.

ONLINE YEMEK, ONLINE 5 ÇAYI

Ayşegül Horozoğlu, DBE olarak çok farklı şirketlerle uzaktan da olsa temasları olduğunu söylüyor ve kurumsal danışmanlarının bu dönemde kurumlardan duydukları farklı uygulamaları şu örneklerle paylaşıyor:

Her Cuma evden happy hour yapılması,
Birlikte sinema geceleri yapmak ve sonrasında izlenilen filmi tartışmak,
Bu dönem ücretsiz yapılan pek çok etkinlik oldu, çalışanların farklı etkinliklere katılıp sonrasında hafta içi akşam ya da öğle saatlerinde sohbet toplantıları eşliğinde katıldıkları etkinlikleri anlatmaları,
Online 5 çayı,
Online Pilates, yoga dersleri,
Birlikte online yenen öğle yemekleri,
Evlere gönderilen şirket logolu hediye paketleri: Kolonya, dezenfektan, kupa, vb,
Yine aynı şekilde evde çalışmaya destek olacak bazı ufak ofis malzemeleri içeren paketlerin çalışanlara gönderilmesi,
İş konuşmanın yasak olduğu nasılsın toplantıları: Herkesin hayatından o hafta olan bir şeyi paylaşması,
Askıda eğitimler yapılması: İhtiyacı olan ihtiyacı olduğu eğitim başlığını şirket içi foruma yazdı, yine şirket içinden birileri onları eğitti. Ekmek yapmaktan, ileri düzey excel eğitimine kadar birbirlerini eğittiler.

Hürriyet İnsan Kaynakları

Burcu ÖZÇELİK SÖZER Haber Giriş: 19.07.2020 – 07:00,Son Güncelleme:19.07.2020 – 07:00

Haber Linki:

https://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/uzaktan-calisanlar-nasil-motive-edilir-41567642

İçeriği Paylaş:

Benzer İçerikler :

UZAKTAN ÇALIŞMA MODELLERİ

Aşağıda belirtilen uzaktan çalışma modellerini göz önünde bulundurarak hangi çalışma modelinin şirketiniz için faydalı olacağına karar ...

Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları

Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...

Gündüz Düşleri II

Geçtiğimiz hafta, zihnin, içinde bulunulan zaman, mekân ve diğer koşullardan uzaklaşarak düşsel alanda gezinmesi üzerine konuşmuş; araştırmalara göre...

DBE Kurumsal Sohbetler #1- Koçluk

DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü’nü kısaca tanıtıp, koçluk alanındaki faaliyetinizden bahseder misiniz? 35 yılı aşkın deneyimi ve çözüm...

İlginizi Çekebilir :

KRİZ DÖNEMİNDE PERFORMANS

Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), korona virüs salgınının iş dünyası ve istihdam üzerindeki etkilerini araştırdı. Rapora göre, virüsün işgücü piyasasına geniş ...

Satışta Fark Yaratmak Müşteriyi Anlamak

"Bir aslanın nasıl avlandığını anlamak için ormana gidin, hayvanat bahçesine değil." Kevin Roberts   Bir bankanın çağrı merkezinde ...

Pasif Agresiflere Karşı Sabırlı, Açık ve Net Olun

Öncelikle pasif-agresif davranış genel bir tutumsa, kolay değişmeyeceği bilinmeli. Çocukluktan gelen ve otomatik hale gelmiş bu davranış biçimi kişilerin ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...