Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları
Yöneticiler genellikle iÅŸle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. Duygusal çalışanlara iÅŸ delege ederken, iÅŸ sonuçlarıyla ilgili geribildirim verirken ya da beklentilerini konuÅŸurken “duygusal bir patlamayla karşılaÅŸma“ stresi yaÅŸarlar. Kontrol edilemeyen bir duygusal çalışan, iÅŸinden daha çok ilgili konuya odaklanır ve verimliliÄŸi düşer, kendi verimliliÄŸinin yanı sıra mutsuzluÄŸunu diÄŸerlerine de bulaÅŸtırır onların da verimliliÄŸinin düşmesine sebep olur. Bunların yanı sıra, yetenek yönetimi kavramının bu kadar ön planda olduÄŸu bu dönemde yetenekli ancak duygusal ihtiyaçları karşılanamayan çalışanlar elden kaçar. Dolayısıyla kurumun direkt karlılığını etkileyen bu durumu yönetebilme becerisine sahip olmalı yöneticiler.
Genel olarak iÅŸ baÅŸvurusunda ölçümlenen ya da analiz edilen bir özellik olmamakla birlikte yöneticilerin duygusal zekalarını kullanamamaları bu durumu yaÅŸamalarına sebebiyet vermektedir. EÄŸer yönetici olarak bu konuda geribildirim alıyorsanız ya da yöneticilerinizin bu durumu yaÅŸadığını görüyorsanız “Yönetsel Duygusal Zeka” envanteriyle konuyu detaylı ele alıp geliÅŸim sürecine baÅŸlamanızı/baÅŸlatmanızı öneririz. Duygusal Zeka terimini popülerleÅŸtiren Daniel Goleman Duygusal Zekanın öğretilebilir olduÄŸunu söylüyor. O halde biz de Yöneticiler Duygusal Zekalarını geliÅŸtirirken birkaç öneriyle geliÅŸim sürecine katkıda bulunalım.
Öncelikle Duygusal Sinyalleri Görün
Çalışanların beden diline, ses tonuna yüz ifadesine bakın. Çalışanların nasıl olduklarını anlamak için gözlem yapın. Çalışanlarınıza yakın olmaya özen gösterin, çalışanlar muhakkak size ipucu verecektir.
Duygusal Sinyalleri Aldığınız Çalışanı Dinleyin
Genellikle, yöneticiler çalışanları dinlemezler, dinlemek için talepte bulunmazlar. İlgili çalışanın yanına gidin, ona gözlemlediğiniz duygusunu aktarın ve onu dinlemeye hazır olduğunu söyleyin. Aktif bir dinleyici olun.
Duygusal Sorunları olan Çalışanlarla Empati Kurun
Genellikle, yöneticiler çalışanın sorununu küçümser ve bu durumla kendisinin başa çıkmasını bekler. Bunun yerine, bu durumu fırsat olarak görün. Empati kurun, bu durum çalışanınızla bağınızın güçlenmesini sağlayacaktır.
Çalışanınızın Yaşadığı Duyguyu Tetikleyen Ana Faktörü Bulun
Çalışanınızın verdiği cevapları iyi dinleyin, varsayımda bulunmayın. Çalışanınızı verdiği cevapların arkasındaki ana faktörü bulun, hangi durumlarda bu duyguyu yaşıyor ve bu davranışı sergiliyor anlamaya çalışın.
Sorunu Fırsata Dönüştürün
Sorunu ortaya çıkardıktan sonra artık sorunu çözümleme sürecine girmelisiniz. Ona çözüm yolunu bulması için yardımcı olun; açık uçlu sorularla çözüm yollarını düşündürün, yanında olun ve aksiyon almasını sağlayın. Eğer yapılabiliyorsa çalışanınızı profesyonel koçluk/çatışma becerileri ya da iletişim eğitimleri gibi duygusal engelleri aşmaları için ona yol gösterecek gelişim programlarına da dahil edin.
Eğer Geribildirim Verirken Duygusal Çalışanınız Ağlarsa...
Bazı çalışanlar için aÄŸlama otomatik bir tepki olabilir. AÄŸlamayı doÄŸru bulmadığınıza dair bir izlenim vermeyin, sabırsız ya da duyarsız davranmayın. Çalışanınıza, “bu durumun senin için zor olduÄŸunun farkındayım” diyerek onu anladığınıza dair söylemde bulunun ve durumu normalleÅŸtirmeye çalışın. Hedefinizden ÅŸaÅŸmayın, empati kurun ama sırf o durumu yönetmek için geri adım atmayın. Mendil ya da su vererek aÄŸlamanın ritmini bozun ve kendisini toparlama ÅŸansı verin. Görüşmeyi yeniden planlayın.
Eğer Geribildirim Verirken Duygusal Çalışanınız Öfkelenirse...
Bazı çalışanlar üzüldüklerini ifade etmek için seslerini yükseltebilir, kontrolü ele almaya çalışabilir, tedirgin davranış sergileyebilirler. Davranış tolere edilebilir seviyede ise, bir iki dakika hava almasına izin verin. Çalışanı dinlemek ile otoritenizi korumak arasındaki dengeyi bulun. Söylemek istediklerini duymak istediğinizi ancak bu şekilde olmaması gerektiğini, saygılı olması durumunda dinlemekten memnuniyet duyacağınızı söyleyin. Alçak ve sakin bir ses tonu kullanmanız kontrolü geri almanıza yardımcı olur. Anladığını biliyorum gibi ifadelerle kişinin konuya odaklanmasını sağlayın. Hemfikir olduğunuz bir konu bulmaya çalışın. Çalışanın sakinleşme durumuna göre, konuyu o gün içerisinde ya da ertesi gün görüşmek üzere yeniden planlayın.
Kurumlar, duygusal çalışanların etkin bir şekilde yönetilmesini sağlarsa kurum bir bütün olarak daha mutlu ve verimli olabilir.
Ebru Taş Keçeli Proje Koordinatörü, Profesyonel Koç - DBE Kurumsal Gelişim Merkezi
Benzer İçerikler :
Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...
İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...
Konuşmama, sizlere ücretsiz olarak, hayata dair bir püf noktası vererek başlamak istiyorum. Bunun için sizden istenen tek şey ise duruşunuzu iki dakikalığına ...
Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...
İlginizi Çekebilir :
Bir iş hedefi için gerekli olan öğrenme seviyesinin anlaşılması, bir öğretim programının başarı ile planlaması için kritik öneme sahiptir. Her eğitim...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...
Başarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini sağlıyor. ...