Kurumsal Gelişim Merkezi

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden örnekleri aşağıda bulabilirsiniz:

İşten ayrılma oranları yüksek olabilir.

İşe yeni girenlerin kurumu benimsememeleri ve kısa sürede istifa etme oranları yükselebilir.

Önemli pozisyonlarda çalışacak eleman bulmak zor olabilir.

Yüksek performanslı çalışanların işten ayrılma oranları artabilir.

Şirketlerde bazı çalışanlar kendi konularında uzmandırlar. Kariyer yönetiminin olmaması yedekleme yapmadan çalışma anlamına gelmektedir. Yedekleme yapılmadığı için spesifik bir konuda çalışan bir kişinin işten ayrılması halinde şirketin zor durumda kalması kaçınılmaz olabilir.

Deneyimli bir genel müdür tarafından yönetilmesi bir şirket için çok önemlidir. Şirketin faaliyet alanında deneyimi olmayan bir genel müdürün operasyonu üstlendiğini varsayalım; bu kişi kariyer yollarını ve kimin nereye daha uygun olabileceğini yada çalışanların becerileri ve deneyimlerini değerlendiremeyebilir. Şirkette kariyer taşlarını doğru yerlere koyamayabilir. Kariyer yönetimi adına gerekli adımları atmakta zorluk yaşayabilir ve bu durum karşısında çalışanları kaybetme riski yükselebilir.

Kişilerin hangi konuda potansiyeli olduğu iyi anlaşılmalıdır.
Kariyer yönetimi olmayan bir kurum kişileri ve koltukları ayırmakta zorluk çekebilir. Kariyer yönetimi ile kişilerin becerileri ve yetenekleri iyi analiz edilmeli ve koltuk ile kişi ayrı tutulmalıdır. Kişilerin deneyim, bilgi ve becerilerine göre kariyer planları yapılmalıdır.

Nitelikleri kuvvetli kişiler, şirket içerisinde bazı departmanlarda çalışmak istememektedirler. Bu departmanlar çalışanlara soğuk ve sıkıcı görünebilir, böyle departmanları sıcak hale getirmek için çalışılmalıdır. Kariyer yönetimi ile kişilere bu departmanlarda çalışmalarının onlara iyi bir deneyim kazandıracağını anlatmak ve kariyer planlamaları ile yükselebileceklerini belirtmek gerekir.

Örnek: Satış elemanları genelde satış destek bölümünde çalışmak istememektedirler. Satış destek bölümünü çekici hale getirmeli ve bu bölümde çalıştıktan sonra burada edindikleri deneyim ile hedefledikleri noktaya gelmelerinin daha kolay olabileceği anlatılmalıdır.

Şirketlerde bazı departmanlardaki yöneticiler, iyi ve nitelikli elemanlarının başka departmanlara geçmelerini istememektedirler. Bunun nedeninin nitelikli elemanların yerini dolduramama kaygısı olduğuna inanmaktadırlar. Şirketlerde kariyer yönetimi yapılmadığı takdirde iyi ve nitelikli elemanların yeri aşağıdan yetişmiş elemanlarla doldurulamaz. Kariyer yönetimi ile departmanlara alternatif elemanlar sunulabilmelidir.

Şirketlerde yöneticilik atamalarında yüksek başarısızlık oranları görülmektedir. Kariyer yönetiminin olmaması nedeniyle çalışanları iyi analiz etmekte güçlük çekmektedirler. Bu sorun karşısında da ilk yöneticilik atamalarında başarısızlıklarla karşılaşılması kaçınılmazdır. Kişiler işlerinde başarılı olabilirler ancak bu iyi bir yönetici olacakları anlamına gelmemektedir. Kişilerin yetkinlikleri iyi analiz edilmelidir ki bu da iyi organize edilen bir kariyer yönetimine bağlıdır.

Şirketlerde bazı yöneticiler duraklamaya girebilir. Bu yöneticiler ile beraber çalışan diğer elemanlarda moral bozukluğu ve performans düşüklüğü gözlemlenebilir. Aynı pozisyonda uzun süredir çalışan yöneticiler çevrelerine negatif yorumlarda bulunabilirler. Örnek verecek olursak “Bak beş yıldır bu şirketteyim bir yere gelemedim!” gibi. Kariyer yönetimi ile kişilere kariyer planı yapılabilir ve bu problem çözülebilir.

Kariyer geliştirmeye kaynak ayırılmaması şirkete uzun vadede problem yaratabilir. Kariyer yönetimi için kaynak ayrılmalıdır. Çalışanlara onlara uygun eğitim programları verilebilir.

Şirketlerde yaşanan şirket evliliği ile bazı çalışanlar şirket birleşmesi sonucu kendi konumlarını tehlikede hissedip işten ayrılabiliyorlar. Özellikle üst kademelerdeki yöneticiler şirketlerde kariyer planlaması olmadığı için kendilerine alternatif bir pozisyon görememektedirler ve bu durum karşısında istifalar kaçınılmaz olmaktadır. Yönetim olarak çalışanların kariyer yönetimi ile şirket evlilikleri sonucu her çalışanın niteliklerine ve becerilerine göre değerlendirilecekleri anlatmalı ve onları kaybetmek yerine kazanılmalıdır.

Kariyer Yönetim Süreçleri ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ve profesyonel destek almak için kgm@dbe.com.tr adresinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Benzer İçerikler :

Zihinsel Esneklik ve Çeviklik

Modern iş dünyası; küreselleşme, hızlı ve derinlemesine teknolojik ilerlemeler, dinamik ekonomik koşullar, değişen ve dönüşen medya araçları ile birlikte...

Perakende Sektöründe Bir İlk: DBE Muse Envanteri

Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...

ERTELEME HASTALIĞI VE MÜKEMMELİYETÇİLİK ARASINDAKİ İLİŞKİ NEDİR?

“Mükemmeliyetçi insanlar yaptıkları işlerin en iyi şekilde sonuçlanmasını isterler ve standartlarını inanılmaz derecede yüksek tutarlar. Kendilerine bu ...

İŞE ALIM TESTLERİ

İşverenler, işe alma sürecinde sizi birtakım testlere tabi tutarlar. Hem başvuru süreçlerinde hem de kariyer hayatınız boyunca bilmeniz gereke...

İlginizi Çekebilir :

Martin Seligman'dan Pozitif Psikoloji Üzerine

Amerikan Psikoloji Derneği başkanıyken beni medya hakkında eğitmeye çalıştılar ve CNN ile karşılaşmam bugün konuşacaklarımı da özetliyor bu da optimist olmak...

İş Bulmak Zor, İşe Başlamak Ondan da Zor

Hiç tanımadığınız insanların bulunduğu ve kimsenin de sizi tanımadığı bir ortamda yalnız başına bulunmak her zaman zordur. Yeni bir işe başlayan biri, hiç...

Duygusal Zeka Neden Önemlidir ?

Duygusal zeka, hem kişinin kendi duygularının farkında olması, duygularını ifade ve kontrol edebilme kapasitesidir hem de kişilerarası ilişkileri ustaca ve ...

İŞ YERİNDE STRESLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI

Çok çalışmak ile fiziksel ve ruhsal sağlığı olumsuz etkileyecek kadar “hırpalanmak” birbiriyle karıştırılmamalıdır. Hangi işle meşgul olursanız ...