Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kariyer Yönetimi Sürecinde Karşılaşılabilecek Problemler

Kurumların kariyer yönetim süreçleri yoksa veya var olan kariyer yönetim süreçleri doğru işlemiyorsa birçok problemle karşılaşılabilir. Bu problemlerden örnekleri aşağıda bulabilirsiniz:

İşten ayrılma oranları yüksek olabilir.

İşe yeni girenlerin kurumu benimsememeleri ve kısa sürede istifa etme oranları yükselebilir.

Önemli pozisyonlarda çalışacak eleman bulmak zor olabilir.

Yüksek performanslı çalışanların işten ayrılma oranları artabilir.

Şirketlerde bazı çalışanlar kendi konularında uzmandırlar. Kariyer yönetiminin olmaması yedekleme yapmadan çalışma anlamına gelmektedir. Yedekleme yapılmadığı için spesifik bir konuda çalışan bir kişinin işten ayrılması halinde şirketin zor durumda kalması kaçınılmaz olabilir.

Deneyimli bir genel müdür tarafından yönetilmesi bir şirket için çok önemlidir. Şirketin faaliyet alanında deneyimi olmayan bir genel müdürün operasyonu üstlendiğini varsayalım; bu kişi kariyer yollarını ve kimin nereye daha uygun olabileceğini yada çalışanların becerileri ve deneyimlerini değerlendiremeyebilir. Şirkette kariyer taşlarını doğru yerlere koyamayabilir. Kariyer yönetimi adına gerekli adımları atmakta zorluk yaşayabilir ve bu durum karşısında çalışanları kaybetme riski yükselebilir.

Kişilerin hangi konuda potansiyeli olduğu iyi anlaşılmalıdır.
Kariyer yönetimi olmayan bir kurum kişileri ve koltukları ayırmakta zorluk çekebilir. Kariyer yönetimi ile kişilerin becerileri ve yetenekleri iyi analiz edilmeli ve koltuk ile kişi ayrı tutulmalıdır. Kişilerin deneyim, bilgi ve becerilerine göre kariyer planları yapılmalıdır.

Nitelikleri kuvvetli kişiler, şirket içerisinde bazı departmanlarda çalışmak istememektedirler. Bu departmanlar çalışanlara soğuk ve sıkıcı görünebilir, böyle departmanları sıcak hale getirmek için çalışılmalıdır. Kariyer yönetimi ile kişilere bu departmanlarda çalışmalarının onlara iyi bir deneyim kazandıracağını anlatmak ve kariyer planlamaları ile yükselebileceklerini belirtmek gerekir.

Örnek: Satış elemanları genelde satış destek bölümünde çalışmak istememektedirler. Satış destek bölümünü çekici hale getirmeli ve bu bölümde çalıştıktan sonra burada edindikleri deneyim ile hedefledikleri noktaya gelmelerinin daha kolay olabileceği anlatılmalıdır.

Şirketlerde bazı departmanlardaki yöneticiler, iyi ve nitelikli elemanlarının başka departmanlara geçmelerini istememektedirler. Bunun nedeninin nitelikli elemanların yerini dolduramama kaygısı olduğuna inanmaktadırlar. Şirketlerde kariyer yönetimi yapılmadığı takdirde iyi ve nitelikli elemanların yeri aşağıdan yetişmiş elemanlarla doldurulamaz. Kariyer yönetimi ile departmanlara alternatif elemanlar sunulabilmelidir.

Şirketlerde yöneticilik atamalarında yüksek başarısızlık oranları görülmektedir. Kariyer yönetiminin olmaması nedeniyle çalışanları iyi analiz etmekte güçlük çekmektedirler. Bu sorun karşısında da ilk yöneticilik atamalarında başarısızlıklarla karşılaşılması kaçınılmazdır. Kişiler işlerinde başarılı olabilirler ancak bu iyi bir yönetici olacakları anlamına gelmemektedir. Kişilerin yetkinlikleri iyi analiz edilmelidir ki bu da iyi organize edilen bir kariyer yönetimine bağlıdır.

Åžirketlerde bazı yöneticiler duraklamaya girebilir. Bu yöneticiler ile beraber çalışan diÄŸer elemanlarda moral bozukluÄŸu ve performans düşüklüğü gözlemlenebilir. Aynı pozisyonda uzun süredir çalışan yöneticiler çevrelerine negatif yorumlarda bulunabilirler. Örnek verecek olursak “Bak beÅŸ yıldır bu ÅŸirketteyim bir yere gelemedim!” gibi. Kariyer yönetimi ile kiÅŸilere kariyer planı yapılabilir ve bu problem çözülebilir.

Kariyer geliştirmeye kaynak ayırılmaması şirkete uzun vadede problem yaratabilir. Kariyer yönetimi için kaynak ayrılmalıdır. Çalışanlara onlara uygun eğitim programları verilebilir.

Şirketlerde yaşanan şirket evliliği ile bazı çalışanlar şirket birleşmesi sonucu kendi konumlarını tehlikede hissedip işten ayrılabiliyorlar. Özellikle üst kademelerdeki yöneticiler şirketlerde kariyer planlaması olmadığı için kendilerine alternatif bir pozisyon görememektedirler ve bu durum karşısında istifalar kaçınılmaz olmaktadır. Yönetim olarak çalışanların kariyer yönetimi ile şirket evlilikleri sonucu her çalışanın niteliklerine ve becerilerine göre değerlendirilecekleri anlatmalı ve onları kaybetmek yerine kazanılmalıdır.

Kariyer Yönetim Süreçleri ile ilgili daha fazla bilgi edinmek ve profesyonel destek almak için kgm@dbe.com.tr adresinden bizimle iletiÅŸime geçebilirsiniz.

Benzer İçerikler :

Empati, Liderlerde Olması Gereken Bir Yetkinliktir

Empati, sözlük anlamı olarak “kendimizi bir diÄŸer kiÅŸinin yerine koyup onun gibi hissedebilmek ve düşünmek” manasına gelmektedir. Dolayısıyla bu ...

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

Farklı Kültürlerde Yaşamak ve Birlikte Çalışmak

Bir Kelime, Üç Anlam Kültür anlam bakımından belki de tarih boyunca gelmiş geçmiş en karmaşık birkaç kelimeden biridir. Çağdan çağa sürekli anlamı değişir. ...

YETENEK YÖNETİMİ 2021’de İK Yönetiminin Can Alıcı Noktası

İş dünyasında küçük ya da büyük çaplı tüm şirketlerin yeteneği elde tutabilmeleri uzun zamandır en büyük zorluklardan birisi olmuştur. Alınan maaş ne kadar...

İlginizi Çekebilir :

Yetkinlikler ve Önemi

"Yetkinlik" en iyi performansa sahip kiÅŸileri ayırt etmeye yarayan bilgi, beceri, tutum ve kiÅŸilik özelliklerinin davranış boyutunda ifade ...

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...

İŞ KAZALARINI ENGELLEME PROJESİ

Mavi Yakalı çalışanların olduğu üretim yapılan fabrikalarda yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen bir ...

İş Yerinde Kavga ve Tartışma

Çalışanların işlerini kaybetmemesi için iş yeri düzen ve kurallarına uygun iş yeri barışını sağlayacak şekilde davranmaları son derece önemlidir. Bununla ...