Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

YENİ LİDERLERE YOL GÖSTERİCİ TAVSİYELER

Bir çalışan liderlik basamağına terfi ettiğinde coşkuyla, iyimserlikle ve büyük bir motivasyonla yola çıkar. Bu süreçte ondan yeni sorumluluklar üstlenmesi ve liderlik becerilerini geliştirmesi beklenir. Büyük bir lider olabilmek için hem ikili ilişkilerde, çalışanlarla ve müşterilerle hem de organizasyonel süreçlerin tamamında çok çaba göstermek gereklidir.

Günümüzün hızla değişen ve dönüşen, rekabetlerle dolu iş dünyasında, özellikle genç liderlerin başarılı olabilmeleri için pek çok konuda çaba göstermeleri gerekir. Aşağıdaki stratejileri uygulayarak, liderlik yoluna adım attığınız ilk günden itibaren başarılı olmak için bir fark yaratabilirsiniz.

1. SaÄŸlam DeÄŸerleriniz Ve Vizyonunuz Olsun

İş dünyasının en başarılı liderleri, değerlerine ve vizyonlarına bağlıdırlar. Bu değerler ve vizyon, onlar için birincil karar verme kriteridir. Kişisel hedeflerinizi ve sizin için vazgeçilmez olan ilk üç ila beş değerinizi belirleyerek yola çıkın. Değerlerinizi ve hedeflerinizi belirlerken liderliğini yaptığınız ekiplerin ve şirketinizin başarısını göz önünde bulundurmalısınız. Bu vizyonu her fırsatta ekiplerinize de aşılamalısınız.

2. Yönetimini Üstlendiğiniz Ekiplerle Tanışın

Bir ekibin liderliÄŸini devralmak, sizin için olduÄŸu kadar o ekibin çalışanları için de heyecan ve endiÅŸe verici bir süreçtir. Bu süreçte, ekibinizdeki çalışanların her birini, profesyonel düzeyde, olabildiÄŸince detaylı bir ÅŸekilde tanımalısınız. Çalışanlarınızın güçlü ve geliÅŸime açık yönlerini, becerilerini, organizasyonel süreçlerde üstlendikleri rolleri, sosyal iliÅŸkilerde nasıl tutumlara ve davranışlara sahip olduÄŸunu öğrenmelisiniz. Her bir ekip üyesinin, diÄŸer çalışanlar tarafından çok iyi bilinen bir “süper gücü” vardır. Siz de ekip üyelerinizin süper gücünü keÅŸfetmeye çalışın.

3. Ekibinize Hedeflerini Belirleyebilmeleri İçin Destek Olun

Her ekip, belirli organizasyonel süreçleri yürütebilmek için belirli bir düzende çalışmalarını sürdürür. Her çalışan, bu organizasyonel sürecin kıymetli bir parçasıdır ve tüm çalışanlar büyük bir amaca hizmet etmek için bir aradadır. Bu amaç genel olarak çalışanların ve dolayısıyla şirketin başarısını ve kazancını artırmaktır. Fakat kimi zaman ekiplerin kendilerine anlamlı ve değerli bir hedef belirlemeleri ya da mevcut hedeflerinin içeriğini yeniden belirlemeleri ve yeni bir yol haritası oluşturmaları gerekebilir. Böyle zamanlarda liderlik becerilerinizi de ortaya koyarak ekibi bir araya toplamalısınız. Onlarla sahip oldukları değerleri, kişisel iş hedefleri ve yürütülen işlerle ilgili önerileri hakkında tartışmalısınız. Bu sürece aktif bir şekilde dâhil olun ve çalışanları beyin fırtınası yapmaları için teşvik edin.

4. Çalışanları Etkili Bir Şekilde Dinleyin Ve Gerektiğinde Harekete Geçin

Kendi varsayımları üzerine yola çıkan liderler, ekipler ve tüm organizasyonel süreçlerde çok hızlı bir şekilde otorite kurmaya çalışırlar. Fakat bundan önce çalışanlarınızla etkili bir şekilde iletişim kurabilmeli, onları çok iyi dinleyebilmelisiniz. Ancak ekibinizi ve iş süreçlerini en iyi şekilde öğrendikten sonra onları yönetebilirsiniz. Ve ancak bu şekilde çalışanlarınızdan saygı ve sadakat görebilirsiniz. Elbette bu, iş yerinde pasif olmanız, genel işleyişe karışmamanız anlamına gelmiyor. Bir şeyleri daha iyiye doğru değiştirmek ve dönüştürmek istiyorsanız önce çok iyi bir dinleyici ve gözlemci olmanız gerektiği anlamına geliyor.

5. Ekip İle İş Birliği Yapın

Bir lider olduğunuzda, sizden, daha önce hiç ilgilenmediğiniz çeşitli sorunları çözmeniz istenebilir. Bu süreçte farklı bakış açılarına sahip, deneyimli çalışanlarla bir araya gelerek beyin fırtınası yaptığınızda en sağlıklı çözümleri üretme şansınız artacaktır. Tüm farklı bakış açılarını bir bütün halinde değerlendirmeye ve en etkili çözüm yollarını bulmaya çalışmalısınız.

6. Müşterilerinize Âşık Olun!

Şirketinizin başarısını ve kazancını artırabilmek için en büyük önceliklerinizden biri müşterilerinizle olumlu ilişkiler geliştirmek olmalıdır. Müşterileriniz kişisel olarak sizden çok farklı yapıda insanlar olsalar da onları çok iyi analiz etmeli, tanımalı ve onlarla sağlam bağlantılar kurmalısınız. Yönettiğiniz ekibin çalışanlarını da aynı vizyonda hareket etmeleri için teşvik etmelisiniz.

7. Çalışanlarınızla Aranızda Korku Değil Sevgi Temelli Bağlar Kurun

Bir lider olarak, pek çok çalışanın yapmanızdan hoşlanmayacağı görevleriniz de olacak. Birçoğu sırf bu yüzden sizi sevmediklerine bile karar verebilirler. Bunun için endişelenmeyin. Sevilmeme veya yanlış hareket etme korkularınızın kararlarınızı etkilemesine izin verirseniz hiçbir zaman etkin ve başarılı bir lider olamazsınız. Bunun yerine, değerlerinize ve vizyonunuza da bağlı kalarak sevgi dolu bir liderlik anlayışı geliştirin. Şeffaf ve sınırları belirlenmiş sağlıklı iletişim yöntemlerini kullanın. Kararlarınızın arkasındaki nedenleri ve düşüncelerinizi paylaşın.

Tüm bunların yanı sıra, sizden daha kıdemli liderlerin yol gösterici tavsiyelerine karşı açık olun. Sorunlar yaşadığınızda, sizden çok daha deneyime sahip olan liderlerin, tahmin ettiğinizden çok daha fazla yardımı dokunabilir. Yukarıda bahsi geçen vizyon ve değer belirleme süreci dahi başlı başına uzun ve zaman alan bir yolculuktur. Özellikle iş hayatınızın devamını büyük ölçüde etkileyecek kadar önemli olan bu süreçte, kıdemli liderlerin mentorluğundan faydalanabilirsiniz.

 

KAYNAK
Metcalf M., (5 Haziran 2020). Seven ImportantTipsFor New Leaders. Forbes.

Benzer İçerikler :

Jet Lag

Sirkadiyen ritim, yaklaşık olarak 24 saatlik bir döngüdür ve ışık ile bağlantılı olarak kendi kendine çalışır; karanlık ve ışık döngüsüne bağlı olarak ...

Korona’dan Dijitale

Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz. Peki ya hayatlarımızı...

Motivasyon

BaÅŸarı ve iyi performansın, patron tarafından övülmesi çalışanları inanılmaz motive ediyor ve kendilerini ekibin bir parçası gibi hissetmelerini saÄŸlıyor. ...

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

İlginizi Çekebilir :

Bir Şirket için Çıkış Mülakatları Neden Önemlidir?

Kurum kültürüne, günlük organizasyonel süreçlere, yönetim sorunlarına ve çözüm yollarına, çalışanların moral ve motivasyonuna daha derin bir bakış imkânı...

Yetenekleri Keşfedin, Geleceği Yönlendirin

Yetenek Yönetimi Yetenek Türkçe sözlükte: Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç ve kapasite. Eğitim biliml...

Y Kuşağının Konsantrasyonunu Arttırmak İçin 3 Cazip Fikir

“KuÅŸak” kavramı Türk Dil Kurumu tarafından yaklaşık olarak aynı yıllarda doÄŸmuÅŸ, aynı çağın ÅŸartlarında yaÅŸayan, dolayısıyla birbirine benze...

Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları

Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...