Özel Okula Giden Çocukların Yaşam Becerileri

Özel Okula Giden Çocukların Yaşam Becerileri

Ebeveynler çocuklarını, gelişimlerine olumlu katkı sağladığını düşünerek özel okulda okutma istek ve arzusundadırlar. Kendini ifade edebilen, özgüveni gelişmiş, lisan avantajına sahip olabilecek, dünya vatandaşı olan, spor, sanat aktivitelerinden ayrıcalıklı yararlanabilen, gelecek iş ve meslek başarısına kavuşmaya yakın olma kapsamında daha iyi bir eğitim ve öğretim alacaklarını düşünmektedirler.

Ancak bu amaçlarla çelişen aile yaklaşımı, tutumu ve ortamlarında olan çocuklar yaşam becerilerini geliştirmekte zorlanıyorlar. Evlerinde yardımcı abla, teyze, hizmetli, bakıcı, dadı sıfatıyla tüm ailenin işlerini hafifleten kişiler var. Kapılarının önünden kalkan, hatta yağmurlu günlerde şemsiyelerin eşliğinde onları ıslanmaktan koruyan hostes ablalarla okullarına gidiyorlar. Özel korumalı sitelerde oturup, özel arabalarla ihtiyaçları karşılanıyor. Yıldızlı otel ve lokantalarda doğum günü partileri yapıyorlar. Özel marka talepleri akıllarına sokulup, geliştiriliyor. Bilgisayar, PSP, Playstation gibi bir çok eğlence uyaranlarına sahipler, öğrenme becerilerini geliştirmek yerine hemen özel öğretmen desteği alabiliyorlar. Tüm koşullar onlara hazır sunuluyor.

Sorumluluk alanları gittikçe daraltılan, her türlü ihtiyacı anında elde eden bu çocuklar okulda dersi dinleme, ödev yapma gibi sorumlulukları üstlenmekte zorlanıyorlar. Onun merkezde olmadığı durumlardan sıkılıyorlar. Aileler “tek sorumluluğu okul onu da sevmiyor, istemiyor.” gibi şikayetlerde bulunuyorlar. İhtiyaç için değil tüketme alışkanlıklarını tatmin etmek için harcama yapıyorlar. Bu çocuklar kendi yaratılan dar, korunaklı çevresinin dışına çıktığında tedirgin, aciz, korkak, problem çözemeyen, şikayetçi, bir duruma gelebiliyor.

Sorumluluk alanları belirlenmiş çocukların kabul ve dayanıklılık sınırı, çalışma potansiyelleri daha farklılıklar gösterebiliyor. Başarı ve durumu değiştirme koşulu olarak derslerine, çalışmalarına daha çok değer verebiliyorlar. Öğrenmeyi zorlayıcı değil gerekli bir süreç olarak görebiliyorlar. İlerde mesleki alanlarında daha azimli, çözüm odaklı, çalışkan ve sebatkar özellikleriyle kariyerleri hızla yükselebiliyor.

Çocuklarımıza ne kadar sorumluluk verirsek onların bağımsız, öz güveni gelişmiş, ayakları yere basan, kişilikli birey olmalarına destek oluruz. Sabah saatini kurup kendisi uyanabilir, kahvaltısını hazırlamaya yardım edebilir, tabağını kaldırabilir, kendi başına, kendi ihtiyacı olan beden ısısına uygun giyinebilir, kendi başına yıkanabilir, dişlerini siz hatırlatmadan fırçalayabilir, odasını toplu tutabilir, okul çantasını kendi hazırlayabilir, özel dikkat ve öğrenme sorunu yaşamıyorsa ödevlerini kendi başına yapabilir, marketten, bakkaldan alışveriş yapabilir, karşıdan karşıya trafiği kontrol ederek geçebilir, tanımadığı kişilerle iletişim kurabilir. Eğer anne babalar izin verirlerse…..

Şeyda Özdalga, Uzman Klinik Psikolog - DBE Çocuk ve Genç Psikolojik Danışmanlık Merkezi

DBE Çocuk ve Genç Psikolojik Danışmanlık Merkezi
Bizi Arayın  Terapistlerimiz

Benzer İçerikler :

KARİYER PLANLAMA SÜRECİNDE

Kariyer planlama yolculuğunda hedefler belirlemek ve buna uygun bir yol haritası oluşturmak her zaman kolay bir süreç olmayabilir. Bu noktada bireyin kendi...

HER ÇOCUK YETENEKLİ DOĞAR

Her çocuğun en az bir alanda mutlaka bir yeteneği bulunmaktadır. Ancak burada asıl önemli nokta çocukların sahip oldukları bu yetenek alanlarının...

Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun İki Ucu

Çocukluk çağının en sık görülen gelișimsel bozukluklarından biri olan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) son yıllarda dünyada ve ülkemizde ...

Çocukları Tehlikelerden Korumak

Tehlikeyi çocuğa öğretmenin en önemli etkenlerinden biri, çocuğun ‘kural’ tanıyor olmasıdır. Çünkü çocuğu tehlikeden korumak için ona bazı şeylerin ...

İlginizi Çekebilir :

Zor Olan Baba Olmak Değil, Babalık Yapabilmektir...

Yapılan çeşitli araştırmalar, her ne kadar babalık rolü anlayışında bir değişim yaşandığını gösterse de erkeklerin yüzde yirmi, yirmi beşi babalığı, meslekleri ...

ÇOCUKLAR NEDEN OYUN OYNAMAYA İHTİYAÇ DUYAR?

Oyun alanı çocukların dünyasıdır. Çocuklar oyun oynarken hem duygusal hem zihinsel hem de fiziksel ihtiyaçlarını karşılar. Oyun çocukların, hayal güçlerini, el ...

Yeni Yıl Çocuğunuza Ne Getirsin İstersiniz?

Yeni yıl, yeni umutlar… Her ne kadar klişe gibi gözükse de, yeni başlangıçlar hepimizi motive edebilir. Yeni yılı çocuğunuz için güzel bir başlangıç ...

Çocukta Korku

Korku, algılanan tehlike nedeniyle kaçma isteği uyandıran bir duygudur. Normal gelişimin bir parçası olarak, insanı tehlikeden koruyan bir savunm...