DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN
“DijitalleÅŸme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları deÄŸersiz ve anlaşılmamış hissettirebiliyorlar. İşverenler ve yöneticiler, dijital dünya düzenine uygun yeni iÅŸ süreçlerini tasarlarken aynı zamanda doÄŸru davranışları ödüllendirmeye, saÄŸlıklı iletiÅŸimi mümkün kılan doÄŸru araçları tercih etmeye ve gerektiÄŸinde yüz yüze iletiÅŸimi sürdürmeye dikkat etmeliler. İnsan merkezli bir düzen kurmaya çalışmalılar.“
İş hayatında müşterilere ve iş arkadaşlarına saygılı davranılması gerektiğini hepimiz biliriz. Fakat dijital dünya kimi zaman buna engel olabiliyor. Yapılacak iş her ne olursa olsun işler dijitalleştiğinde iletişim şekli de değiştiği için sorunlar yaşanabiliyor. Kullanılan uygulamalar iş verimliliğini artırmaya yönelik tasarlanıyor ve bu süreçte kişilerarası iletişimle ilgili detaylar ihmal edilebiliyor.
Dijital dönüşümde Covid-19’un da etkisiyle çalışanlar ve müşteriler olaÄŸanüstü stresli koÅŸullarda çalışıyor. İzole edilmiÅŸ ortamlarda ya da evlerinde uzun saatler çalışmak zorunda kalıyorlar. Bu süreçte çalışanların aslında her zamankinden daha çok sabra ve dayanıklılığa ihtiyacı var. Kendilerini deÄŸerli ve saygın hissetmeye ihtiyaçları var. Bu yüzden sizlerle dijitalleÅŸme sürecinde insan deneyimini ön planda tutma ve kiÅŸilerarası iletiÅŸimi kuvvetlendirebilmenin yollarını paylaşıyoruz.
Kullandığınız Araçların Kişilerarası Etkileşimi Nasıl Etkilediğini Gözlemleyin
İş süreçlerini daha otomatik ve hızlı hale getirmeye çalışırken kullandığınız araçların başında hala bir insan olduğunu unutmayın. Çalışanlarınızın birbirleriyle ve yöneticileriyle iletişimini kuvvetlendirmek için belirli aralıklarla toplantılar düzenleyebilirsiniz. Hep birlikte online ortamda yapılabilecek aktiviteler düzenleyebilirsiniz. Yeni çalışma sisteminiz ile ilgili çalışanlarınızın memnuniyetini ve performansını ölçerek durum değerlendirmeleri yapabilirsiniz. Çalışanlarınızın mevcut durumunu ve ihtiyaçlarını tespit ederek bu doğrultuda eğitimler almalarını sağlayabilirsiniz.
İşiniz İçin En Uygun Araçları Tercih Edin
Dijitalleşme sürecinde geliştirilen araçlar, birçok detay düşünülerek ve birçok kurumun ortak ihtiyaçları gözetilerek tasarlanıyor. Fakat sizin kurumunuz için en uygun araç hangisi? Kullandığınız teknolojik araçların ve yeni iş sisteminizin müşterilerle olan ilişkilerinizi nasıl etkilediğini de değerlendirmelisiniz. Çok pratik ve çözüm odaklı olduğunu düşündüğünüz araçlarınız müşterilerle kurduğunuz ilişkilerinizi ve bağlılığı zedeliyor olabilir.
Google’a girip “X iÅŸi için en iyi dijital araç nedir?” ÅŸeklinde arama yaptığınızda her türlü ticari iÅŸlem ve görev için tasarlanmış “olması gereken” araçların listelendiÄŸi “En İyi 10 Dijital Araç” içeriklerinin bombardımanına tutulacaksınız. ÇoÄŸu zaman, bu listeleri oluÅŸturan yazarlar kendi dijital çözümlerini ve geliÅŸtirdikleri araçlarını pazarlamak için bu tür içerikleri oluÅŸtururlar. Fakat unutmayın ki, yanlış seçilmiÅŸ bir dijital araç çalışanların motivasyonunu düşürmekle ve dijital dönüşüm çabalarının hüsranla sonuçlanmasıyla kalmaz aynı zamanda finansal olarak da kayıplar yaÅŸamanıza sebep olur. Bu yüzden sizin için en uygun dijital aracı seçerken alanında uzman yazılımcılardan danışmanlık alabilirsiniz.
PowerPoint Sunumları Daha Az Kullanın
Birçok iş yerinde çalışanlar, toplantılara hazırladıkları sunumlarla katılıyorlar. Çünkü slaytlar tüm bilgileri hızlı bir şekilde karşı tarafa aktarmak için etkili bir araçtır. Ancak dünyanın en büyük perakende bankalarından birinde yapılan araştırmada bu sunumların çalışanların birbirleriyle arasındaki iletişimi azalttığı ortaya kondu. Toplantıda çalışanlar haliyle slaytlara odaklanıyor ve sunum yapan kişiye çok az ilgi gösteriyorlar. Bu yüzden bu banka, slayt kullanımını önemli ölçüde azaltmaya karar verdi. Çalışanlar elbette gerekli tüm bilgileri birbirleriyle paylaşıyorlar ancak toplantılarda slaytlardan yararlanmıyorlar. Böylece toplantı sırasında bilgi aktarımı azalmış olsa da çalışanların arasındaki iletişim ve işbirliği kuvvetleniyor.
Sonuç olarak, dijital dünyanın gelişmiş teknolojilerinden faydalanırken çalışan bağlılığına ve müşteri memnuniyetine odaklanmak, şirketler için hayati önem taşımaktadır. Hangi sektörde, kimlerle ve ne için çalışıyor olursanız olun, karşınızdaki kişinin bir insan olduğunu unutmamalısınız. Tüm iş süreçleri değişse dahi insanların temel ihtiyaçları değişmeyecektir. Bu ihtiyaçların karşılanması, sağlıklı iletişim kurabilmek her zaman önemli olacaktır. Tüm bunları göz önünde bulundurduğunuz takdirde teknolojinin sunduğu birçok avantajı kullanarak daha başarılı ve verimli çalışmanız mümkündür.
KAYNAK
Lindstrom M., (20 Mayıs 2020). Don’t Let Digital Transformation Make You Less Human. Harvard Business Review
Benzer İçerikler :
Kişilik Özelliklerinin İş Hayatındaki Önemi Her bireyin kişilik özellikleri farklılık göstermektedir. Bireylerin kişilik özellikleri iş hayatında kişinin ...
Bilişim ve teknoloji alanında yaşanan gelişmeler; hem bireylerin sosyal, ekonomik ve kültürel olarak değişmesine sebep olurken hem de kurumsal hayatta yönetim ...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
“Her devinim, ne denli hızlıysa o denli devinimdir.” İnsan hayatı akıntıya karşı yüzmek gibidir. KiÅŸi ileri doÄŸru hareket etmek için çaba ...
İlginizi Çekebilir :
2001 yılında 17 ünlü yazılım geliÅŸtirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme ÅŸeklimizi deÄŸiÅŸtiren ve geliÅŸtiren “Agile Manifesto/ Çevik ...
Günümüz eÄŸitim dünyasında bireyler eÄŸitim hayatlarına çok erken yaÅŸlarda baÅŸlarlar. Çocukluk döneminde baÅŸlayan eÄŸitim hayatı pedagojik eÄŸitim yaklaşımlarÄ...
İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...
“Özellikle iÅŸ dünyasında; çalışanların iÅŸ tatmini, iÅŸ performansı ve kurumların baÅŸarısını inceleme süreciyle ilgili yapılmış araÅŸtırmalar, duygusal ...






