Kurumsal Gelişim Merkezi

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi Psikolog Ayşegül Horozoğlu, en stresli çalışanların sanılanın aksine yöneticiler değil monoton işler yapanların olduğunu söylüyor:  "Monoton ve itibarı düşük işlerde çalışanların stresleri daha fazla. Çünkü işlerini yürütürken kontrol güçleri az. Yani işlerini çok iyi yapmaları bekleniyor ama karar alma yetkileri yok. Örneğin kişisel kontrolün mümkün olmadığı günlük rutinde rahatlama olanağının bulunmadığı, insanlarla direk ilişki içinde olunan, talep ve beklentilerin çok ama kişinin bağımsız karar alamadığı işlerde çalışanların üç misli daha fazla yüksek strese rastlanıyor." Horozoğlu stres faktörlerinin azaltılmasında işverenlere ve İK departmanlarına düşen rolleri şu şekilde sıralıyor:

  • İşe alımlarda pozisyona en uygun kişinin seçilmesine dikkat edilmeli
  • Kişilerin yapacakları işler kişiliklerine uygun olmalı
  • Gerektiğinde görevlerin yeniden düzenlenmesi sağlanmalı
  • Performans değerlendirme sistemi uygun olmalı
  • Çalışanlara söz hakkı verilmeli, katılımcı yönetim tarzı benimsenmeli
  • Çalışanlar maddi ve manevi açıdan yeterli düzeyde tatmin ediliyor olmalı. Burada kritik olan adaletli davranılması
  • Ödüllendirme sistemi olmalı
  • Kariyer gelişimi için eşitlikçi sistemler kurulmalı
  • Çalışanlara her konuda adil dürüst ve açık davranıldığı inancı verilmeli
  • Doğru ve açık iletişim ortamı sağlanmalı
  • Çalışanların memnuniyetinin ve bağlılığın arttırılması için aksiyonlar alınmalı
  • Kişilere yöneticileri tarafından düzenli geribildirim verilmeli
  • Fiziksel çalışma ortamı uygun olmalı

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Korona’dan Dijitale

Hayatımızın hemen her alanını etkileyen 2020 model virüs Korona’yı eve sokmuyor, bu sebeple evden çalışıyor ve evde kalıyoruz. Peki ya hayatlarımızı...

Yüksek Derecede Verimli Bir Beyin için 10 İpucu

Beyinlerin yüksek verimlilikle çalışmasını sağlayan 10 alışkanlık nedir? Öğrenin. “İşleyen demir ışıldar,” sözündeki ...

İş Yerinde Refah (Wellbeing at Work)

Wellbeing; “refah”, “sağlıklı ve mutlu hissetme durumu”, “bedensel, ruhsal, zihinsel denge ve huzur” demek. Ne çok şey ...

REKABETÇİ İŞ DÜNYASININ ÇEVİK YÖNETİCİLERİ

2001 yılında 17 ünlü yazılım geliştirme lideri bir araya geldi ve bugün projeleri yönetme şeklimizi değiştiren ve geliştiren “Agile Manifesto/ Çevik ...

İlginizi Çekebilir :

Koçvari Liderler

Koç denildiğinde akla ilk gelen güvenilir, sağlam ve kendinden emin bir duruştur; Koçvari Lider de yönetim becerilerini koçluk becerileriyle birlikte kullanan ...

Tatil Fiziksel ve Ruhsal Sağlığı Nasıl Destekliyor?

Yeni yapılan birçok araştırma tatile çıkmanın birçok fiziksel ve ruhsal faydasının olduğuna değiniyor. Tatile çıktıktan sonra iki aya kadar bu etkile...

Duygusal Çalışanları Yönetmek için İpuçları

Yöneticiler genellikle işle ilgili teknik konuları önceliklendirip çalışanların duygusal beklenti, ihtiyaç ya da sorunlarıyla ilgili konuları göz ardı ederler. ...

Bir Şirket için Çıkış Mülakatları Neden Önemlidir?

Kurum kültürüne, günlük organizasyonel süreçlere, yönetim sorunlarına ve çözüm yollarına, çalışanların moral ve motivasyonuna daha derin bir bakış imkânı...