Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Türkiye'de 15-55 yaÅŸ arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beÅŸte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal GeliÅŸim Merkezi Yöneticisi Psikolog AyÅŸegül HorozoÄŸlu, en stresli çalışanların sanılanın aksine yöneticiler deÄŸil monoton iÅŸler yapanların olduÄŸunu söylüyor:  "Monoton ve itibarı düşük iÅŸlerde çalışanların stresleri daha fazla. Çünkü iÅŸlerini yürütürken kontrol güçleri az. Yani iÅŸlerini çok iyi yapmaları bekleniyor ama karar alma yetkileri yok. ÖrneÄŸin kiÅŸisel kontrolün mümkün olmadığı günlük rutinde rahatlama olanağının bulunmadığı, insanlarla direk iliÅŸki içinde olunan, talep ve beklentilerin çok ama kiÅŸinin bağımsız karar alamadığı iÅŸlerde çalışanların üç misli daha fazla yüksek strese rastlanıyor." HorozoÄŸlu stres faktörlerinin azaltılmasında iÅŸverenlere ve İK departmanlarına düşen rolleri ÅŸu ÅŸekilde sıralıyor:

  • İşe alımlarda pozisyona en uygun kiÅŸinin seçilmesine dikkat edilmeli
  • KiÅŸilerin yapacakları iÅŸler kiÅŸiliklerine uygun olmalı
  • GerektiÄŸinde görevlerin yeniden düzenlenmesi saÄŸlanmalı
  • Performans deÄŸerlendirme sistemi uygun olmalı
  • Çalışanlara söz hakkı verilmeli, katılımcı yönetim tarzı benimsenmeli
  • Çalışanlar maddi ve manevi açıdan yeterli düzeyde tatmin ediliyor olmalı. Burada kritik olan adaletli davranılması
  • Ödüllendirme sistemi olmalı
  • Kariyer geliÅŸimi için eÅŸitlikçi sistemler kurulmalı
  • Çalışanlara her konuda adil dürüst ve açık davranıldığı inancı verilmeli
  • DoÄŸru ve açık iletiÅŸim ortamı saÄŸlanmalı
  • Çalışanların memnuniyetinin ve baÄŸlılığın arttırılması için aksiyonlar alınmalı
  • KiÅŸilere yöneticileri tarafından düzenli geribildirim verilmeli
  • Fiziksel çalışma ortamı uygun olmalı

Benzer İçerikler :

İş'te Stres Kaynakları

İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...

Onboarding

Onboarding, yeni çalışanları kurum kültürüne adapte etme ve kurumla çalışanı bütünleştirme sürecidir diyebiliriz. Bu süreçte, kurumsal markanın, değerlerinin ...

İŞ YERİNDE EMPATİNİN ÖNEMİ VE EMPATİK LİDERLİK

Empati faktörünün, bir yöneticinin iş performansına etki edip etmediğini göstermek için 38 ülkeden, 6.731 yöneticinin verilerinin dâhil olduğu kapsamlı bir ...

Yetişkinlerde Öğrenmenin Temel İlkeleri

Genel olarak andragoji terimi ile ifade edilen yetişkin eğitimi tek kalıba uyan bir model değildir. Çocukların öğrenmesi için çeşitli tekniklere ihtiyaç olduğu ...

İlginizi Çekebilir :

Zam ve Terfi Alamayan Çalışanın Motivasyonu Nasıl Etkilenir?

Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...

Utangaç Liderlerin Başarı Rehberi

Tarihe baktığımızda pek çok güçlü ve utangaç lider örneği görürüz. Amerika Başkanları James Madison, Jimmy Carter, Richard Nixon ilk akla gelenlerdendir. ...

İş Yaşamında 360° Geribildirim Kültürü

İnsanlar artık daha iyi performans gösterebilmek için geribildirim kültürü olan ÅŸirketlerde çalışmak istemektedir. Harvard Business Review'd...

Çalışanların Ruh Sağlığını Korumak: İK’ya Düşen Roller?

Çalışan Memnuniyeti araştırmalarında en çok sorgulanan konular; Fiziksel Çalışma Ortamı, Psikolojik Çalışma Ortamı, İlk Yönetici, Üst Yönetim, Ücretlendirme ve ...