Kurumsal Gelişim Merkezi

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında

Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi Psikolog Ayşegül Horozoğlu, en stresli çalışanların sanılanın aksine yöneticiler değil monoton işler yapanların olduğunu söylüyor:  "Monoton ve itibarı düşük işlerde çalışanların stresleri daha fazla. Çünkü işlerini yürütürken kontrol güçleri az. Yani işlerini çok iyi yapmaları bekleniyor ama karar alma yetkileri yok. Örneğin kişisel kontrolün mümkün olmadığı günlük rutinde rahatlama olanağının bulunmadığı, insanlarla direk ilişki içinde olunan, talep ve beklentilerin çok ama kişinin bağımsız karar alamadığı işlerde çalışanların üç misli daha fazla yüksek strese rastlanıyor." Horozoğlu stres faktörlerinin azaltılmasında işverenlere ve İK departmanlarına düşen rolleri şu şekilde sıralıyor:

  • İşe alımlarda pozisyona en uygun kişinin seçilmesine dikkat edilmeli
  • Kişilerin yapacakları işler kişiliklerine uygun olmalı
  • Gerektiğinde görevlerin yeniden düzenlenmesi sağlanmalı
  • Performans değerlendirme sistemi uygun olmalı
  • Çalışanlara söz hakkı verilmeli, katılımcı yönetim tarzı benimsenmeli
  • Çalışanlar maddi ve manevi açıdan yeterli düzeyde tatmin ediliyor olmalı. Burada kritik olan adaletli davranılması
  • Ödüllendirme sistemi olmalı
  • Kariyer gelişimi için eşitlikçi sistemler kurulmalı
  • Çalışanlara her konuda adil dürüst ve açık davranıldığı inancı verilmeli
  • Doğru ve açık iletişim ortamı sağlanmalı
  • Çalışanların memnuniyetinin ve bağlılığın arttırılması için aksiyonlar alınmalı
  • Kişilere yöneticileri tarafından düzenli geribildirim verilmeli
  • Fiziksel çalışma ortamı uygun olmalı

Benzer İçerikler :

SOSYAL MEDYA KULLANIMININ İŞ HAYATINA ETKİLERİ

“Günümüzde sosyal medya platformları hayatlarımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi.  Kontrolsüzce kullanıldığında bize hem psikolojik hem de ...

İŞ DÜNYASINDA ETKİLİ PERFORMANS YÖNETİMİ

İş dünyasının büyük liderleri düzenli olarak yapılan performans yönetiminin önemine vurgu yaparlar. Performans yönetimi süreci, hedef tamamlama, geri ...

DİJİTAL DÜNYANIN SİZİ DE DİJİTALLEŞTİRMESİNE İZİN VERMEYİN

“Dijitalleşme sürecinde kurumlar kimi zaman empati kurmayı ihmal edebiliyor. Farkında olmadan hem müşterileri hem de çalışanları değersiz ve anlaşılmamış ...

İŞ YERİNDE STRESLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI

Çok çalışmak ile fiziksel ve ruhsal sağlığı olumsuz etkileyecek kadar “hırpalanmak” birbiriyle karıştırılmamalıdır. Hangi işle meşgul olursanız ...

İlginizi Çekebilir :

Çalışanı Motive Etmek İçin Yapılan 3 Büyük Yanlış

Son dönemde sürdürülebilir başarı çok moda bir deyiş oldu. İnnovasyondur, teknolojidir, pazarlamadır seferber oldu da, insan odağı hep atlandı. İşin özü, ...

İŞ KAZALARINI ENGELLEME PROJESİ

Mavi Yakalı çalışanların olduğu üretim yapılan fabrikalarda yaşanan iş kazalarının azaltılması ve iş güvenliğinin artırılması amacıyla gerçekleştirilen bir ...

Yetenek Siz'siniz

Kurumların rekabet avantajlarını korumalarında yetenekli işgücüne sahip olmaları, onları elde tutmaları ve kurum hedefleri doğrultusunda kullanmaları...

İŞ YERİNE GERİ DÖNÜŞÜ YÖNETMEK

 “Evden çalıştığımız uzun bir dönemden sonra yeniden ofise dönmek sizi ve çalışanlarınızı kaygılandırabilir, motivasyonunuzu düşürebilir. Bu süreçte ...