Monoton Çalışanlar 3 Kat Stres Altında
Türkiye'de 15-55 yaş arasındaki nüfusta ene yaygın hastalıklardan içinde depresyonun ilk beşte yer aldığını söyleyen DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi Psikolog Ayşegül Horozoğlu, en stresli çalışanların sanılanın aksine yöneticiler değil monoton işler yapanların olduğunu söylüyor: "Monoton ve itibarı düşük işlerde çalışanların stresleri daha fazla. Çünkü işlerini yürütürken kontrol güçleri az. Yani işlerini çok iyi yapmaları bekleniyor ama karar alma yetkileri yok. Örneğin kişisel kontrolün mümkün olmadığı günlük rutinde rahatlama olanağının bulunmadığı, insanlarla direk ilişki içinde olunan, talep ve beklentilerin çok ama kişinin bağımsız karar alamadığı işlerde çalışanların üç misli daha fazla yüksek strese rastlanıyor." Horozoğlu stres faktörlerinin azaltılmasında işverenlere ve İK departmanlarına düşen rolleri şu şekilde sıralıyor:
- İşe alımlarda pozisyona en uygun kişinin seçilmesine dikkat edilmeli
- Kişilerin yapacakları işler kişiliklerine uygun olmalı
- Gerektiğinde görevlerin yeniden düzenlenmesi sağlanmalı
- Performans değerlendirme sistemi uygun olmalı
- Çalışanlara söz hakkı verilmeli, katılımcı yönetim tarzı benimsenmeli
- Çalışanlar maddi ve manevi açıdan yeterli düzeyde tatmin ediliyor olmalı. Burada kritik olan adaletli davranılması
- Ödüllendirme sistemi olmalı
- Kariyer gelişimi için eşitlikçi sistemler kurulmalı
- Çalışanlara her konuda adil dürüst ve açık davranıldığı inancı verilmeli
- Doğru ve açık iletişim ortamı sağlanmalı
- Çalışanların memnuniyetinin ve bağlılığın arttırılması için aksiyonlar alınmalı
- Kişilere yöneticileri tarafından düzenli geribildirim verilmeli
- Fiziksel çalışma ortamı uygun olmalı
Benzer İçerikler :
DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü’nü kısaca tanıtıp, koçluk alanındaki faaliyetinizden bahseder misiniz? 35 yılı aÅŸkın deneyimi ve çözüm...
Terfi almak her çalışan için mutlaka heyecan vericidir. Terfi ile birlikte daha çok sorumluluk üstlenirsiniz, kariyerinizde bir sonraki aşamaya geçmiş ...
Åžirketlerde, çalışanların terfi almasının belli bir prosedürü olmalıdır. Yani ÅŸartları belli ve tanımlı olmalıdır. Ayrıca bu ÅŸartlar ve prosedür tÃ...
Kurumsal kimlik, bir kurumun uzun vadeli stratejik planlarına ulaşabilmesi için uyguladığı yaklaşım ve felsefesidir. Müşterileri, çalışanları ve tüm paydaşları ...
İlginizi Çekebilir :
Sağlıklı ilişkilerin temelinde güven vardır. En genel tanımıyla güven, bir tarafın diğerinin eylemlerinin ve aldığı kararların doğruluğuna inanmasıdır. İki ...
Eleman seçiminde psikometrik testlerin uygulanmasının temel amacı kurumun beklentilerine, ihtiyaçlarına ve yetkinliklerine en uygun kişilerin objektif...
Mağazacılık ve perakendecilik sektörü, dinamiklerinin kendine özgü yapısıyla diğer sektörlerden ayrışan bir sektördür. Sektörü yönlendiren en etkili iki güç;...
Amerikan Psikoloji DerneÄŸi’ne göre çoÄŸu insan, geçen yıllara oranla daha çok anksiyete ve depresyon yaşıyor. Uzaktan çalışmanın yaygınlaÅŸtığı, yeni bir...







