Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

Son dönemde, yetenekli çalışanların iş değiştirme oranlarının hızla yükseldiği göze çarpmakta; hal böyle olunca da yetenekli çalışanı çeken ve elde tutmak isteyen şirketlerin bu iyi yeteneklerin nelere önem verdiğini anlamasının çok önemli olduğu üzerine kafa yorulmaktadır. Yetenek yönetimi konusu, yetenekli çalışanları elde tutmak ve rakiplerinin önüne geçmek isteyen şirketlerin en büyük problemlerinden biri olarak dikkat çekmektedir.

Yetenek yönetimi kavramını, kurumların kendi vizyonları doğrultusunda hareket edebilecek doğru kişileri arayıp bulmak, bulduktan sonra performanslarını gözlemlemek, eğitimlerle gelişimlerini desteklemek, onların kurumda kalıcı olmasını sağlayacak süreçleri oluşturmak ve takip etmek olarak açıklayabiliriz. Yetenek, çalıştığı şirkette kendisi için bir gelecek gördüğü sürece elde tutulabiliyor; kendisi için gelecek olmadığını düşünen yetenekler çok kısa sürede ayrılma kararı alabiliyorlar.

Şirket, yeteneği bünyesine kattığında tüm süreci başarıyla yönettiğini ve kişinin uzun yıllar çalışmaya devam edeceğini düşünüyor. Yanlış! İşe alım sürecinden sonra keşfettiği yeteneği kaybetmemek için şirketlerin çok daha fazla çaba harcamaları gerekiyor.

Bir klişe olarak çoğu şirket, ücret konusunun çalışanların bir şirkete girmesi ve çalışmayı sürdürmesi için en öncelikli neden olduğunu sanmaktadır; evet, bir şirketin ücret politikasının piyasa geneliyle dengeli olmasına dikkat etmek gerekiyor ancak odağı burada tutmak büyük bir yanılgıya düşmeye sebep olabiliyor.

Mümkün olan en iyi çalışanları işe almak için gerekli yatırımları yaptıktan sonra, bu yetenekleri korumak için çaba sarf etmek gerekir. Şirketler, iyi çalışanlarını memnun etmenin sırrını aradıkları için bu konuda birçok kitap yazılmış ve araştırmalar yapılmıştır. Yapılan araştırmalar sonucunda edinilen bilgiye göre, çalışanların başka bir iş arayışına girmelerinin başlıca nedenlerinden biri, mevcut rollerinde ilerleme için herhangi bir fırsata sahip olmadıklarını hissetmeleridir.

Doğru çalışan, doğru şekilde yönetilirse değer yaratır. Mutlu, motive olmuş bir çalışana sahip olmanın en kritik bileşenlerinden biri güvenilirlik ve kesinliktir. Şirketin geleceği ya da çalışanların kariyer planlamaları konusundaki belirsizlik, çalışanların başka bir yerde gelecek planlamaları yapmalarına neden olabilir. İşverenler ve şirket liderleri, etkili iletişim ile bu korkuları ortadan kaldırabilir ve güvenilirliği artırabilir. Çalışanları başarılara ortak etmek, çalışanın başarısı ve şirket başarısı arasındaki bağlantıyı vurgulamak etkili olabilir.

Kurumlar, çalışan performansını değerlendirme ve geliştirme merkezi uygulamalarıyla ölçmek, performansla ilgili geri bildirimini sağlamak ve gelişim alanlarına yönelik planlanan eğitimlerle yeteneği yönetmek için çaba göstermektedir. Yetenek yönetimi, iş süreçlerindeki verimliliği artırırken şirketlerin başarılı çalışanlarını korumalarını da sağlamaktadır. Son yıllarda birçok şirket iyi çalışanlarını elde tutmak için danışmanlık hizmeti alarak çalışanları için gelişim planları hazırlanmasını sağlamakta ve bu plan dahilinde çalışanlarının performanslarını yakından takip etmektedir. Ölçme ve değerlendirme merkezi uygulamaları, 360 derece değerlendirme, eğitimler, koçluk desteği ile çalışana gelişim imkanı sunulmakta; böylece kurum, iyi performansı geliştirmek üzerine bir vizyonunun olduğuna çalışanı inandırmakta ve çalışan bağlılığını güçlendirmektedir. Sunulan imkanlar, sadece çalışanların mutlu olmasına yardımcı olmaz, aynı zamanda şirkete kalifiye bir iş gücünden faydalanma olanağı sunar, bu da daha iyi kalite ve verimlilik anlamına gelmektedir.

Yeteneği Elde Tutmanın Formülü

  • Ä°yi bir kariyer planlaması yapma,
  • Performans doÄŸrultusunda geliÅŸim ve ilerleme fırsatı oluÅŸturma,
  • Özel eÄŸitim programı desteÄŸi verme,
  • Piyasa koÅŸullarına göre dengeli bir ücret politikası sunma olarak özetlenebilir.

Duygu Yenigökgöz, Proje Danışmanı, Profesyonel Koç - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal GeliÅŸim Merkezi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  EÄŸitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

DÄ°JÄ°TAL DÃœNYADA Ä°ÅžE ALIM SÃœRECÄ°

  “Öngörülere göre, gelecekte iÅŸe alım da dahil olmak üzere tüm iÅŸ süreçleri online platformlarda gerçekleÅŸecek. Kimi insanlar yüz yüze olmadığı ...

Şirketler ve Çalışanlar İçin Performans Geliştirme

Performans geliÅŸtirme konusu yanlış anlaşılmaya açık bir konu. “Çalışanı nasıl daha çok çalıştırırız” gibi yorumlanabiliyor, o yüzden çalışanlar bu ...

Sorunlar ve Çözümler

Ne zaman bir sorundan söz etsek, ister istemez o sorunun neden ve nasıl ortaya çıktığı ve nasıl çözüleceği ile ilgili görüşler de dile getiririz. Birincisi ...

Tükenmişlik Sendromu

Çok uzun süreli yoğun ve stresli çalışma neticesinde kişinin fiziksel, duygusal ve davranışsal olarak tükenmesi, duyarsızlaşması, hiç bir şey yapmak istememesi ...

İlginizi Çekebilir :

Çevresindekileri rahatsız eden davranışlar sergileyen bir çalışana nasıl yardım edilir?

EÄŸer bir toplantı sırasında kendisinden sorumlu olduÄŸunuz bir çalışanınız konuÅŸurken kendinizi kötü hissettiyseniz, ekibinizin bir üyesinin kendini küçÃ...

Kontrol Odağı Kuramı

Kontrol Odağı Kuramı, Amerikalı psikolog Julian Rotter tarafında 1954 yılında ortaya atılmıştır. Kontrol Odağı, kişilerin davranışları ile bu davranışların ...

Bilinçli Farkındalık (Mindfulness)

Son dönemlerin popüler kavramlarından biri olan “Mindfulness” yani Türkçe’ye çevrilmiÅŸ hali ile “Bilinçli Farkındalık”ın kökeni ...

SON 35 YILDA İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE YAŞANAN GELİŞMELER

“Personel yönetimi 1980’li yılların sonlarının ardından insan kaynakları yönetimine doÄŸru bir deÄŸiÅŸime uÄŸramıştır. Ä°K yönetiminde iÅŸgücü...