Kurumsal Gelişim Merkezi

Türkiye'de Koçluk

Türkiye'de Koçluk

Türkiye’de firmaların Koçluk konusuna yaklaşımı birkaç sene önce biraz merak ve yenilik arayışının getirdiği çok da bilinçli olmayan bir şekilde başladı. Tam ne isteyeceklerini, ne alacaklarını bilmeden koçluk talep ediyorlardı. Biraz kulaktan duyma bilgilerle, hatta bazen terapi, bazen danışmanlık ya da her ikisini de içeren karışık bir hizmet gibiydi. Öncelikle şirketler yöneticilerine koçluk eğitimleri aldırmaya başladı. Daha sonra kişisel başvuranlar oldu. Halen de birbirine çok karışan ve farkı nedir bilinmeyen iki kavram var mesela: Koçluk ve Mentorluk.

Bu hizmetin dünyada genel olarak nasıl bir tanımı var diye baktığımızda görüyoruz ki, Fortune 1000 şirketlerinin %40’ı, koçluğu kurumlarının ana organizasyon hizmeti olarak kullanıyor. Bunlar dünyanın en büyük şirketleri. Türkiye’de koçluk uygulamaları ise henüz başlangıç aşamasında. Ama hızla gelişiyor ve yayılıyor.

Araştırmalar, koçluğu uygulayan şirketlerin altı kat daha fazla verimli olduğunu gösteriyor. Koçluğu bünyesine alan şirketlerde liderlik daha etkili uygulanıyor, buna bağlı olarak daha az eleman sirkülasyonu oluyor. Koçlukla yönetilen şirketlerin daha etkili stratejiler oluşturduğu görülüyor. Koçluk sayesinde yöneticiler takımlarını daha iyi motive ediyor, uyumlu çalışma ortamı yaratılıyor.

İnsanların işlerini bırakmalarının en önemli nedeni: Bağlı oldukları yöneticiler. Yüksek performanslı çalışanlarını kaybetmek istemeyen şirketler yöneticilerinin yöneticilik yetkinliklerini en etkin şekilde arttırmak amacıyla koçluk aldırıyorlar.

Yöneticiler, özellikle iletişim – ilişki yönetimi yetkinliklerini geliştirme, yöneticilik becerilerini artırma ve kariyer hedeflerine ulaşmada, iş-özel yaşam dengesini sağlamak için ya da farklı kariyer hedefleri ile ilgili koçluk hizmeti alabiliyorlar.

Türkiye’de yöneticilerde en yaygın gelişim alanlarından biri geribildirim verme konusu. Bu konu koçlukta çok işleniyor. Yöneticiler çalışanlarına zamanında ve doğru şekilde olumlu ya da olumsuz geribildirim verme konusunda zorlanıyorlar. Bunda önemli bir etken, kişilerin kibarlık ya da cesaret eksikliği nedeniyle direkt konuşmaktan kaçınmaları. Bazen de bunu çok önemsemiyorlar, öneminin ve nelere yol açacağının bilincinde olmuyorlar. Bu konuda koçluk almanın yöneticilerin performansını arttırmaya katkısı çok fazla.

Ayşegül Horozoğlu - DBE Davranış Bilimleri Enstitüsü Kurumsal Gelişim Merkezi Yöneticisi

DBE Kurumsal Ölçme / Değerlendirme ve Eğitim Merkezi
Bizi Arayın  Eğitmenlerimiz

Benzer İçerikler :

Z Kuşağı İçin Hazır Mısınız?

1995-2010 doğumlulardan oluşan Z Kuşağı, Google, Facebook ve Amazon'un egemen olduğu bir dünyada doğdu ve büyüdü. Bir kısmının iş hayatına atıldığı...

STRESE DAİR

İş yaşamında, çalışanların yoğun stres altında olmasının hem bireysel hem de kurumsal birtakım sonuçları vardır. Stresin bağışıklık sistemini zayıflatara...

DEPREM SONRASI ÇALIŞANLARIN PSİKOLOJİSİ

Tüm ülkeyi derinden yaralayan depremin etkisiyle maalesef ki öncelikli olarak deprem bölgesindeki kişiler, ikincil olarak da diğer herkes travmaya maruz...

5 BASAMAKTA EN DOĞRU HİBRİT ÇALIŞMA MODELİNİ OLUŞTURMAK

“En ilerici ve yenilikçi şirketler bile henüz hangi sistemin ne kadar işe yaradığını tam olarak çözebilmiş değiller. Yöneticilerin en uygun çalışma ...

İlginizi Çekebilir :

İş'te Stres Kaynakları

İş yerindeki stres kaynakları sandığımız gibi, zamanın yetmemesi veya iş yükü değildir. Ancak, stresi yaşadığımız zamanlar etrafta ilk suçlayabildiğimiz şey ...

İŞ YAŞAMINDA EQ EMOTIONAL QUOTIENT/DUYGUSAL ZEKÂ’NIN ÖNEMİ VE GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ

“Artık şirketler de işe alımlarda ve terfi süreçlerinde duygusal zekâyı hesaba katarak çalışmalar yapıyor. Etrafındaki kişilerin isteklerini...

Bloom’un Taksonomisini Öğrenme Hedefleri Oluşturmak İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?

Bir iş hedefi için gerekli olan öğrenme seviyesinin anlaşılması, bir öğretim programının başarı ile planlaması için kritik öneme sahiptir. Her eğitim...

DEĞİŞİMİ YÖNETME SANATI

“Organizasyonlar değişmez. İnsanlar değişir.”    Şirketinizde performansı artırmak, fırsatları değerlendirmek veya önemli sorunları ...