Performans Değerlendirmelerinin Önemli Olmasının 5 Nedeni

Düzenli olarak yapılan performans değerlendirmeleri, işbirliği ile birlikte kişisel başarıyı da destekleyen bir kurum kültürü oluşturulmasına yardımcı olur. Bir performans değerlendirme sistemi oluşturmanın işinizin başarısı için gerekli olmadığını düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Düzenli olarak performans değerlendirmeleri yapmak kârınızı doğrudan etkiler. Henüz uygulamaya geçmediyseniz, çalışan performansını ölçmeye başlamanız için 5 neden:

1. Çalışanların Moral ve Motivasyonunu Yükseltir

Hiçbir çalışan fark edilmediği ve takdir edilmediği bir iş yerinde çalışmak istemez. Şirketiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri, çalışanlarınızın performansının fark edildiğini bilmelerini sağlamaktır. Çok emek veren bir çalışanı övmek ve takdir etmek,onun daha çok motive olmasını sağlayacaktır. Tam aksine gevşek davranışlar sergileyen ve sorumsuzluk yapan bir çalışanı uyarmak ve performansı ile ilgili geri bildirim vermek de olumsuz sonuçlardan kaçınmak için çalışanın daha iyi performans sergilemeye gayret etmesini sağlayacaktır.

2. Eğitime İhtiyaç Duyulan Alanların Belirlenmesini Sağlar

Performans değerlendirmek, yalnızca bireyler için değil ekibin tamamı için iyileştirmenin gerekli olduğu alanların belirlenmesini sağlar. Çalışanlarınız ortak olarak belirli konularda sorun yaşıyorsa bu sorunları kolayca fark etmenizi ve ek eğitimler verilmesi için harekete geçmenizi sağlar. Böylece tek bir çalışanın gelişimi için vakit harcamak yerine benzer sorunlar yaşayan tüm çalışanların eğitim alarak daha verimli çalışmalarını sağlayabilirsiniz.

3. Gizli Yetenekleri Keşfetmenizi Sağlar

Bazen liderlik ve yönetim için ihtiyaç duyduğunuz yetenekler çok yakınınızdadır ancak performans değerlendirmesi olmadan bunu bilmek zordur. Performans değerlendirmeleri, gerekli durumlarda terfi yapılması için size bir fırsat sunar. Dışarıdan bir destek arayışına girmek yerine şirket bünyesinde çalışan kişilerden yararlanabilmenizi sağlar. Ayrıca terfi ettiğiniz çalışanın moral ve motivasyonu da yükselecektir. Yetkinlik Modeli oluşturarak, doğru çalışanların doğru pozisyon için görevlendirildiğinden emin olabilirsiniz. Detaylı bilgi için tıklayın.(https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/)

4. İşten Çıkarma Kararlarını Alma Sürecinde Yöneticilere Kolaylık Sağlar

İşletmenin herhangi bir sebeple çalışanlarını işten çıkarması gerekiyorsa, daha öncesinde performans değerlendirme sisteminin uygulanmış olması bu süreçte yöneticilere kolaylık sağlayacaktır. Daha yüksek performans göstererek çalışan kişileri şirkette tutmaya devam ederek şirketin genel başarısını olumsuz yönde etkilemeden işten çıkarma sürecini rahatça atlatmış olacaksınız.

5. Yöneticilerin Performansını Artırır

Bir yönetici, ekibinde bulunan çalışanların hangi alanlarda başarılı olduklarını ve hangi sorunlarla başa çıkmaya çalıştıklarını bilirse, hangi konulara daha çok odaklanması gerektiğini de görmüş olacaktır. İyi bir performans değerlendirme sistemi olmadan çalışanların performansının ve ilerleyişinin nereye gitmesi gerektiğine dair net bir fikre sahip olmak zordur.

Detaylı Bilgi İçin:

Temel Gelişim ve Yetkinlik Geliştirme Programları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/temel-gelisim-ve-yetkinlik-gelistirme-programlari/
Yetkinlik Modeli Oluşturma: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/
Lider-Yönetici Gelişim Programları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/lider-yonetici-gelisim-programlari/
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/

Benzer İçerikler :

Performans Değerlendirme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir yönetici veya işveren olarak öncelikli hedefiniz, işgücünün kalitesini ve verimliliğini artırmak ve başarıyı sürekli kılmaktır. Bunun için atılacak en...

Lider ve Yönetici Arasındaki Fark Nedir?

İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...

Yönetici Becerilerinizi Geliştirmek İçin 7 Strateji

Gallup tarafından yapılan araştırmalar, yetenekli yöneticilere sahip şirketlerin daha karlı ve daha yüksek verimlilikle çalışan şirketler olduğunu gösteriyor. ...

Çalışanların Motivasyonunu Geliştirmek İçin Yöneticilerin Uygulaması Gereken Stratejiler

Çalışanların motivasyonunu kaybetmelerinin birçok nedeni olabilir ve böyle durumlarda yöneticiler çalışanlarını motive edebilmek için çeşitli liderlik ...

İlginizi Çekebilir :

Yönetici Becerilerinizi Geliştirmek İçin 7 Strateji

Gallup tarafından yapılan araştırmalar, yetenekli yöneticilere sahip şirketlerin daha karlı ve daha yüksek verimlilikle çalışan şirketler olduğunu gösteriyor. ...

Etkili Bir İş Tanımı Yazma Yolları

Hazırladığınız iş tanımı, pozisyonun görev ve sorumluluklarını doğru bir şekilde yansıtmalıdır. İş tanımını iyi yazdığınızda belirlediğiniz pozisyonun gerçekçi ...

Çalışanların Motivasyonunu Artırmak İçin 5 Yol

Bir şirketin başarılı olabilmesi için en temel etkenlerden biri, çalışanların motivasyonudur. Çalışanlarınızın potansiyelini en iyi şekild...

Çalışanlar İşverenlerinden Neler Bekler?

Günümüzde çalışanlar arasındaki rekabet giderek kızışmaktadır. Bugünlerde adaylar çalışabileceği doğru şirketi ararken artık daha seçici davranıyorlar. Yüksek ...