Çalışanlar İşverenlerinden Neler Bekler?

Günümüzde çalışanlar arasındaki rekabet giderek kızışmaktadır. Bugünlerde adaylar çalışabileceği doğru şirketi ararken artık daha seçici davranıyorlar. Yüksek bir maaş kulağa gayet iyi geliyor olsa da artık tek başına yeterli olmamaktadır. İşverenler olarak peşinde olduğunuz yetenek için hangi ölçütlerin önemli olduğunu biliyor musunuz? Bu yetenekli çalışanları bir kez şirketin bünyesine kazandırdığınızda onların mutlu ve motive bir şekilde çalıştıklarından nasıl emin olabilirsiniz?

İşte şirketinizin başarısını artıracak ve değer katacak çalışanları çekmenin yolları:

1. Çalışanlarınızı Tanıyın

Çalışanlarınız gerçekten kendilerini değerli hissediyor mu? Giriş seviyesi bir çalışandan üst düzey bir yöneticiye kadar herkes, emeklerinin karşılığını aldığından ve bünyesinde çalıştığı kuruma katkıda bulunduğundan emin olmak ister. İşverenler olarak, çalışanların katkılarına değer verdiğinizi göstermenin yollarından biri de onları tanımaktan geçer. Böylece çalışanlar, daha yüksek performansla ve bağlılıkla çalışmaya devam edeceklerdir. Çalışanlarınızı sadece mecbur oldukları için değil istedikleri için sizinle çalışmaya teşvik ederseniz tüm çalışma ortamı olumlu yönde değişir. Çalışanlar kendilerini değerli hissettiklerinde işbirlikleri artmaya başlar.

2. Çalışanlarınıza Esneklik Tanıyın

İş dünyası daha karmaşık ve talepkâr olmaya devam ediyor ve böyle ortamlarda insanlar işyerinde esnekliğe önem veriyorlar. Yapılan araştırmalara göre, çalışanların bağlılığı esnek bir çalışma ortamına sahip olduklarında %70 oranında artış gösteriyor. Esneklik sağlanabilecek alanları işin yapıldığı yer, çalışma saatleri ve sorumluluklar olarak kategorize edebiliriz. Yönetici olarak sizler, çalışma saatlerinden çok başarıyı takip etmelisiniz. Böylece çalışanlarınıza kendi işlerini yönetmeleri için fırsat vermiş olursunuz ve onların kendilerini daha değerli hissetmelerini sağlarsınız. Çalışanlara esneklik tanıdığınızda bağlılık ve çalışma isteği artar ve stres azalır.

3. Kurum Kültürü Oluşturun

Sağlam bir kurum kültürü oluşturmak, başarının anahtarıdır ancak bunu sağlamak kolay değildir. Şirketin misyonu, değerleri ve hedefleri bu kültürün temelini oluşturan faktörlerdir ve sağlam bir kurum kültürü oluşturmak, en iyi yetenekleri şirketinize çekmenin yollarındandır.

Hayatlarımızın büyük bir bölümünü iş yerinde geçiriyoruz. Bu yüzden çalıştığımız ortamın ilgi çekici ve değerli bir yer olması hepimiz için çok önemli. Doğal olarak insanlar da harika bir kurum kültürüne sahip şirketlerde o kültürün bir parçası olarak çalışmak istiyorlar. Yapılan araştırmalarda, çalışanların iş tatmini değerlendirildiğinde kurum kültürü ve değerlerinin neredeyse maaş kadar kritik bir etken olduğu görülüyor. Bir işveren veya yönetici olarak bu kültürü sizler belirlemelisiniz. Eğer bu süreci doğru bir şekilde yönetebilirseniz şirketinize aldığınız insanlar da bu kültürü geliştirecek ve bütün, parçaların toplamından daha büyük olacaktır.

4. Çalışanlarınıza Kendilerini Geliştirmeleri İçin Fırsatlar Sunun

İnsanlar kendilerini geliştirebilecekleri ve ilerleyebilecekleri şirketlerde çalışmayı tercih ederler. Giriş seviyesinde bir pozisyonda işe başlamakta bir sorun yoktur fakat uzun vadede kariyerlerinde ne kadar ileriye gidebileceklerini bilmek isterler. Bu sebeple işe alım sürecinde adaylarla açık bir şekilde konuşmalı ve ilerleyebilecekleri yol hakkında bilgi vermelisiniz. Onlara gelişmeleri için ne şekilde destek olabileceğinizi belirtmelisiniz. İşe devam eden çalışanlarınızın performansını ve gelişimini düzenli olarak takip etmeli ve onların gelişime açık yönlerini güçlendirmek için çeşitli eğitimler organize etmelisiniz. İşini iyi yapmak hem çalışanın kendi motivasyonu hem işverenler ve yöneticiler için önemlidir fakat bu süreçte çalışanların kendilerini geliştirebilmeleri de en az işlerini iyi yapabilmeleri kadar değerlidir.

Daha Fazlası İçin:

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/calisan-memnuniyeti-ve-bagliligi-arastirmalari/
Yetkinlik Modeli Oluşturma: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/yetkinlik-modeli-olusturma/
16PF Kişilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/16pf-kisilik-envanteri/
Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/
DBE Kişilik Envanteri: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/dbe-kisilik-envanteri/
 

Benzer İçerikler :

Çalışanların Tükenmişlik Sendromu Yaşamalarının Nedenleri

Çalışanların yaşadığı tükenmişlik, iç ve dış birçok faktörden kaynaklanabilir ve bu kişisel bir sorun değildir, tüm şirketin başarısını etkiler. Çalışana çok ...

Performans Değerlendirmelerinin Önemli Olmasının 5 Nedeni

Düzenli olarak yapılan performans değerlendirmeleri, işbirliği ile birlikte kişisel başarıyı da destekleyen bir kurum kültürü oluşturulmasına yardımcı olur. ...

Etkili Yönetim İçin Yöneticilere 5 İpucu

“Yönetimde nasıl başarılı olunur?” sorusunun belki de binlerce farklı cevabı vardır. Ancak birkaç temel ilke bu süreçte size yol gösterici ...

Etkili Bir İş Tanımı Yazma Yolları

Hazırladığınız iş tanımı, pozisyonun görev ve sorumluluklarını doğru bir şekilde yansıtmalıdır. İş tanımını iyi yazdığınızda belirlediğiniz pozisyonun gerçekçi ...

İlginizi Çekebilir :

Başarılı Yöneticilerin 7 Özelliği

İşverenleri etkileyebilmek, bir ekibi veya işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmek için yöneticilerin mutlaka sahip olması ve geliştirmesi gereken çeşitli ...

Lider ve Yönetici Arasındaki Fark Nedir?

İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...

5 Adımda Performans Geliştirme

İster bir ekip lideri, ister o ekibin bir çalışanı olun, performans değerlendirme ve geliştirmenin başarı için çok önemli bir basamak olduğunu bilmelisiniz. ...

Çalışanların Motivasyonunu Geliştirmek İçin Yöneticilerin Uygulaması Gereken Stratejiler

Çalışanların motivasyonunu kaybetmelerinin birçok nedeni olabilir ve böyle durumlarda yöneticiler çalışanlarını motive edebilmek için çeşitli liderlik ...