5 Adımda Performans Geliştirme

İster bir ekip lideri, ister o ekibin bir çalışanı olun, performans değerlendirme ve geliştirmenin başarı için çok önemli bir basamak olduğunu bilmelisiniz. Hem liderler hem de çalışanlar performanslarının ne düzeyde olduğunun bilincinde olmalıdır. Performans düşüyorsa veya mevcut performans daha çok artırılmak isteniyorsa yapılan işin kalitesini ve üretkenliği artırmak için uygulanabilecek çeşitli stratejiler vardır. Bu stratejiler, günümüzün zorlu rekabet ortamında size güç ve başarı kazandıracaktır.

1. Düşük Performansın Sebeplerini Araştırın

Bir çalışanın neden düşük performans gösterdiğini tam olarak anlamak çok önemlidir. Çalışana doğrudan hatalarını bildirmekten ve bilgi toplayarak onun hakkında varsayımlarda bulunmaktan kaçının. Çalışan uygun kaynaklara sahip olmayabilir veya en başından yetkin olmadığı işler için görevlendirilmiş olabilir. Ya da çalışanınız işlerini yapmaktan alıkoyan olumsuz dış etkilere maruz kalmış olabilir. Ayrıca çalışanların şirket hedefleri konusunda net bir şekilde bilgilendirilmemiş olmaları veya iyi desteklenmemiş hissetmeleri de mümkündür. Bu yüzden çalışanın performansını değerlendirirken bunlar gibi birçok faktörü göz önünde bulundurmalısınız. Sorunları en iyi şekilde ele alarak çalışanlara kendilerini geliştirmeleri için fırsat vermeli ve sorunlarını çözmek için destekleyici bir role bürünmelisiniz. Var olan sorunlara geçici çözümler üretmek, uzun vadede size yardımcı olmayacaktır. Kurumumuzun hizmetinize sunduğu Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları aracılığıyla, pozisyonun gerektirdiği yetkinliklerin belirlenmesi ve değerlendirmesi, çalışanlarınızın güçlü ve gelişime açık yönlerinin tespit edilmesi gibi aşamaları içeren çok yönlü bir değerlendirme sistemiyle işe alım, yerleştirme, kariyer yönetimi, terfi kararlarının alınması, eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının belirlenmesi gibi süreçleri başarılı bir şekilde yönetebilirsiniz. DBE Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları,  çalışanın yetkinliklerini ve performansını gözlemlemenizi ve gerçekten o iş için en uygun kişi mi, bunu anlamanızı sağlayıp çalışanın güçlü alanlarını nasıl ortaya çıkarmanız gerektiği konusunda yol gösterici olacaktır.

2. Kişilerarası İletişime Özen Gösterin ve Sürekli İletişimi Teşvik Edin

Çalışan performansını artırmak için şeffaf ve etkili iletişim esastır. Olumsuz geri bildirim almak hem yöneticiler hem de çalışanlar için zorlu ve rahatsız edici olabilir. Fakat şeffaflık ve doğrudan iletişim ortamını teşvik etmek bu tür sorunları ortadan kaldıracaktır. Çalışanlara somut geri bildirimler ve üzerinde çalışacakları bir eylem planı vermeden değişmelerini ve gelişmelerini beklemek mantıksızdır. Ayrıca işbirliğini ve fikir paylaşımını ödüllendiren bir kurum kültürü yaratmak, ekibinizdeki enerjiyi ve motivasyonu artıracaktır. Tüm bu süreçlerde, çalışanlarla sağlıklı bir iletişim kurabilmek ve yerinde, doğru geribildirimler vererek çalışanların başarısını artırabilmek için 360° Geribildirim Uygulamaları’ndan faydalanabilirsiniz. Ayrıca DBE kurumsal eğitimlerini ihtiyacınıza göre tasarlayarak yöneticilerini geliştirip daha sağlıklı iletişim kurmalarını ve doğru geri bildirim vermelerini sağlayabilirsiniz.

3. Olumlu Bir Çalışma Ortamını Teşvik Edin

Çalışma ortamında mutlu olan çalışanların daha iyi performans sergiledikleri birçok çalışma ve araştırma sonuçlarında ortaya konmuş su götürmez bir gerçektir. Çalışma alanının temiz ve düzenli olması, etrafınızdaki diğer çalışanların motive edici ve pozitif bir tutum içinde olması şirketin başarısını artıracaktır. Çalışanları, alanlarını kişiselleştirmeye ve dağınıklığı gidermeye teşvik ederek daha üretken olmak için elverişli bir ortam oluşturmalarını teşvik etmelisiniz.

Çalışanların, çalışma ortamı, hijyen faktörleri gibi durumlara bakış açısını DBE Çalışan Bağlılığı ve Memnuniyet Anketi’yle fark edip, öncelikli müdahale alanlarınızı belirleyebilirsiniz.

4. Yetki Vermekten Çekinmeyin

Bu madde, en barizi gibi görünse de uygulamaya geçmekte en çok zorlanılan konudur. Şirketinizi çok benimsiyor olmanız normal, bu yüzden her aşamada doğrudan yer almayı istiyor olabilirsiniz. Kaliteye öncelik vermekte bir yanlış olmasa da yetki vermek yerine her küçük ayrıntıyı kontrol etmeye çalışmak hem sizin hem de çalışanlarınızın zaman kaybı yaşamasına neden olacaktır. Bunun yerine, nitelikli çalışanlara sorumluluk verin ve görevlerini en iyi şekilde yerine getireceklerine dair onlara güvenin.

Yetki vermek, güvene dayalı iletişim kurmanın yöntemlerini öğrenmek, doğru delegasyon yapabilmek konusunda DBE Kurumsal Gelişim Eğitimleri sizlere yardımcı olacaktır.

5. Büyümeyi ve Gelişmeyi Teşvik Etmek İçin Performansı Yönetin

Genel olarak, insanlar desteklendiklerini, değer gördüklerini hissettiklerinde ve görevlerini tamamlamak için gerekli kaynaklara sahip olduklarında daha motive ve üretken olurlar. Çalışanların performansını yönetmek, onların kendilerini derinlemesine anlamalarını ve büyümelerini, gelişmelerini teşvik etme becerisi gerektirir. Bu yolda onlara karşı destekleyici bir tutumla yaklaşın ve tecrübelerinizi, bilgilerinizi paylaşarak gelişimlerine katkıda bulunun.

Detaylı Bilgi İçin:

DBE Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamaları https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/degerlendirme-ve-gelistirme-merkezi-uygulamalari/

360° DBE Geri Bildirim Uygulamaları https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/360-geribildirim-uygulamalari/

DBE Motivasyon Envanteri https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/15/motivasyon-envanteri/

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmaları https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/calisan-memnuniyeti-ve-bagliligi-arastirmalari/

Benzer İçerikler :

5 Adımda Performans Geliştirme

İster bir ekip lideri, ister o ekibin bir çalışanı olun, performans değerlendirme ve geliştirmenin başarı için çok önemli bir basamak olduğunu bilmelisiniz. ...

Etkili Yönetim İçin Yöneticilere 5 İpucu

“Yönetimde nasıl başarılı olunur?” sorusunun belki de binlerce farklı cevabı vardır. Ancak birkaç temel ilke bu süreçte size yol gösterici ...

Performans Değerlendirme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir yönetici veya işveren olarak öncelikli hedefiniz, işgücünün kalitesini ve verimliliğini artırmak ve başarıyı sürekli kılmaktır. Bunun için atılacak en...

Lider ve Yönetici Arasındaki Fark Nedir?

İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...

İlginizi Çekebilir :

Sürekli Performans Yönetiminin Faydaları

Günümüzde performans yönetiminde bir devrim yaşanıyor. Şirketler yıllık değerlendirme sürecinin çalışan bağlılığını ve şirket kültürünü nasıl etkilediğini ...

Çalışanlar İşverenlerinden Neler Bekler?

Günümüzde çalışanlar arasındaki rekabet giderek kızışmaktadır. Bugünlerde adaylar çalışabileceği doğru şirketi ararken artık daha seçici davranıyorlar. Yüksek ...

Çalışanların Motivasyonunu Geliştirmek İçin Yöneticilerin Uygulaması Gereken Stratejiler

Çalışanların motivasyonunu kaybetmelerinin birçok nedeni olabilir ve böyle durumlarda yöneticiler çalışanlarını motive edebilmek için çeşitli liderlik ...

Başarılı Yöneticilerin 7 Özelliği

İşverenleri etkileyebilmek, bir ekibi veya işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmek için yöneticilerin mutlaka sahip olması ve geliştirmesi gereken çeşitli ...