Etkili Yönetim İçin Yöneticilere 5 İpucu

“Yönetimde nasıl başarılı olunur?” sorusunun belki de binlerce farklı cevabı vardır. Ancak birkaç temel ilke bu süreçte size yol gösterici olabilir. Aşağıda bahsi geçen bu temel ilkeler bir yönetici olarak kariyer hayatınızda başarılı olmanıza yardımcı olacaktır. Bunlardan bazıları zaman içerisinde geliştirilebilecek kişisel niteliklerdir. Bazıları ise pratik becerileri ve disiplinleri içerir.

Denetlediğiniz Süreçler Hakkında Olabildiğince Çok Bilgi Edinin

Bir yönetim pozisyonundaysanız her konuda uzman olmanın mümkün olamayacağını bilmeniz gerekir. Fakat yine de ekibinizde çalışan, alanında uzman kişilerden yaptıkları işin içeriği ile ilgili bilgi edinmeye de gayret göstermelisiniz. Muhtemelen bu bilgileri edinmenizi sağlayabilecek birçok kaynağınız vardır fakat etkili liderler bu öğrenme sürecine alanında uzman çalışanların bilgi birikiminden faydalanmayı da dahil eder.

Liderlik Eğitiminden Faydalanın

Bünyesinde çalıştığınız kurum, liderlik eğitimi almanıza imkân tanıyabilir. Bu alanda verilen kurslardan faydalanmanızı sağlayabilir ve size çeşitli eğitici metinler sunabilir. Bunun gibi kaynaklardan mutlaka yararlanmalısınız. Bu süreçte DBE’nin, alanında uzman profesyonelleri tarafından sizler için düzenlenen Lider-Yönetici Gelişim Programlarımıza katılabilirsiniz. Bununla birlikte Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) tarafından resmen tanınmış Forton Koçluk Eğitimlerimize katılarak kendinizi geliştirebilirsiniz.

Ayrıca vizyonuna ve iş yapma biçimine hayranlık duyduğunuz, çalıştığınız kurumda veya başka herhangi bir toplulukta liderlik yapan birileri varsa o kişilerle mutlaka iletişim kurmalısınız. Burada amaç nesiller arası bilgileri ve deneyimleri aktarmaktır. İş dünyasında demografi değişmeye başladıkça, nesiller arası bu geçiş sürecinde yöneticilik pozisyonunu devralan kişileri bilgilendirmek ve eğitmek çok önemlidir.

Yöneticinin Rollerinin Neler Olduğunu Hatırlayın

Çalıştığınız kurumda yöneticilik pozisyonunu üstlenmeden önce sizin rolünüz sadece işinizi yapıyor olmaktır. Fakat yönetici olduğunuzda aynı zamanda bir “lider” de olmanız gerekir. Bundan sonraki süreçlerde, ekip lideri olarak rolünüz, size rapor veren çalışanların mümkün olan en iyi şekilde işlerini yapmalarını sağlamaktır.  Unutmayın ki, ekibinizin hataları ve zaferleri artık sizindir. Bu nedenle çalışanlarınızın başarıya ulaşabilmeleri için motive olduklarından emin olun.

Sevilmenin/Beğenilmenin İkincil Bir Hedef Olduğunu Unutmayın

Çevrenizdeki insanlara saygı ve nezaketle yaklaşmamak için hiçbir neden yoktur. Ama bir yönetici olarak önceliğiniz sevilmek veya beğenilmek olmamalı. Ekibinizdeki bütün çalışanlar, sizden korkmamalılar ancak sizi beğenmelerine de gerek yoktur. Dünyanın hiçbir yerinde “Liderler yönettikleri insanlarla arkadaş olamaz” gibi bir kural yoktur fakat bir lider olarak çalışanlarınızla kurduğunuz ilişkilerde arkadaşlığın ve profesyonel iş yaşantısının ayrımını yapabilmelisiniz.

Bu süreçte çalışanların sizlerle ve diğer ekip arkadaşlarıyla aralarında kurdukları bağların ne kadar sağlam olduğunu, çalışanların size ve kuruma duyduğu güven ve bağlılığın ne düzeyde olduğunu, onlara sunduğunuz imkânlar ve fırsatlardan ne kadar memnun olduklarını merak ediyor musunuz? Davranış Bilimleri Enstitüsü’nde tüm bu duygusal ve soyut faktörlerin somut ve kesin cevaplarını alabilmek mümkün.

Kurumumuzun sizler için gerçekleştirdiği Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmalarından faydalanarak aklınızdaki tüm soru işaretlerini ortadan kaldırabilirsiniz.

Düzenli Aralıklarda Geri Bildirim Sağlayın

Yukarıda bahsedildiği gibi, bir yöneticinin rolü çalışanların hedeflerine ulaşıp beklentilerinin karşılanabileceği bir iş ortamı yaratmaktır. Bunu yapmanın pratik bir yolunu arıyorsanız, çalışanlarınıza düzenli aralıklarda geri bildirimvermekle işe başlayabilirsiniz.

Doğru geri bildirim vermenin önemini anlamak ve tekniklerini öğrenebilmek için Lider Yönetici Gelişim Programları’ndan ve DBE Forton Koçluk Okulu Eğitimleri’nden faydalanabilirsiniz.

Genç kuşaklar, yılda bir kez çalışan değerlendirme modelinden farklı olarak iş yerlerinde daha düzenli geri bildirim mekanizmaları oluşturulması gerektiğini düşünüyorlar. Yapılan araştırmalar da bunun şirket içinde birçok yönden,daha faydalı olacağını gösteriyor. Sürekli geribildirim veren şirketlerde, çalışan değişimi hızı %15 oranında azalıyor. Geri bildirimle ilgili diyaloglar kurmak bir bütün olarak şirket için iyileştirme fırsatlarını ortaya çıkarmaya ve çalışanların daha yaratıcı düşünmelerine teşvik etmeye yardımcı oluyor.Çalışanlar geri bildirim alışverişini bir güven ifadesi ve bir motivasyon kaynağı olarak görüyor ve böylece iş verimliliği de artmış oluyor.

 

Daha Fazlası İçin:

Lider-Yönetici Gelişim Programları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/lider-yonetici-gelisim-programlari/

DBE-Forton Koçluk Okulu: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/5/dbe-forton-kocluk-okulu-icf-akredite-kocluk-egitimleri/

Koçvari Liderlik Ama Nasıl? https://www.dbe.com.tr/tr/kocluk/11/kocvari-liderlik-ama-nasil/

Çalışan Memnuniyeti ve Bağlılığı Araştırmaları: https://www.dbe.com.tr/tr/kurumsal/8/calisan-memnuniyeti-ve-bagliligi-arastirmalari/

Benzer İçerikler :

Bir Yönetici Olarak Ekibinize Nasıl İlham Verebilirsiniz?

Günümüzde liderler ve yöneticiler hedefe yönelik ilerlerken daha çok çalışan deneyimini göz önünde bulunduruyorlar. Yani “amaca yönelik liderlik” ...

Çalışanlar İşverenlerinden Neler Bekler?

Günümüzde çalışanlar arasındaki rekabet giderek kızışmaktadır. Bugünlerde adaylar çalışabileceği doğru şirketi ararken artık daha seçici davranıyorlar. Yüksek ...

Performans Değerlendirmelerinin Önemli Olmasının 5 Nedeni

Düzenli olarak yapılan performans değerlendirmeleri, işbirliği ile birlikte kişisel başarıyı da destekleyen bir kurum kültürü oluşturulmasına yardımcı olur. ...

Başarılı Yöneticilerin 7 Özelliği

İşverenleri etkileyebilmek, bir ekibi veya işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmek için yöneticilerin mutlaka sahip olması ve geliştirmesi gereken çeşitli ...

İlginizi Çekebilir :

Performans Değerlendirmelerinin Önemli Olmasının 5 Nedeni

Düzenli olarak yapılan performans değerlendirmeleri, işbirliği ile birlikte kişisel başarıyı da destekleyen bir kurum kültürü oluşturulmasına yardımcı olur. ...

Performans Değerlendirme Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bir yönetici veya işveren olarak öncelikli hedefiniz, işgücünün kalitesini ve verimliliğini artırmak ve başarıyı sürekli kılmaktır. Bunun için atılacak en...

Performans Değerlendirme Sürecinde Hedef Belirleme Yöntemleri

Hedef belirleme süreci etkin bir şekilde yürütüldüğünde, çalışanlar hedefe ulaşabileceğinden emin olurlar. Düzenli aralıklarla yapılan performans...

Lider ve Yönetici Arasındaki Fark Nedir?

İyi bir yönetici aynı zamanda iyi bir lider midir? Liderler ve yöneticiler arasındaki en temel fark, liderlerin ekibindeki kişiler liderlerini takip eden ...